Historien om FragZone

Medlem

För mig heter det FragZone, säger inget annat. För övrigt är det kul att ni överlevt och helt otroligt att man fortfarande inte blivit bannad när man postat på fyllan. <- Glad naturligtvis> Cheers!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

go FZ \o_


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bra läsning!! FZ FTW


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Sex år sen ni bytte till FZ? som nån sa innan känns som det va igår eller nått.. hehe ja jävlar vad tiden har gått när man tänker efter

Medlem

FZ kommer alltid att vara Fragzone, så enkelt är det bara. Jag menar visst det kanske byttes för 6 år sedan men det var ju inte förän bytet till denna generation som det verkligen uppmärksammades att det faktiskt var FZ nu och inte Fragzone. Iallafall så jag upplevt det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ptja, det var www.fragzone.se när jag reggade.. vill minnas att det inte var mer än ett par år sedan som "fragzone är nu FZ" kom upp på sidan och forumet blev kaiko.
Hur som helst så är det fortfarande den ultimata spel-sidan. Själv lirar jag inte så mycket, men det är fortfarande kul att hänga här.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Ett litet grattis vore ju på sin plats, och ett tack för att ni har hållt spelandan i liv i så många år, är säker på att utan er på FZ så hade det svenska spelcommunityt varit ganska magert.

Nu ser jag framemot 10 år till

Inaktiv
Skrivet av Shock:

För vissa så kommer FZ alltid vara FragZone. Det är något vackert och det ska vi bevara.

Okej, så länge arvet bevaras är jag nöjd!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

98 kom en ny våg spelare till fz, via q2. så jag hoppas att 2008 slänger ni upp gibfest-servrarna CTF (no-BFG) osv - för oss som halkade in aningen senare. jag ser fram emot många sena nätter med DM FFA och CTF sommaren 2008 då en själv firar 10 år som gamer. eftersom ni har slängt upp quake-severs nu, så får man nästan se detta som ett löfte.

enda skillnaden blir väl att 2008 slipper man leta servers på altavista.

Medlem

YEAAAHH!! FragZone äger, så är det bara


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ett stort tack till Phat och FZ för dessa 10 år
Eftersom Quas inte fick med alla svar på tidigare intervjuer så passar jag på och lägger in dom här eftersom dom har viss FZ-anknytning.

"- Kommer du ihåg när du först kom i kontakt med FragZone?
Japp, jag hade hört talas om att posten hade fått upp en egen website (torget) på nätet, när jag surfa in där första
gången så såg jag en länk till deras spelsektion (fragzone) och då upptäckte för första gången att man kunde lira Quake1 online på publika servrar, jag hade tidigare bara testat Quake lite i singelplayer. Samma kväll testade jag givetvis detta och blev "hooked" direkt, jag tipsade bekanta om fragzone och onlinequake, några dagar senare grundande vi "mobben".

- Folk som fick igång den första communityn
Här finns det en radda med folk t ex:
* Hobbex med sidan Frag in the Darkness gav klanerna möjlighet att mäta sin styrka med varandra i någon slags laddervariant
* Phat som höll igång FZ på den tiden och som tillsammans med EvilDead/Torger ordna så man kunde boka en fragzoneserver för matcher och annat, något som hjälpte oss som inte hade bandbredd att ha en server uppe på den tiden
* grabbar som Garfield och Oli som fick igång quakenet så vi gamers kunde hålla till på en egen ircserver"

Utan FZ's bokningsbara matchserver hade många klaner inte kunnat komma igång på samma sätt som vi nu lyckades göra, så ett speciellt stort tack för denna suveräna service som ni hade då.

/LeoN_sWeMoB


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem

Blir nästan tårögd jue!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Denna krönika räddade/pajade precis en genomgång i webbdesing ;).
Mycke bra


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Gött e de!:heart:


signatur
Medlem

Grymt bra skrivet!

Skål för tio år till då

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

98 kom en ny våg spelare till fz, via q2. så jag hoppas att 2008 slänger ni upp gibfest-servrarna CTF (no-BFG) osv - för oss som halkade in aningen senare. jag ser fram emot många sena nätter med DM FFA och CTF sommaren 2008 då en själv firar 10 år som gamer. eftersom ni har slängt upp quake-severs nu, så får man nästan se detta som ett löfte.

enda skillnaden blir väl att 2008 slipper man leta servers på altavista.

Precis då man kom till Fragzone, spelade Q2 på CTF servrarna joinade genom Q2 browser plugin grejjen.

Medlem

Gott att se Phat igen! Bra krönika och tack för FZ!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv

Har läst fz nästan varje dag sedan nyheten om moden till Quake 1 som gjorde om granatkastaren till en hundsprutande mackapär, om inte den allra första så åtminstone en av de första nyheterna på denna underbara sajt. Jag blev kvar, och fz har alltid legat i bokmärkesfältet sedan dess. FZ är KLART den bästa svenska spelsidan med mycket kompetenta skrivare. Det finns alltid något intressant att läsa här. Keep up the good work pojkar!

Medlem

Vad jag minns så var det bara några månader sen som man såg "FragZone har nu bytt namn till FZ" när man loggade in eller svamlar jag?

Hur som helst så stämmer jag in i hyllningssångerna till FZ (FragZone )

:heart:
Finns ingen bättre spelsida. Trevligt folk också!

Redaktör
Skrivet av Pjerkan:

Vad jag minns så var det bara några månader sen som man såg "FragZone har nu bytt namn till FZ" när man loggade in eller svamlar jag?

Minns inte exakt datum, men det är åtminstone två, tre år sen vi på heltid gick över till FZ.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Pjerkan:

Vad jag minns så var det bara några månader sen som man såg "FragZone har nu bytt namn till FZ" när man loggade in eller svamlar jag?

Minns inte exakt datum, men det är åtminstone två, tre år sen vi på heltid gick över till FZ.

Aah just ja! Är det bara själva adressen jag tänker på?

Medlem

I tolv år(1998) har man varit sidan trogen Nu är det mer för nyheterna, tidigare för Quake 2-forumet. På den goda tiden då det inte var sammanslaget..


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Kommer ha FZ som startsida i en 15 år till... Inge snack om saken /Här sen starten


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Jag kom inte ens hit pga quake men det är FragZone i mitt huvud fortfarande trots detta Dock så visste jag vad det var för något sedan någon gång vid 1996-1997, men själv fastnade jag inte för online-fps förrän UT.

Det var snarare då innehållet breddades som jag började följa sajten, och jag tycker definitivt det är en´av de bästa på Internet.

Medlem

Är inte tillräckligt bra för att gilla MultiPlayer så intressant läsning för oinsatt människa.

Oj, har jag varit reggat i 4 år. Kom hit efter blivit hänvisad av old TV Game Play att ladda ner en Demo från FZ filarkiv. Kommer inte ihåg vilket spel det var.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Kommer ha FZ som startsida i en 15 år till... Inge snack om saken /Här sen starten

Ja precis kunde inte sagt det bättre själv, Första sidan jag tittar på när jag vaknar varje morgon ^^

12
Skriv svar