Noooz: "Metal Gear Solid 4 släpps till Xbox 360"

Robot
Inaktiv
Noooz: "Metal Gear Solid 4 släpps till Xbox 360"

Det är farligt för en utvecklare att hålla sig exklusiv till en konsol som endast finns i dryga 480 000 exemplar i världen. Jag har full förståelse för det. Har man satsat stora pengar på utvecklingen av ett spel vill man gärna gå i vinst. Sony verkar inte ha problem med att bete sig jävligt inför potentiella köpare men att förlora fler stora exklusiva utvecklare kanske kan få dom att skärpa till sig.

Problemet är väl dock att Sony redan har en stor del av sin framtid ridandes på Playstation 3 - både cell och blueray är gigantiska satsningar som kostat skjortan. Så för dom är det redan på allvar.. och man får då anta att dom verkligen gör sitt bästa för att få ut så många Playstation 3 som möjligt.

Inaktiv

Snälla säg att det är sant!

Inaktiv

ska bli kul å göra grafikjämförelser


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

QRT
Medlem

låter bra de

Inaktiv

Låt det bli så!snälla!

Flakmonkey

Om det här nu är sant, undrar varför Microsoft inte skriker ut det så högt det kan, precis som de gjorde med GTA4... Sen så är det ju ändå minst ett år till spelet släpps så då finns det nog gott om PS3 ute... men men, inte bra för Sony om det här är sant, men bra för de som bara kommer att sitta med 360 ^^

Inaktiv

Bra för alla konsumenter

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Om det här nu är sant, undrar varför Microsoft inte skriker ut det så högt det kan, precis som de gjorde med GTA4... Sen så är det ju ändå minst ett år till spelet släpps så då finns det nog gott om PS3 ute... men men, inte bra för Sony om det här är sant, men bra för de som bara kommer att sitta med 360 ^^

jag har inte hört någonting om gta4

Medlem

hoppas det kommer till 360, då behöver jag inte slösa pengar på en ps3


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är det sant så behöver man inte köpa en ps3.. känns ju inte så lönt då.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Är det sant så behöver man inte köpa en ps3.. känns ju inte så lönt då.

Håller med till en viss grad! Med PS3 får vi ju bättre bildöverföring, kanske högre upplösning. Lite bättre grafik (en smula), mer exklusivitet också.

Såg PS3 i Webhallen, dom har ett ex där som körs i 480p just nu, inte mycket att hurra över men attans va snygg konsolen var.. Man blir lite småsugen faktiskt!

Flakmonkey
Skrivet av Jinx:

jag har inte hört någonting om gta4

Var ju den stora grejjen på årets E3 för Microsoft... på presskonferensen hade ju Peter Moore en GTA4-tatuering... förväntar mig något liknande med MGS4, det är ju en betydligt större skalp imo

Medlem

WOOHOOOOO!! In your FACE Ps3'buyers

PS3 må bli snyggare, men jag personligen kommer inte kunna se någon större skillnad på kvaliten mellan en x360 och en ps3'a, så jag nöjer mig helt klart med en x360. För den delen så har jag ändå bara en "vanlig" tv så jag kan ändå inte njuta av varken det ena eller det andra från någon av konsollerna

Medlem

Blir satana glad om det kommer till Xbox360, slipper man slösa 5500-6000 tusen på något bara för MGS. Och PS3 är ju ful radiuz :<

Medlem

Froggo : Hehe, har du sett den IRL? Blev lite häpen över hur läcker den var faktiskt, 360 ser lite "gammal" ut i jämförelse. Hur som helst tycker jag det är bra om spelet kommer till 360, det gör nog att jag köper en 360 nästa år istället för PS3.

Medlem

Men va sjutton dillar folk om!? "Hoppas de släpps till x360 så "slipper" man slösa 6000 på en PS3" !?!?!

Är man TVINGAD att köpa en PS3 bara för att MGS4 kommer till den? De visste inte jag.. för är de så så HOPPAS jag med att den kommer till x360!

//Toxic - Som ALDRIG skulle slänga ut 5-6000:- på en konsol bara för att kunna lire ETT spel. PYTT!!

Medlem

Det måste stämma. Det står ju på internet.

Medlem

Näää, låt oss för i helvete ha NÅGOT bra exclusive kvar, detta är ju så man blir gråtfärdig ...

Next up är väl att FF-serien kommer till x360, då skippar jag att köpa console denna generationen, eller helt och hållet ...

Medlem

Så länge det är tekniskt möjligt vilket det ju verkar vara så tror jag att MGS 4 kommer till xbox 360. Inte samtidigt som till ps3 men när det väl kommer en special version som tex Metal Gear Solid 2: Substance lär den nog dyka upp på 360in också.
Kan ju mycket väl vara så att Sony har "mutat" Kojima Productions att inte säga något om detta förrens ps3 versionen är ute. Så det kan nog dröja ett bra tag innan vi får ett slutgiltigt svar på denna fråga.

Inaktiv
Skrivet av Toxic78:

Är man TVINGAD att köpa en PS3 bara för att MGS4 kommer till den? De visste inte jag..

men så är det....
det är typ...kanske lika dant med spel som inte släpps här i europa...dom blir vi tvingade att ladda ner....

inte så att det skadar försäljningen...eftersom dom hadde inte ens tänkt att sälja det till mej


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om det här nu är sant, undrar varför Microsoft inte skriker ut det så högt det kan, precis som de gjorde med GTA4...

Jo men de kan ju ha en tidig build för det även om de inte ingått förhandlingar med Microsoft?


signatur

system: online

Inaktiv

Haha, hoppas. Ännu en spik i ps3's kista.

Inaktiv

Om det skulle komma till Xbox 360 så blir de garanterat långt efter originalreleasen och lär komma som Metal Gear Solid 4: Substance, så man ska inte hoppas på allt för mycket, för då blir man bara besviken. Men vad jag tror så kommer de inte till 360n väääldigt länge, vill dom öka försäljningen så kan dom först släppa 3an till Xbox och sen gå över till 4an om dom fortfarande skulle behöva, men aldrig att dom kommer släppa 4an till 360 direkt vid release.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Citat:

I ett videoinslag hos spelsajten 1Up berättade utvecklaren Kojima Productions VD Hideo Kojima för en månad sedan att Metal Gear Solid 4 i teknisk mening kan köra samma speldemo som företaget visade upp för publiken under branschmässan Tokyo Game Show i september

Byt ut Metal Gear Solid 4 mot Xbox 360 så blir det rätt?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om det här nu är sant, undrar varför Microsoft inte skriker ut det så högt det kan, precis som de gjorde med GTA4... Sen så är det ju ändå minst ett år till spelet släpps så då finns det nog gott om PS3 ute... men men, inte bra för Sony om det här är sant, men bra för de som bara kommer att sitta med 360 ^^

Kolla på olika Xbox-forum osv så ser du!

Medlem

HAHA!

Är det bara ajg som tycker att hela konsolgrejen håller på att spåra ut.
Släng alla konsoler och utveckla pcn snabbare istället, att spela med en handkontroll är ju rena stenåldern.

Kommer själv köpa alla dagens nextgen konsoler så jag tycker inte särskilt illa om dom, men spelen känns alldeles för stressade nuförtiden.

BTW, visst vore det kul om samma spel kom ut på både xbox som pc, där de kan möta varandra. Hasta la vista konsolkramare

Nää, nog med mitt tjaffs, ha en riktigt GOD JUL!

Inaktiv

Jaja ha (inte) en God Jul! Btw Wii is the future!

1
Skriv svar