Vanguard: Saga of Heroes plåtat

Robot
Medlem
Vanguard: Saga of Heroes plåtat

snyggt var det iallfall!

Medlem

Vanguard går från ganska fult till snyggt mellan bilderna. Kan bli bra eller dåligt...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey

Det jag fick se när de visade upp spelet i veckan var riktigt lovande... gigantisk värld, möjlighet att skräddarsy sina karaktärer in i minsta detalj, tuff crafting, diplomati (!), och möjlighet att köpa sitt eget hus å inreda Sen kan man ju flyga hur man vill med flygande mounts... å det kommer implementeras luft och havsstrider...

Har hållit mig undan från MMORPGS efter att jag slutade lira DAOC, men känns som om jag är sugen på att ta upp det här alltså... får skippa att uppdatera datorn eler någe så jag inte kan spela det hur gärna jag än vill

Medlem

Ser ut som Everquest 2.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Ser ut som Everquest 2.

Det är väl inget negativt? Det ser bra ut tycker jag


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av BlackZam:

Ser ut som Everquest 2.

Det är väl inget negativt? Det ser bra ut tycker jag

Enda problemet med det är att EQ2 kom ut 2004 och Vanguard kommer ut tidigast 2007.

Medlem

Ja? Den kanske har mindre laddningstider och större kartor..det vet vi inte förrens vi har sett den igång. Och grafiken duger också. Huvudsaken är att dom får ett bra spel tycker man.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är långt ifrån klart i betan..


signatur
Medlem

Jag vet inte vad jag ska tycka om Vanguard, vi har ett spel som verkar lovande på papper, vi har en helt rabiat community, 90% av dom har aldrig spelat spelet utan kollat på bilder och läst info.

Till det så, tycker jag att för varje ny bild dom släpper, så ser det faktiskt bara tråkigare och tråkigare ut.

Medlem

Måste hålla med Kato hur intrycken går men skulle vilja spela det eller åtminstone få reda på litet mer innan jag bestämmer mig om vad jag tycker!

Medlem

Ryktet säger att det skall släppas i Februari så det är ju inte allt för långt kvar.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

För övrigt tycker jag att Funcoms "Age of Conan" både ser snyggare ut och är mer innoativt med sitt stridssystem etc,
Tycker Vanguard mer är som Everquest 2.5.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Vanguard är helt enkelt vad EQ2 borde vart, samma som skapade EQ ju, inga klåpare här inte


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Väger mellan Hyborian Adventures och detta, lutar mer åt Vanguard dock, det här med icke instansierade hus och dungeons, samt att det är en sömlös(?) värld intresserar mig väldans mycket.
Jag tycker EQ2 är riktigt skoj, det bästa MMO jag spelat (faktiskt) men det fattas en del grejer, som t.ex. en öppen värld där man inte måste ladda en minut varje gång man kliver in på nytt område, samt ett passivt bytessystem.
Bara de inte sabbar till det med samma system som EQ2 hade så kan detta bli riktigt stort, ska då iaf ge det en chans.


signatur
Medlem

Bara dem kan få din känslan av äventyr som har saknats i många mmorpg. T.ex. WoW när man går in i en instans och alla monster antingen patrolerar efter en förutbestämd rutt eller står still även om du dödar några andra precis bredvid gör att det käns så uppstytltat och tråkigt.

Instanser måste vara lite mer dynamiska, Dungeons and Dragons Online hade instanser lite mer i denna stil, såg monster dig så anföll dem direkt, inte pga att du gick innan för "aggro" zonen. Det gjorde att en instans kändes mycket mer påtaglig och mer som ett "riktigt" äventyr där man faktiskt kunde smyga runt och undvika att bli upptäckt eller helt enkelt bara ta sitt 2h svärd och börja svinga.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag står imellan Warhammer och Conan...men jag vill inte dömma ut Vanguard iheller..problemet är att jag är lite smått rädd för att lira mmorpg...sist jag gjorde det var med Dark Age Of Camelot vilket jag spelade från EU betan tills januari 2006.. och då spelade jag mellan 1 och 20h om dagen..det kostade mig mitt förhållande och delvis mitt jobb...lite rädd för att man ska gripas med igen lol!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Medlem

Ett EQ med snyggare förpackning... stannar hellre kvar ett tag till på AB servern.

Lutar mer åt Warhammer för mig... även om jag tycker det suger att de skall köra RvR. Hade kunnat göra ett så mycket coolare RPG av det

1
Skriv svar