Datel vill göra Wii regionsfri

Robot
Datel vill göra Wii regionsfri
Medlem
Datel vill göra Wii regionsfri

Regionsfri FTW !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Alltid najs med regionsfritt, vore trevligt om de kunde slänga in stöd för dvd-filmstittande på samma gång så man blir av med en enhet framför tv'n.

Medlem

Äsch... finns hur många som helst som redan har antingen dvdspelare i datorn eller dvdspelare vid tvn antingen självständigt eller tillsammans med hemmabiosystem. Här behövs ingen ihopslagning med Wii. Wii ska användas för att spela på, inte för att se på film med


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skrivet av jimmi:

Alltid najs med regionsfritt, vore trevligt om de kunde slänga in stöd för dvd-filmstittande på samma gång så man blir av med en enhet framför tv'n.

Kommer nästa år i Japan. Förmodligen aldrig till väst däremot ...

Medlem
Skrivet av jimmi:

Alltid najs med regionsfritt, vore trevligt om de kunde slänga in stöd för dvd-filmstittande på samma gång så man blir av med en enhet framför tv'n.

Gillar inte idén att ha en enhet till allt för går den sönder så kan man ju varken glo på film eller spela...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Regionsfri FTW !

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Regionsfri FTW !

Regionsfri For The Wii?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av jimmi:

Alltid najs med regionsfritt, vore trevligt om de kunde slänga in stöd för dvd-filmstittande på samma gång så man blir av med en enhet framför tv'n.

Gillar inte idén att ha en enhet till allt för går den sönder så kan man ju varken glo på film eller spela...

Men herregud.... dåligt argument imo! Sen.. sitter du och oroar dig hela tiden för att din TV, din antenn, din stereo, din dator, din konsoll ska gå sönder eller vadå? Det är ju så troligt också.

Medlem

Freeloader fungerar ju redan till Wii, alltså för Gamecube spel.

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av jimmi:

Alltid najs med regionsfritt, vore trevligt om de kunde slänga in stöd för dvd-filmstittande på samma gång så man blir av med en enhet framför tv'n.

Gillar inte idén att ha en enhet till allt för går den sönder så kan man ju varken glo på film eller spela...

Men herregud.... dåligt argument imo! Sen.. sitter du och oroar dig hela tiden för att din TV, din antenn, din stereo, din dator, din konsoll ska gå sönder eller vadå? Det är ju så troligt också.

Imo så är det dåligt att betala extra för en sån sak då de brukar vara av så usel kvalité (se xbox/ps2, kan inte utala mig om 360's än) att man ändå köper en riktigt spelare istället.

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av jimmi:

Alltid najs med regionsfritt, vore trevligt om de kunde slänga in stöd för dvd-filmstittande på samma gång så man blir av med en enhet framför tv'n.

Gillar inte idén att ha en enhet till allt för går den sönder så kan man ju varken glo på film eller spela...

Men herregud.... dåligt argument imo! Sen.. sitter du och oroar dig hela tiden för att din TV, din antenn, din stereo, din dator, din konsoll ska gå sönder eller vadå? Det är ju så troligt också.

Nej, eftersom det handlar om separata komponenter så gör det inte så mycket om en strular till skillnad från om jag hade haft allt i en maskin.

Och med tanke på att flera Wii blev oanvändbara efter den där "berömda" uppdateringen så är det väl inte helt otroligt att det kan hända igen...

Medlem

Hmm, kan inte Nintendo bara slänga in en firmwarepatch för att stänga av detta när det kommer ut?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Regionslåset och dvd-avsaknaden är det enda som stör mig med wii. Fixas det så blir det köp direkt. Att ha två funktioner i samma enhet kan ju knappast vara negativt. Allt pajar ju förr eller senare i alla fall så det kan ju knappast användas som argument.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Regionslåset och dvd-avsaknaden är det enda som stör mig med wii. Fixas det så blir det köp direkt. Att ha två funktioner i samma enhet kan ju knappast vara negativt. Allt pajar ju förr eller senare i alla fall så det kan ju knappast användas som argument.

Jag menar inte att man inte ska/bör/kan ha funktionen inbyggd men jag kommer ändå att ha en separat spelare för att den (förmodligen) gör jobbet bättre eftersom det är en dedikerad dvd-spelare och förmodligen också har bättre/fler in-och utgångar.

Inaktiv

Det finns redan en freeloader som gör så att Amerikanare kan spela Japanska spel och tvärtom, hoppas att den här grejen släpps snart! Det är riktigt surt att de flesta häftiga spelen släpps i Japan och sedan 5 år senare i USA...

Medlem

Yo Peter
Håller med om att man säkert får bättre bild med en dedicerad spelare men för egen del så är det mest platsbrist som styr. Jag vill inte ha en massa burkar överallt om jag skaffar en TV, så det maffiga ljudet kommer jag i alla fall inte att få. Är man filmfantast så tänker man dock säkert annorlunda.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Hallå! DVD är utdött, HD-DVD/Blu-Ray ska det vara, hoppas på en Wii "Lite" med HDTV-res och Blu-Ray-spelare i framtiden, men det är ju bara och hoppas. ;P

Medlem

Vadå utdött?
Det finns ju knappast några alternativa spelare att få tag på idag och även om tekniken säkert är bättre på de nya formaten så räcker DVD till gott och väl för de flesta. Möjligt undantag ryska mastodontfilmer där man måste byta skiva tre gånger.

Kineserna har för övrigt en egen standard som de tog fram för att slippa betala dyra DVD-licenser. Den skulle tydligen vara ett bra alternativ till de andra nya formaten. Billigare blir den också.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar