Robot
Spelscenen '96

Spelscenen har av förklarliga skäl utvecklats oerhört mycket under de senaste tio åren. Det var i stort sett med Quake som spelscenen skapades med sina klaner, matcher och turneringar. Idag finns det inte en scen utan flera, uppdelade på olika spel och med olika utseenden. 1996 fanns det i stort sett bara ett spel som spelades online, alla kände till de bra klanerna och vad de duktiga spelarna kallades. Själv är jag självklart glad över att spelandet växt så pass det gjort, men man saknar ändå enkelheten i Quake-scenen.


Medlem
Intervju - spelscenen '96

Usch, jobbigt att läsa. Längtar så mycket tillbaka
Men tackar för ännu en härlig nostalgitripp. Förstklassigt!

Medlem

Många stofiler på ett och samma ställe som uttalar sig! nice hehe

Medlem
Citat:

Mumin: Många skulle nog säga "åååh, det var klansammanhållningen" eller "scenen var så mycket trevligare, alla visste vilka alla var" eller något lika fjantigt så måste jag säga: Hatet. Det hatades på ett så mycket bättre sätt på den gamla goda tiden. Man kunde verkligen gå in helhjärtat för att riktigt avsky någon annan klan för allt man orkade.

Alla CS fjortisar verkar ju springa runt å hata/hota alla de inte tycker om.. men förutom dem så ligger det något i det.. ShadowBane är det enda spelet enligt mig som riktigt fått en involverad och verkligen hata andra klaner och spelare Riktigt bra spel på politisk nivå.. synd de var så B annars

Medlem

Det där med taktik känner jag igen.
Det kan verkligen förstöra en hel server.
Tempot sänks och folk blir griniga.
Näää, usch


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

hehe roligt att läsa

men skulle vilja tillägga att vi stofiler som spelar QW än idag har den där gamla goda gemenskapen som det talas om i intervjun

man vet nästan vilka alla är som spelar och har koll på de flesta klanerna. känns som att det finns en 50-80 stycken klaner nu för tiden lite beroende på hur man räknar. det är fortfarande en jäkligt skön scen det här

q2 q3 q4 vet jag inget om och så kommer det förbli

Inaktiv

Mmmmmm, jag bara myser....Fast Q2 blev det ju en del oxo...:D


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Inaktiv

Väldigt mycket smutskastning av nya spel


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Väldigt mycket smutskastning av nya spel

Ja, lite omoget


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

BF, lagat från alla problem, hade fortfarande haft ganska hög status.

Som det är nu så minns jag åtminstonde lika mycket problem som roliga stunder.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ett av problemen där var ju att dice inte var intresserade av att lägga in många väldigt enkla fixar när de väl övergett bf(1942).
Zarkow fixade ju tex de studsande fordonen på taggtråd för evigheter sedan....

Medlem

För full nostalgikänsla lyssna på JAM-Fragged by a lamer (at Triad2) samtidigt som du läser denna artikel. Är själv en gammal quaker som fortfarande lirar aktivt varje dag och jag måste säga att det är kul när det kommer inlägg om gamla bettan

Medlem

Underbar intervju för en relativt ung gammal räv, börja ju spela Quake innan man fått hår på pungen (11 år) Minns än idag hur jag som HPW fraggade DOOMer, den då stora idolen. Att nu läsa vad han har för sej, och de andra bekanta namnen på legender från förr, är otroligt roligt. Tack FZ för hela 10års firandet, jag känner mej som liten plutt igen


signatur

/Landstream

Medlem

Kul med nostalgitrippar, När jag kom in på spel som Quake och Quake2 hade förnämligheten att känna Fnys lite genom en kompis.
Minns att jag lyckades döda han en gång av alla de matcher vi spelade. Han var väldigt långsint om man dödade han, dvs han jagade och förnedrade dig i quake tills du loggade ut i princip. ;-P


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Riktigt bra. Var lite rädd om att det skulle vara -allt är skit nu och det var mycket bättre förr. Men folket som intervjuvas har många bra åsikter som jag håller med om.

iofs började jag bara lite smått med Quake och spelade mer Q2 men inte alls seriöst. Men visst 6k i faktura fick jag någon gång från Felia. men det var nog under KP tiden.

Vill inte säga att spelen var bättre förr, men dom var ju betydligt smidigare. förutom knappar till vapnen så var det ju bara springa, sidled, hoppa man behövde knappar till. I BF behöver ju nästan hela tgb användas.

Sen är alltid första gången något nytt alltid roligare.

Medlem

Dags att dra på sig gubbkepan kanske, jag tycker nämligen fortfarande att det är fult att campa

Medlem

Tror jag har fått något i ögat.

Det har blivit lite för många nostalgitrippar idag.

1
Skriv svar