S.T.A.L.K.E.R. plåtat

Medlem

Bilderna ger mej en finfin känsla på något vis, helt rätt atmosfär. Hoppas bara ljuden/musiken bygger på den känslan, då kommer detta bli ett lysande spel.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Om någon kommer ihåg det fina spelet moonstone så fanns det NPC som tävlade mot dig. Minns inte riktigt om de kunde vinna.. i sånnafall lyckades jag hela tiden vinna först. Tyckte att det funkade bra där iallafall. Man fick en känsla av att det var lite konkurens och att inte allt cirkulerade kring en själv.

Poängen är ju just att datorn ska kunna vinna. Vad är meningen med att från början ha den idén om man inte har haft det i åtanke?? De verkar inte ha tänkt igenom allt ordentligt innan de började utvecklingen.

Det låter tråkigt med ett "Game Over" meddelande om man skulle råka förlora. Det går att sköta snyggare imho.. Sen skulle man alltid kunna köra en auto-save och ladda om från några timmar tidigare, spring och ta kål på karaktären som vann och fortsätt spelet.

Känns som de gått ifrån sin vision med spelet vilket jag tycker är väldigt synd. Mer ett main-stream spel pga detta..


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

man behöver inte längre äta och sova....något som ursprungligen gjorde ideen rätt läcker...
måsta jaga mat, tillaga den och dessutom hitta ett säkert ställe att övernatta på

När jag ser de senaste filmerna från spelet verkar det gå ut på o springa runt och skjuta på allt...blä...

Men jag har väntat så länge så jag ger inte upp, hoppas på att spelet levererar en bra spelupplevelse.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

ja det där med mat/sömn + att andra NPC's gjorde quests precis som du hade ju onekligen gjort det mycket orginellare än i sitt nuvarande utförande. De säger att "det inte fungerade", men självklart skulle man kunna fixa till det om man ville. Man vill nog snarare bara göra spelet mer mainstream för att tillfredställa även CS-kidsen osv, som ju säkert är en rätt stor andel potentiella köpare.


signatur
Medlem

Det är väll snarare en stor del potentiella köpare som flyr likt råttorna ett sjunkande skepp i så fall. Det är få saker som kan döda ett spel så högeffektivt som för mycket ovidkommande detaljer.

Det är säkert jättemånga som tycker att det är den mest spännande saken i världen att koka gröt men i spel så vill de flesta nog hellre äventyra om de fick välja.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Eh, ja det är ju exakt det jag säger också, man vill göra spelet mer mainstream, mindre "rollspel" för CS-ungarna inte pallar med detaljer.

Tragiskt hur nyskapande inom datorspel stagnerar nästan helt för att man (såklart) vill sälja så mycket som möjligt. På så vis är filmindustrin bättre, finns hur mycket "smal" film som helst som håller hög klass.. Förhoppningsvis kommer vi till det stadiet inom spel också någongång.


signatur
Inaktiv

Många ideér låter nog bättre till att börja med än vad dom i praktiken är.
Kan tänka mig att spelutvecklarna märkte att det blir för rykigt och tjatigt i längden att spela 15 minuter, fixa käk, spela en stund till, hitta sovplats och sova, spela en stund till, fixa käk igen... o.s.v

Förresten, äta kan man fortfarande göra, fast nu funkar det som ett medipack istället och ökar din hälsa.

Inaktiv

Trevligare isåfall att man själv får ansvara för att ens sovplats är säkrad istället för som i Morrowind och Oblivion få ett meddelande om att du inte kan sova här för det finns fiender i närheten.

Slarvar man med att säkra stället och blockera/låsa ingångar kan man få oväntat besök, eller väntat ifall man tänkt att använda det som en fälla.

Nu spårar jag ur igen med en massa fantasier om spelet...

Medlem

Ja, jag tycker det vore ett skitkul spelelement i sig att då och då (kanske 1 gång varannan eller var tredje timme) behöva säkra en plats för att äta/sova. Men man skulle såklart kunna spela utan att behöva passa mat/sov tider, bara att man med tiden sakta försämras. Te.x bara att man inte kan gå/springa lika snabbt när man är trött/hungrig.

Har provat det i Morrowind, och det var faktiskt en mod jag fastande för, den blev väldigt populär också i communityn.. Inlevelsekänslan blev helt klart bättre.


signatur
Medlem

Ok, när du säger det på det sätet så...
Kan ju vara kul med lite inslag av självunderhåll som sömn, bara det inte blir för detaljerat.
I vissa spel så upplever jag att det blir för mycket sådant så att det som är runt omkring blir mer huvudmålet än det som det egentligen skulle handla om.
Bara det blir en bra balans eller någonting som man inte måste göra (men som kan hjälpa en) så kanske det kan bli kul.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

12
Skriv svar