Konami: "Metal Gear Solid 4 exklusivt till PS3"

Robot
Medlem
Konami: "Metal Gear Solid 4 exklusivt till PS3"

Buu Fast det var ändå väntat


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

NNNNNNNOOOOOOOOOOOOooooooooooo! Måste man ändå köpa en ps3...synd

Medlem

AM BACK!, Yeeeeeeehaaaa... AM FREEEE


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Så med andra ord inget nytt. Klart dom inte erkänner att spelet kommer till 360 bara för att ett rykte sprider sig på nätet (om det nu är så). Istället är det åter igen en icke namngiven källa som utalat sig.

Vem ska man tro på när...

Medlem

LOL... vem bryr sig. Spela nåt bra istället. Förstår inte denna MGS avsaknad?? Finns det spel med sämre styrning?? Sämre kamera vinkel?? Enda bra med MGS är handlingen, och kvaliten i produktionen. Men själva kärnan i spelet brukar inte vara speciellt bra gjord, det som gör ett spel ett "skönt" lir. Så sony kan behålla MGS, see if i care.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

LOL... vem bryr sig. Spela nåt bra istället. Förstår inte denna MGS avsaknad?? Finns det spel med sämre styrning?? Sämre kamera vinkel?? Enda bra med MGS är handlingen, och kvaliten i produktionen. Men själva kärnan i spelet brukar inte vara speciellt bra gjord, det som gör ett spel ett "skönt" lir. Så sony kan behålla MGS, see if i care.

Det märks att du inte har emotionell intelligens nog för att kunna omfamna ett spel som MGS. Jag gissar på att du kommer titta tillbaka på din kommentar som skrattretande när du är lite äldre och kan bedömma spel utifrån ett annat spektrum än ditt nuvarande pubertala sätt att se på spel.

Förövrigt så tror jag att chansen är ganska stor att vi kommer få se mgs4 till xbox360 ett år efter releasen till PS3'an. Tror inte de kommer vara en lönande produktion annars.

Medlem

tja, att köpa en PS3'a för Metal Gear är då inget jag tänker göra. Då finns det större fiskar i sjön
Har redan bokat en Wii, så Zelda får väl ta över Metal Gear istället för min egen del

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av HaZe303:

LOL... vem bryr sig. Spela nåt bra istället. Förstår inte denna MGS avsaknad?? Finns det spel med sämre styrning?? Sämre kamera vinkel?? Enda bra med MGS är handlingen, och kvaliten i produktionen. Men själva kärnan i spelet brukar inte vara speciellt bra gjord, det som gör ett spel ett "skönt" lir. Så sony kan behålla MGS, see if i care.

Det märks att du inte har emotionell intelligens nog för att kunna omfamna ett spel som MGS. Jag gissar på att du kommer titta tillbaka på din kommentar som skrattretande när du är lite äldre och kan bedömma spel utifrån ett annat spektrum än ditt nuvarande pubertala sätt att se på spel.

Förövrigt så tror jag att chansen är ganska stor att vi kommer få se mgs4 till xbox360 ett år efter releasen till PS3'an. Tror inte de kommer vara en lönande produktion annars.

Öööhh tror det är du som tar MGS på lite förstort allvar. Bara för att en story är confusing och avancerad behöver inte betyda att den är speciellt bra. Och MGS har inte bra gameplay, och har aldrig haft det heller. hell MGS till psone vart ju bara känt tackvare att det hade sin "film" stil, Med mycket tyngd på FILM STIL.

Tycker ditt sätt att hantera andra människors åsikter är mycket mindre "vuxet" än vad hazze åsikter om spelet (som förövrigt är typ 29 år gammal?) Så please lägg ner det där.

Flakmonkey

Metal Gear Solid är ju känt för att vara ett spel man antingen älskar eller hatar. Jag diggar dem stenhårt, men för den sakens skull så är jag ju inte blind för spelets svaga sidor och förstår varför många inte gillar det. En del av de rättades ju till iom specialversionen av MGS3 iofs (kameran) så man får hoppas att de bygger vidare på det till MGS4

Medlem

Otroligt oväntad nyhet.

Inaktiv

Är bara tvungen att skriva detta igen: NOoooOOoo =P. Det är sorgligt, men inget oväntat,

Medlem

Tack tack, skönt att höra

Medlem

till skillnad mot halo e MGS underbart bra


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Hrhmmm varför finns det så mycket muppar på detta forum? Vi är väl ändå här för att vi gillar spel... så varför finns det så många som mer eller mindre hellre vill kriga? Jag försöker hålla ett så öppet sinne som möjligt. MGS-serien är bevisligen en av väldigt få serier som verkligen försöker utnyttja spelmediet som en berättarteknik.

Här finns en väldigt bra text som lyckas fånga essensen av MGS. Något som oftast förbises då man bara kollar på en nivå. Öppna era sinnen, spela för att ha kul, var inte så himla arga!

Inaktiv

MGS för mig är vad Zelda är för Nintendofolket.


signatur
Skrivet av Nosnos:

Metal Gear Solid är ju känt för att vara ett spel man antingen älskar eller hatar. Jag diggar dem stenhårt, men för den sakens skull så är jag ju inte blind för spelets svaga sidor och förstår varför många inte gillar det. En del av de rättades ju till iom specialversionen av MGS3 iofs (kameran) så man får hoppas att de bygger vidare på det till MGS4

Vilka svaga sidor?

Inaktiv

Detta kom ju inte helt oväntat, antar att de blir en PS3 trots allt :\


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av HaZe303:

LOL... vem bryr sig. Spela nåt bra istället. Förstår inte denna MGS avsaknad?? Finns det spel med sämre styrning?? Sämre kamera vinkel?? Enda bra med MGS är handlingen, och kvaliten i produktionen. Men själva kärnan i spelet brukar inte vara speciellt bra gjord, det som gör ett spel ett "skönt" lir. Så sony kan behålla MGS, see if i care.

Det märks att du inte har emotionell intelligens nog för att kunna omfamna ett spel som MGS. Jag gissar på att du kommer titta tillbaka på din kommentar som skrattretande när du är lite äldre och kan bedömma spel utifrån ett annat spektrum än ditt nuvarande pubertala sätt att se på spel.

Förövrigt så tror jag att chansen är ganska stor att vi kommer få se mgs4 till xbox360 ett år efter releasen till PS3'an. Tror inte de kommer vara en lönande produktion annars.

Öööhh tror det är du som tar MGS på lite förstort allvar. Bara för att en story är confusing och avancerad behöver inte betyda att den är speciellt bra. Och MGS har inte bra gameplay, och har aldrig haft det heller. hell MGS till psone vart ju bara känt tackvare att det hade sin "film" stil, Med mycket tyngd på FILM STIL.

Tycker ditt sätt att hantera andra människors åsikter är mycket mindre "vuxet" än vad hazze åsikter om spelet (som förövrigt är typ 29 år gammal?) Så please lägg ner det där.

Mitt sätt att hantera andras åsikter? Har du äns LÄST hazzes första inlägg? Han skrev det för en enda anledning -- att provocera.

Vem har sagt något om att jag tycker MGS är bra? Jag antydde inte äns att jag tyckte MGS va bra. Allt jag sa i klartext var att hazze förmodligen inte hade det emotionella spektrumet att uttala sig om MGS eftersom han inte är mogen för att spela det. Likaså som du inte heller är mogen att bedömma det.

Det finns skillnad på åsikt, kritik och pessimistisk förstörande. Faktum är att FZ är den största skaran pessimister, finns endast ett fåtal personer här som har sunda åsikter (igen antyder jag inte att jag har det). Kritik, har jag aldrig sett någon nånsin uttala på dessa forum, där man konstruktivt berättar varför det är dåligt och vad man hade kunnat göra annorlunda.

Åsikter ska man lägga fram utan att provocera andra. Hazzes inlägg provocerade mig, inte för att han sa att MGS är dåligt utan för på sättet han lade fram sina åsikter. Faktum är att jag trodde han var 14 eller yngre, inte bara på hans sätt att skriva sitt namn utan hans åsikter också.

Så innan du ger dig in och kritisera andra, bör du först och främst sluta att anta så mycket. Du kanske inte vet det men Hideo Kojima är allmänt erkänd som en av världens största spelskapare i vår tid (igen, inte jag som säger det, det är ett allmänt faktum).

1
Skriv svar