S.T.A.L.K.E.R. plåtat

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R. plåtat

Tja, ljussättningen är okej iaf. Fattas bara att spelet kommer ut nästa år med.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ser bra ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det känns som ögonen ska ploppa ut när de försöker fokusera innan man inser att det bilderna som är oskarpa på något konstigt sätt.

Jag hoppas att de lyckas behålla en del av de "features" de skröt om i början och inte varit tvungna att banta bort det mesta.

Inaktiv

Lenin, don't die on me. :@


signatur
Inaktiv

Ser mkt bra ut. Lvererar exakt den känslan jag vill få ut av detta spelet. En ganska mökt å dyster miljö som känns väldigt uppgiven och intressant ut. Tror detta spelet kommer att bli riktigt skönt att lira, hoppas på 100% stämning!


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Mja det verkar kul men jag tror det kommer skita sej totalt med alla bantningar:(


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

Mja det verkar kul men jag tror det kommer skita sej totalt med alla bantningar:(

Vaddå alla bantningar?

"Den största frågan som flest undrar över för tillfället är ju självklart, varför har spelet blivit så enormt försenat?

Från början var grundidén bakom Stalker att det skulle vara en komplett överlevnadssimulator, utan någon speciell handling. En annan del av detta var också att vem som helst av de olika stalkerkaraktärerna skulle kunna varva
spelet. Tyvärr så var det inte möjligt att färdigställa denna idén då de som spelade Stalker kunde sitta i 3 veckor bara för att mötas av en GAME OVER screen? Då detta var vad som hände om någon av de NPC-karaktärerna i spelet lyckades varva spelet innan spelaren själv.

Därför blev spelets grundkoncept styrt av en handling som spelaren kunde följa istället, från början till slut. Handlingen har dock fortfarande en simulerad värld. Du som spelare kan välja att följa handlingen, eller helt enkelt göra lite vad du vill? Utforska världen eller göra sidoquests med mera. Vår plan att skapa en stor levande värld där du ska kunna, (förutom att följa huvudhandlingen) utforska världen och göra dina egna val.

Vi övergav även möjligheten för spelaren att kunna köra fordon i spelet, även fast det var i stort sett klart. Det var möjligt att köra omkring i världen, men zonen blev helt enkelt för farlig så det var inte roligt till slut. När du t.ex. accelererade upp till 80km/h så hinner du inte reagera på de avvikelser som eventuellt kunde korsa din väg, av den anledningen så finns inte fordonen med i spelet. Men alla andra finesser för alla er som älskar Stalker finns självklart fortfarande kvar. Dessa är bland annat: rollspelselementen, simulationen, ej scriptad AI (A-Life). Allt detta kommer du se i spelet."

http://www.stalker-game.se/content20061113.php

När jag läser det tycker inte jag det låter som att dom har tvingats till så massiva bantningar som många av er vill få det att låta som.

Att dom tonat ner överlevnadssimulatorkonceptet och gett oss en redig story istället är väl ingen nerbantning utan snarare en förbättring,
likaså är borttagandet av möjligheten att en NPC kunde klara spelet och ge spelaren "game over". Trist att fordonen togs bort, men inte hela världen.

Medlem

Ser hur mysigt ut som helt! Lagom snyggt och skön stämning.

Medlem

Tror detta kommer rocka rejält faktiskt, ett spel där grafiken inte är det som fångar spelarnas uppmärksamhet är ett bra tillskott.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

...fast det ser dock endå rätt bra ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Ser fortfarande bra ut grafikmässigt fan, det är bra att det inte ser så plastigt ut.

Medlem

Releasen närmar sig och mina förväntningar ökar, det här är trevligt!

Medlem

Oh, najsigt.
Lite besvikelse med fordonen, vore schysst att ösa omkring i gamla skruttiga skoda-vagnar.

Medlem

Hoppas att de patchar dit fordonen lite senare. Det är ju faktiskt upp till föraren att se till att kunna stanna fordonet i tid


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Har inga förväntningar faktiskt, skaffar spelet när de kommer, sedan får vi se. Men spelet såg heltklart snyggt ut.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

BOOOO!!! Give us the game!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Spitt:
Skrivet av Tommy_h:

Mja det verkar kul men jag tror det kommer skita sej totalt med alla bantningar:(

Vaddå alla bantningar?

de utlovade co-op och att spelet skulle vara mycket friare än vad det blev (de andra ai-styrda stalkers:ana skulle kunna klara spelet om man själv valde att skita i det). co-op är det enda jag saknar..

så ja, det har bantats ned. men ser fortfarande snyggt ut!

Medlem

Jo, men dom sakerna dom "bantade" ner var grejer som antagligen hade gjort att spelet tagit ytterliggare tid att utveckla och det hade samtidigt eventuellt kunnat påverka singleplayer delen negativt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av andreas:
Skrivet av Spitt:
Skrivet av Tommy_h:

Mja det verkar kul men jag tror det kommer skita sej totalt med alla bantningar:(

Vaddå alla bantningar?

de utlovade co-op och att spelet skulle vara mycket friare än vad det blev (de andra ai-styrda stalkers:ana skulle kunna klara spelet om man själv valde att skita i det). co-op är det enda jag saknar..

så ja, det har bantats ned. men ser fortfarande snyggt ut!

w00t?! har de inget co-op med längre? Vad sjutton ska man då med det här spelet till? Då kan man lika gärna spela något annat linjärt FPS som har några år på nacken, för jag föresetsäller mig att upplevelesen kommer bli den samma...

Medlem
Skrivet av stream:

Då kan man lika gärna spela något annat linjärt FPS som har några år på nacken, för jag föresetsäller mig att upplevelesen kommer bli den samma...

Nja, själva grejen med stalker är väll att det inte ska vara linjärt. Det är ju det som har gjort att det har skjutits upp hela tiden, så som jag har förstått det.

Det fanns väll en film på MP för inte så länge sedan.
Verkar märkligt att de skulle kapa det då det såg relativt klart ut. Förvisso bara DM men i alla fall.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Spitt:

Att dom tonat ner överlevnadssimulatorkonceptet och gett oss en redig story istället är väl ingen nerbantning utan snarare en förbättring,
likaså är borttagandet av möjligheten att en NPC kunde klara spelet och ge spelaren "game over". Trist att fordonen togs bort, men inte hela världen.

Ja dom är ju iaf ärliga och säger att dom tagit bort det och det _innan_ dom släpper spelet och inte som vissa (*host* Bethesda, te.x). "oops, nej DET tog vi bort för flera MÅNADER sedan, sa vi inte det? Ja det funkade inte alls i all fall!"

Överlag tycker jag det låter så jävla löjligt när utvecklare säger saker i stil med "nä asså AI'n var för bra, så vi fick göra den mycket dummare". Eller "jo vi LOVAR vi hade alla grejer med som vi utlovade i spelet, men vi tog bort xx och yy precis innan release för, ehmm, det var, eh, jättetråkigt!!" Helt uppenbart att de tagit sig vatten över huvudet och aldrig hade resurser att göra det dom lovade. Eller att de redan från början bara använts som ett sätt att hypa fram spelet, jag menar det går ju alltid i ett senare skede (gärna någon dag innan release eller dagarna efter säga "nä det tog vi bort sorry mannen!"..


signatur
Inaktiv
Skrivet av andreas:
Skrivet av Spitt:
Skrivet av Tommy_h:

Mja det verkar kul men jag tror det kommer skita sej totalt med alla bantningar:(

Vaddå alla bantningar?

de utlovade co-op och att spelet skulle vara mycket friare än vad det blev (de andra ai-styrda stalkers:ana skulle kunna klara spelet om man själv valde att skita i det). co-op är det enda jag saknar..

så ja, det har bantats ned. men ser fortfarande snyggt ut!

Under utvecklingsfasen har vissa idéer och features fallit bort, precis som andra har tillkommit, jag har väl inte påstått något annat?

Vad jag hakar upp mig på är inläggen som dyker upp i Stalker-trådarna,
där folk verkar tro att det blivit en korridorskjutare, eller fått för sig att all AI numera är scriptat m.m och får det att låta som om dom kapat och tagit bort innehåll hur som helst i sin jakt att färdigställa spelet.
Om folk tar sig tid att faktiskt läsa intervjuer och artiklar istället för att blint haka på alla rykte som uppstått, så hade dom också vetat att det inte är tal om någon mass nerbantning. Snarare korrigeringar och förbättringar.

Andreas, du säger att spelet skulle varit mycket friare än vad det blev och nämner bortagandet av möjligheten att andra Stalkers kunde slutföra spelarens uppdrag som en av orsakerna till att det inte blev så??

Bortagandet av den möjligheten gör väl knappast Stalker mindre fritt?
Om något, slipper du nu stressa igenom spelet för att förhindra att du möts av en game-over skylt bara för att en AI-styrd Stalker du aldrig mött klarat spelet före dig.

Medlem
Skrivet av Spitt:

Bortagandet av den möjligheten gör väl knappast Stalker mindre fritt?
Om något, slipper du nu stressa igenom spelet för att förhindra att du möts av en game-over skylt bara för att en AI-styrd Stalker du aldrig mött klarat spelet före dig.

Jo, den funktionen är nog den mest korkade jag har hört talas om. Fattar inte att de inte fattade innan att det skulle bli tråkigt att spela. Bra att de tog bort den i alla fall annars skulle de bara behöva patcha bort funktionen direkt i alla fall.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

En färsk ingame-film vore ju trevligt att se.

Inaktiv

Inget större fel på grafiken egentligen. Men om spelet har den rätta känslan vilket jag hoppas att det har. I sådana fall så lär det rocka


signatur

"We are the knights who say NI!"

Inaktiv

Ser ut som HL2 på stereoider och det gillar jag, mycket. Övergivna f.d Sovjetbyggnader blir den perfekta miljön för läskiga eldstrider.

Medlem

Synd bara att co-op försvunnit. Finns inget bättre än att kunna samarbeta med en polare

Medlem

Ser ut som en blandning mellan Source och Unreal 3 motorn.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar