Matchmaking

Medlem
Matchmaking

"Shotty snipers.... SHOTTY SNIPERS?! Någon på Bungie borde skjutas"

Det var vad jag tänkte när Halo 3 kom ut och jag lirade på nätet. Inte bara fick man stå ut med småungar som skriker obscena ord in i micken, nejdå, man ska också behöva en enorm mängd tur så att man lyckas få spela det spelläget man faktiskt vill köra.

Är jag den ende som stör mig på matchmaking? Jag kan förstå om jag tänker för gammalmodigt när jag säger att serverlistor med filter is the way to go, men varför är de på utgång ifall de är bättre? Jag har endast kommit på en anledning till varför matchmaking är bättre, det är lättare att hitta spel som grupp. Men även det argumentet försvinner när jag försöker spela Bad Company demo'n med polare, vissa ur gruppen kommer med i motsat lag, vilket i sig inte är så hemskt. Om det inte vore för faktumet att man inte kan byta lag eller squad. Den som kom på den idén på DICE borde nog skjutas.

Så jag och mina polare fick starta om spelet och bjuda in alla i gruppen ett flertal gånger innan vi lyckades allihopa komma in i ett game, på samma lag och i samma grupp.

Det är väl inte faktumet att matchmaking finns som egentligen stör mig utan snarare hur dåligt utfört det är. Nerdummat för xbox marknaden? Det är det säkert, men varför kan de inte ha något sätt för de som är lite kunniga att få välja fler inställningar?

Jag hoppas verkligen att det kommer en förbättring på den fronten, annars kommer jag riva bort allt hår jag har på huvudet när jag återigen får lira motsvarigheten till shotty snipers.

#blogg

Medlem
Matchmaking

Halo 3's matchamking är faktiskt riktigt bra, chansen att det blir Shotty Snipers är väldigt liten nu, lägg veto om du inte tycker om det bar.a


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag håller inte med. Om jag vill lira vanlig team deathmatch, varför ska jag då behöva lira en massa andra spelvarianter som CTF eller VIP? Veto är en väldigt kass lösning, ofta röstar du bort pest och istället för du kolera. Jag önskar att man kunde välja Team Deathmatch och faktiskt (förvåning!) få spela Team Deathmatch!

Medlem

Team Slayer består vad jag vet av 3 spelsätt, Vanilla Team Slayer, Team Slayer BR, och Shotty Snipers.

Det är alltså runt 45% chans att du får Vanilla Team Slayer.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Matchmaking är ju ok för rankat spel men att inte ha en helt vanlig serverbrowser och stöd för vettiga dedikerade servrar är en katastrof. Demot i Bad Company visar verkligen varför. Och att sen inte ens låta en byta lag eller squad är något av det dummaste jag sett.

Skulle gärna vilja se deras förklaring till varför så grundläggande funktioner inte finns med.

Folk har ju prisat hur enkelt det är att spela online på xblive, jo visst enkelt om man inte har några egna preferenser till var eller vad man spelar... Hoppas verkligen någon kan ställa spel och konsoll utvecklarna mot väggen och kräva bättre multiplayer stöd, där man kan spela på egna villkor. Bäst hade ju definitivt varit om de kunde tillåta folk att sätta up dedikerade servrar på en vanlig pc.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Team Slayer består vad jag vet av 3 spelsätt, Vanilla Team Slayer, Team Slayer BR, och Shotty Snipers.

Det är alltså runt 45% chans att du får Vanilla Team Slayer.

3 spelsätt? När jag har lirat (måste varit unranked) så är det 6 eller fler.

Förresten, 45%? 100/3 = 33.3333...%
Ändå, en tredje dels chans är ändå oacceptabelt. Vill jag lira vanlig TDM så ska jag väl få lira det, finns inget tekniskt som hindrar det.

Att de dummar ner spelinställningarna är väl ok... så länge som de har ett läge för de som vill kunna sortera. Ett "quick play" och ett "custom play", som vissa spel kallar det, skulle vara perfekt.

Medlem

Dom har sänkt chansen för SS(Shotty Snipers), fast det är väl mest rankat, fast det enklaste du kan göra är att fixa en större friendslist.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Dom har sänkt chansen för SS(Shotty Snipers), fast det är väl mest rankat, fast det enklaste du kan göra är att fixa en större friendslist.

Varför? Varför ska jag behöva fixa större friendslist? Det är bara sätt att komma runt systemet, varför inte bara fixa det istället?

Medlem

Det är matchmaking och andra irriterande saker som gör att jag gillar min dator och blir frustrerad av min xbox.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

1
Skriv svar