IL-2 Sturmovik: 1946

Robot
IL-2 Sturmovik: 1946

Oleg Maddox är namnet bakom flygsimulatorn IL-2 Sturmovik som dök upp på PC i november 2001. Tack vare suveränt stöd från utvecklarna, en uppsjö med flygplan och stora mod-möjligheter är titeln den populäste flygsimulatorn baserat på andra världskriget någonsin.


Medlem
Provfluget - IL-2 Sturmovik: 1946

Riktigt bra, skaffade det trots jag har IL2, IL2 FB, och Pacific fighters, var bra så man fick allt i ett för hyfsat pris :D, dea nya planen e trevliga men känns lite som att alla prop plan fasats ur.

De styrda tyska X4 missilerna e riktigt roliga att leka med, slå ut bombare är en lek nu

Medlem

Skitkul om man gillar flygplan, men er som inte är flygfanatiker, håll er undan


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Känns som man hellre väntar på Storms of War.

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Känns som man hellre väntar på Storms of War.

Håller med, förhoppningsvis blir singleplayer också bättre i Storm of War. För där kan jag hålla med recenenten, speciellt på de dynamiska kampanjerna som känns väldigt dåliga. Man märker aldrig några skillnader och ofta får man flyga 52978 exakt likadana uppdrag, och kör man såkallade Fighter-Bombers så kommer det _alltid_ fientligt jakt flyg så ens ai piloter dumpar alla bomber och man själv måste nästan det med för att överleva och det blir svårt att klara själva uppdraget.

Hadde bara de dynamiska kampanjerna funkat bättre så hadde singleplayer kunnat bli hur bra somhelst men nu känns det segt, och har aldrig gillat att spela det i multiplayer, mest för att jag är riktigt dålig på att dogfighta eller nåt. Men IL-2 har ju klart den bästa flygkänslan för tillfället.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Aces High ska man lira om man vill ha bra WWII flygspel i multiplayer

flyaceshigh.com


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Bara jag eller är detta EXAKT samma "skit" (fel uttryck men i sammanhanget så) som IL2 Sturmovik (ettan)?

Ser precis likadant ut, samma texturer, samma motor, samma allt...

Fan så missnöjd man kan bli ibland. Var ju ett antal år sedan de faktiskt kom ut med ett HELT nytt spel och inte bara EX-packs. Spelföretag idag har inte råd att bara släppa ett spel och sedan livnära sig, eller i detta fall hålla sig flytande, med massa expansions och/eller MODs.

Dualreleaser är ett nödvändigt "ont" i dagens läge och iallafall jag förväntar mig heller inget annat än just det och nu helt plötsligt kommer ett "nytt" spel i gammal förpackning. Inte ok...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Visst är det likt, men du får allt i ett + lite till i väntan på den nya


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av mini-mus:

Bara jag eller är detta EXAKT samma "skit" (fel uttryck men i sammanhanget så) som IL2 Sturmovik (ettan)?

Ser precis likadant ut, samma texturer, samma motor, samma allt...

Fan så missnöjd man kan bli ibland. Var ju ett antal år sedan de faktiskt kom ut med ett HELT nytt spel och inte bara EX-packs. Spelföretag idag har inte råd att bara släppa ett spel och sedan livnära sig, eller i detta fall hålla sig flytande, med massa expansions och/eller MODs.

Dualreleaser är ett nödvändigt "ont" i dagens läge och iallafall jag förväntar mig heller inget annat än just det och nu helt plötsligt kommer ett "nytt" spel i gammal förpackning. Inte ok...

Tror du missat faktumet att det ÄR SAMMA SPEL som ettan, det är bara ett expansions paket med lite nya flygplan. Det nya spelet som är under utveckling heter Storm of War: Battle over Brittain och ska komma någong tidigt 2007 som jag förstått det. Där har du ny grafikmotor osv.

Ingen har sagt att detta var ett nytt spel så förstår inte hur du kan verka känna dig så "lurad".


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Känns som man hellre väntar på Storms of War.

Vad är Storms of War?

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Känns som man hellre väntar på Storms of War.

Som kommer 2008 ja...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Skribent
Citat:

Vad är Storms of War?

Storm of War är namnet på den nya serie av flygsimulatorer Oleg Maddox håller på att utveckla. Först ut är Storm of War: Battle of Britain där man som britt, tysk eller italienare strider om luftherraväldet över England sommaren/hösten 1940.

Oleg har sagt att han kommer att expandera krigsskådeplatserna till resten av Europa, Nordafrika und so weiter i expansioner/fristående titlar.

Grafikmotorn och hela spelen kommer att göras från grunden så förhoppningsvis blir resultatet bra.

Medlem

Yep, hoppas på en bra dynamisk kampanj generator. Då en bra sådan är bra mycket bättre än statiska uppdrag hur bra kampanjen än designas. Iallafall om du vill ha lite bra replay value.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Som kommer 2008 ja...

Står den som release 2008?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Il-2 var ändå roligast i mp, coop och att flyga i squads med TS. Har man missat det så är det ungefär som att bara köra BF2 i sp och tycka spelet är skit...


signatur

yolo

Skribent
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mellanare:

Som kommer 2008 ja...

Står den som release 2008?

Säger som Oleg alltd säger om sina uppdateringar: "in two weeks"

Jag tror att spelet kommer att släppas tidigast hösten 2007 eller våren 2008

Medlem

Ah, så klassisk spekulation med andra ord


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

mmm..mer av det goda,det slåt aldrig fel!bara springa och köpa det då!*lyckan är gjord*

Medlem

"Läs vår recensionen" =P

Skribent
Skrivet av kozzak:

"Läs vår recensionen" =P

Fixat

Medlem
Citat:

Tror du missat faktumet att det ÄR SAMMA SPEL som ettan, det är bara ett expansions paket med lite nya flygplan. Det nya spelet som är under utveckling heter Storm of War: Battle over Brittain och ska komma någong tidigt 2007 som jag förstått det. Där har du ny grafikmotor osv.

Ingen har sagt att detta var ett nytt spel så förstår inte hur du kan verka känna dig så "lurad".

"Lurad" är väl kanske fel beskrivning, inte ens tänkt köpa det, blev bara lite förvånad att det var exakt samma. Men nu förstår jag ju varför då

Bitter... Det kanske är ett bättre ordval.
Vill ha ett nytt IL2 då ettan är bland de bästa flygspelen någonsin. Eller åtminstone roligaste.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Lite förvånande att Windows 98/ME fortfarande supportas. Nästan alla spel idag kräver minst Windows 2000


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Lite förvånande att Windows 98/ME fortfarande supportas. Nästan alla spel idag kräver minst Windows 2000

I och med att det inte är ett nytt spel är det väl ganska naturligt att de supportar samma OS som originalspelet gjorde?

Jag hade snarare blivit förvånad om det ändrats....

Inaktiv
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av Wristwatch:

Känns som man hellre väntar på Storms of War.

Vad är Storms of War?

När man köper IL2 Sturmovik 1946 följer det med en bonus DVD med ganska mkt innehåll rörande Storm Of War:Battle Of Britain.

Lite trist att detta inte nämns, fast det har ju såklart inte med 1946 att göra.

Det finns bland annat film, samt en hel del skärmdumpar från utvecklingen av spelet.

Hursomhelst, dessa filmer och skärmdumpar är "pre-alpha" och det återstår alltså massor innan det är färdigt.

Jag förväntar mig (och hoppas) inte att det släpps inom ett år.
Men vem vet? UBI-soft kanske har tumskruvarna hårt runt Oleg?

Hursomhelst, 1946 DVD:n är iaf den mest kompletta WW2 flygsimulatorn du kan hitta.

Finns inget som klår detta...
Gillar man flyg och att lira online, är detta ett måste!

Så varför ha flygtorka i minst ett år?
Ett säkert köp om man är flygintresserad!
Får jag dessutom tillägga att när man kör med Track-IR på detta ger det en helt oslagbar närvarokänsla!


signatur
Inaktiv

Öppen beta patch redan släppt!
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/63110913/m/323102281...

Ytterligare ett bevis på varför Maddox games är hängivna sina fans.


signatur
Inaktiv
Inaktiv

Är det joystick som gäller eller funkar det med tangentbord?

MVH

Redaktör

Joystick gäller. Går kanske att manövrera med mus/tangentbord, men det är ingen större upplevelse.


signatur
1
Skriv svar