Virtua Fighter 5-bilder

Robot
Medlem
Virtua Fighter 5-bilder

Inga höjdarbilder vad gäller grafik precis, synd att dom bara portar det direkt från arcadversionen ... Kan väl bli skoj ändå iofs

d0e
Medlem

vill ha. Gillar man fighting spel så är vf5 ett måste

Inaktiv
Skrivet av Wortex:

Inga höjdarbilder vad gäller grafik precis, synd att dom bara portar det direkt från arcadversionen ... Kan väl bli skoj ändå iofs

Intelligent kommentar. Kolla upp en film ifrån spelet istället. Bilderna gör det verkligen inte rättvisa. Synd att dom bara portar det från arkadversionen? Utveckla är du snäll... för det där är ju drömmen för resten av världen.

Medlem
Skrivet av clark.dennis:

Intelligent kommentar. Kolla upp en film ifrån spelet istället. Bilderna gör det verkligen inte rättvisa. Synd att dom bara portar det från arkadversionen? Utveckla är du snäll... för det där är ju drömmen för resten av världen.

Haha, har du sett spelet i motion då? Då vet du att det FORTFARANDE itne är särskilt snyggt, eftersom det är en ren arkadport ... Just det, ren arkadport, vilket leder till att spelet itne utnyttjar den teknik Cell bjuder på till fullo, inte särskilt svårt att räkna ut?

Lät säkert som om jag bedömde grafiken baserat på dom bilderna, vilket inte var fallet. VF är klassiker och jag ska köpa femman också ...

Flakmonkey

Tycker det är rejält snyggt i rörelse faktiskt, animationerna är ju fantastiskt mjuka och inte alls så avklippta som de kan bli i andra fightingspel... Men det som är bra med att de portar senaste arkadversionen är ju att det kommer vara väldigt balanserat.

Medlem

Verkar kul.
Tror ni man kan spara pengar genom att köpa en arkadburk istället


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Wortex:
Skrivet av clark.dennis:

Intelligent kommentar. Kolla upp en film ifrån spelet istället. Bilderna gör det verkligen inte rättvisa. Synd att dom bara portar det från arkadversionen? Utveckla är du snäll... för det där är ju drömmen för resten av världen.

Haha, har du sett spelet i motion då? Då vet du att det FORTFARANDE itne är särskilt snyggt, eftersom det är en ren arkadport ... Just det, ren arkadport, vilket leder till att spelet itne utnyttjar den teknik Cell bjuder på till fullo, inte särskilt svårt att räkna ut?

Lät säkert som om jag bedömde grafiken baserat på dom bilderna, vilket inte var fallet. VF är klassiker och jag ska köpa femman också ...

Öhhh, det är lätt det snyggaste beat em' up-spelet som finns för tillfället. Jag vet inte vad du baserar dina intryck på men det är så långt från "inte särskilt snyggt" man kan komma.. att det är en ren arkadport är BRA i det här fallet med tanke på att arkadstrukturen det körs på är riktigt kraftig.

Kolla in t.ex. Dead or Alive på 360 för ett "inte särskilt snyggt"-beat em' up.

Inaktiv

men jag som just börjar äga upp på Tekken!!
måste jag lära mig detta spel nu oxå?!

(för en som inte orkar läsa vidare, vilke system kommer detta spel till? vågar jag tro på ps3?)

Inaktiv
Skrivet av F3D:

(för en som inte orkar läsa vidare, vilke system kommer detta spel till? vågar jag tro på ps3?)

Ja.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Säker på att det inte är "on par" with Fight Night Round 3? Vad gäller grafiken på karaktärerna i FNR3, så tycker jag att karaktärerna där är klart snyggare än de i VF5, men där har man och andra sidan en halvdan bakgrund. Jag tycker att ett exclusive ska se bättre ut än en port, men nu finns det inga fightingspel som är exklusiva till PS3an än, så jag kan inte jämföra med mycket.

Arkadversionen kör pentium 4 afaik, och en processor som Cell (klart spelinriktad) klarar att prestera bättre än en P4a ... Kan tänka mig att jag har lite för höga förväntningar på spelen såhär i början till en ny konsoll.

Jämför du overall grafiken med tex Motorstorm, så imponerar motorstorm (exclusive ps3) mer på mig (detta kan jag inte jämföra med, bla bla, men overall intrycket jag får...) , och därför förväntar jag mig faktiskt att dom kan göra lite mer än att bara porta den till en ny konsoll. Det handlar ju inte om massiva utvecklingstider för att få över den till PS3.

Jag baserar inte mina intryck på mycket eftersom det itne finns mycket att jämföra med, men vad jag vet är att det skulle kunna se bättre ut. Men visst, jag är riktigt lycklig att jag får spela VF5 på PS3an över huvud taget ...

Medlem

Sweet hoppas det kommer lagom till Europa-releasen, det blir ett stort argument för PS3.
Angående grafiken... det är ungefär som när två killar pratar om någon som är duktig på fotboll, säg Ronaldinho, så kommer det en dumbrud och yttar sej: "synd att han inte är så snygg"


signatur

yolo

Flakmonkey
Skrivet av F3D:

men jag som just börjar äga upp på Tekken!!
måste jag lära mig detta spel nu oxå?!

(för en som inte orkar läsa vidare, vilke system kommer detta spel till? vågar jag tro på ps3?)

Du vet väl att det alltid går att klicka på spelnamn som är länkade eller "Läs mer om Virtua Fighter 5" för att komma till spelets sida i vår databas för att få reda på allt sånt där?

Inaktiv
Skrivet av Wortex:

Säker på att det inte är "on par" with Fight Night Round 3? Vad gäller grafiken på karaktärerna i FNR3, så tycker jag att karaktärerna där är klart snyggare än de i VF5, men där har man och andra sidan en halvdan bakgrund. Jag tycker att ett exclusive ska se bättre ut än en port, men nu finns det inga fightingspel som är exklusiva till PS3an än, så jag kan inte jämföra med mycket.

Karaktärsmodellerna är riktigt fina i FNR3 men där är också mycket annat som ligger efter när man kollar på animation och flyt och komplexitet.

En jämförelse är ju att kolla på mellansekvenserna i Gears of War och sen fråga sig varför fightingspel som bara har två karaktärer inte alls är lika snygga?

VF bor i arkadhallarna, det är där spelet lever och utvecklas. Att den hemvariant vi får levererad är lika vass som arkadversionen (som bygger på en mycket kraftig arkadstruktur) ser jag inget problem med... AM2 kommer ju aldrig pressa in mer grafik än vad den silkeslena 60-fpslåsningen tillåter.

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Sweet hoppas det kommer lagom till Europa-releasen, det blir ett stort argument för PS3.
Angående grafiken... det är ungefär som när två killar pratar om någon som är duktig på fotboll, säg Ronaldinho, så kommer det en dumbrud och yttar sej: "synd att han inte är så snygg"

Det utannonserades som ett releasespel (till releasen i europa i Mars) igår. Jag är sjukt nöjd

Medlem
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av Döbringer:

Sweet hoppas det kommer lagom till Europa-releasen, det blir ett stort argument för PS3.
Angående grafiken... det är ungefär som när två killar pratar om någon som är duktig på fotboll, säg Ronaldinho, så kommer det en dumbrud och yttar sej: "synd att han inte är så snygg"

Det utannonserades som ett releasespel (till releasen i europa i Mars) igår. Jag är sjukt nöjd

så gött 8)


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av clark.dennis:

Intelligent kommentar. Kolla upp en film ifrån spelet istället. Bilderna gör det verkligen inte rättvisa. Synd att dom bara portar det från arkadversionen? Utveckla är du snäll... för det där är ju drömmen för resten av världen.

Haha, har du sett spelet i motion då? Då vet du att det FORTFARANDE itne är särskilt snyggt, eftersom det är en ren arkadport ... Just det, ren arkadport, vilket leder till att spelet itne utnyttjar den teknik Cell bjuder på till fullo, inte särskilt svårt att räkna ut?

Lät säkert som om jag bedömde grafiken baserat på dom bilderna, vilket inte var fallet. VF är klassiker och jag ska köpa femman också ...

Öhhh, det är lätt det snyggaste beat em' up-spelet som finns för tillfället. Jag vet inte vad du baserar dina intryck på men det är så långt från "inte särskilt snyggt" man kan komma.. att det är en ren arkadport är BRA i det här fallet med tanke på att arkadstrukturen det körs på är riktigt kraftig.

Kolla in t.ex. Dead or Alive på 360 för ett "inte särskilt snyggt"-beat em' up.

^-- Jaaa, jämnför det med ett spel som kom ut Dec 29, 2005!!!!! Nästan ett år sen! jesus snacka om att ps3 fanboys börjar bli desperata.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Jaaa, jämnför det med ett spel som kom ut Dec 29, 2005!!!!! Nästan ett år sen! jesus snacka om att ps3 fanboys börjar bli desperata.

o_O

Det är ett spel ur samma genre.. första generationsspel på sin plattform tillika som VF5. Att du sedan måste skrika ur dig fanboy (vilket dom flesta på det här forumet verkar göra i alla trådar) visar snarare mer på vilken karaktär du innehar.

Jag tog verkligen inte jämförelsen för att starta något konsolkrig. Nu ville jag jämföra med ett inte särskilt snyggt beat em' up vilket Dead or Alive verkligen är. Förlåt mig då...

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Du vet väl [..]

självklart! (inte)
men vad gör man inte för att få ett inlägg skrivet av Dr.Nosnos <3

Medlem
Skrivet av clark.dennis:

Det utannonserades som ett releasespel (till releasen i europa i Mars) igår. Jag är sjukt nöjd

Bättre upp, den 20e februari!
http://virtuafighter.com/versuscity/showflat.php/Cat/0/Number...

Inaktiv

Det står ju "March for Europe as a Launch title for when PS3 reaches Europe."

Verkar ju som om det blir release nångång i början av Mars... men jag är fan fortfarande skeptisk till att det verkligen blir en release. Man har ju blivit överaskad ett antal gånger av Sony, haha ;D

1
Skriv svar