Mythic om Warhammer Online

Medlem
Mythic om Warhammer Online

Kan inte få för mycket info om detta spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

WAR ligger ligger och svänger mellan bra och dåligt för mig för tillfället. Men Warhammer är ett riktigt kul universum dock så saknar detta spelet frihet för spelarna vilket förmodligen kan få mig att skippa det. Men men, har man lite tur kan man ju komma in i betan så man får prova.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jaså? Vilken del tycker du fått den att svänga in i "dåligt"?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Som nämnt ovan, ingen somhelst frihet för spelaren att göra egna val. Utan du kan bara kriga mot och om det som Mythic bestämt. Samt att spelet knappast kommer ha någon större RP fanbase. Dessutom ser striderna i spelet ut att bli mer eller mindre exakt som WoW, ioförsig kanske jag är lite för långt fram i tiden men hela det spelsättet börjar kännas väldigt passé. Samt att PvP inte direkt är min favorit sysselsättning även om det nog mest beror på WoW skada. Då PvP i wow bara var för ens egen skull, för att få bättre saker själv. Dock ser ju RvR i WAR ut att bli mer pvp för att ens lag ska vinna, vilket kan göra att det blir så mycket roligare.

Man har ju inte sett något av PvE delen men om man ska dra lite teorier med tanke på det andra man sett så låter det som om att det kommer bli precis som de flesta MMO för tillfället. Helt passiv AI som bara står och väntar på att man ska gå för nära, även om man är klart inomsynhåll, sådant gör att det känns väldigt... stelt.

Dessa saker gör att det ofta svänger in på "Just another MMO"...

Men å andra sidan så är det warhammer, grym design på nästan allt. Dvärgar och Orcer ("riktiga" orcer, inte fjolliga wow orcer) osv. Det är Mythic, DAoC var ju trevligt. Så det finns bra och dåliga saker som jag ser det, vilket gör det svårt att välja då det finns ett flertal andra mycket interesant mmo titlar på g som förmodligen kommer erbjuda lite mer RP möjligheter.

Edit: samt att jag förtillfället gör mitt bästa att inte bli hypad om något multiplayer spel, så sitter lite och känner mig almänt skeptisk. Var ett tag sedam jag hadde riktigt kul i multiplayer, men det är nog bara mest för att jag förväntar mig för mycket av andra spelare...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Mmmmmmm.... desto mer man läser desto mer vill man ha det. Fast är väl långt in i framtiden så får väl hoppa tillbaka till Azeroth en stund igen *suck*

W.A.R. blir nog nästa MMORPG som man kommer förspilla sin vardag i om sisådär ett år eller när det kommer. Förhoppningsvis så har inte wow gjort så man blivit helt omvänd och hatar allt vad spel heter till dess.

Gillar verkligen deras humor där och de quests som beskrivs känns helt underbara. Att slakta en närliggande by för att sedan skjuta kropparna på en trollkarls torn <3


signatur

osv.

Medlem

Mythic kan sin PvP, men alla filmer jag sett från spelet ser riktigt tråkiga ut, är jag rädd. Inte alls samma kvalité på art direction, ljus m.m. som WoW hade.

Men om de lyckas fixa så att man kan PvPa säg 100 v 100 pers ute i fria världen utan lagg, så kan jag leva med det och uråldrigt stridsssytem. Instanser går emot allt som är bra med MMOs.

Medlem

Får dom det som DAoC vad det gäller pvp så blir spelet kanon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bättre frågor än vanligt. Var ju lite orolig för att WAR blir ännu ett spel för itemkåta zergfarmare. Svaren om PvP rewards lugnar en något. Nya abilities/bättre stats (som DAoC m.a.o.) är ju enda rätta.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av gimpfarfar:

Mythic kan sin PvP, men alla filmer jag sett från spelet ser riktigt tråkiga ut, är jag rädd. Inte alls samma kvalité på art direction, ljus m.m. som WoW hade.

...

Jo det är sant men det är väl ett år kvar eller så? Lite dumt kanske att släppa filmer såhär tidigt men den som lever får se


signatur

osv.

Medlem

Om WAR blir bättre än DAoC, som de påstår, så kommer jag bara bli nöjd.

Inaktiv
Skrivet av molg:

Om WAR blir bättre än DAoC, som de påstår, så kommer jag bara bli nöjd.

Var det inte så att man måste ha en extra gubbe för att buffa i DaoC? Eller blandar jag ihop det med ett annat spel för det låter lite dumt.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av molg:

Om WAR blir bättre än DAoC, som de påstår, så kommer jag bara bli nöjd.

Var det inte så att man måste ha en extra gubbe för att buffa i DaoC? Eller blandar jag ihop det med ett annat spel för det låter lite dumt.

Nej du blandar inte ihopa det, men det var inget måste och det gick att spela utan buffs. Visst blev ditt team sämre men va fan, det är inte omöjligt. Dom flesta klasserna fick någon typ av personal buffs i senare patcher också.

Men jag håller med Molg, blir det bättre än daoc så är det bäddat för succe!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

No raiding ...

Medlem
Skrivet av Lie|:
Skrivet av gimpfarfar:

Mythic kan sin PvP, men alla filmer jag sett från spelet ser riktigt tråkiga ut, är jag rädd. Inte alls samma kvalité på art direction, ljus m.m. som WoW hade.

...

Jo det är sant men det är väl ett år kvar eller så? Lite dumt kanske att släppa filmer såhär tidigt men den som lever får se

Precis kolla på alra tidigaste bilderna från wow betan så har du något att jämnföra med vad WAR är nu typ.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det där kommer jag definitivt att prova om jag har tid


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Exim:

No raiding ...

No pve raiding förhoppningsvis, så jävla skönt... Men RvR är ju raid pvp ^^

Medlem

Jag kommer testa det... MMORPG freak och warhammer fanboy som jag är!

Dock suger det med RvR.

Hoppas de inkluderar massa annat i expansionerna. Skulle vara kul och vandra uppe i Chaos wastes. Dock kör de bara med Tzeench. Sen dungeon crawling i gamla dvärg städer... kloakerna i middenheim... skavens.... undead! Ta båten över till Ulthuan!

Gå på Bloodbowl matcher!!! osv osv

Medlem
Skrivet av Cinramn:

Dock suger det med RvR.

WOOT? är du galen??


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar