Fat Soccer - FORGOTTEN LEAGUES-

Pansarknekt
Fat Soccer - FORGOTTEN LEAGUES-

FIFA eller Pro Evolution Soccer(?) verkar för soffsittandes fotbollspelare vara den eviga frågan och den dyker upp på diverse forum som hett debattämne. Jag förnekar inte att jag blandat mig in i ämnet och hett debatterat för Pro Evolutions favör. Det är helt enkelt bättre på alla punkter utom antalet licenser. Men ibland undrar jag varför det är så viktigt med att ha riktiga spelare och lag?
Nu kanske ni tänker, ?särling fattar väl man inte vill spela med halvkopior istället för riktiga spelare och klubbar?!
Men det är just det, varför riktiga klubbar överhuvudtaget? Varför inte göra en fantasiliga med påhittade spelare. Man skulle kunna vara så mycket mer kreativ med gameplay och liknande. Visst, glöm simulationen av fotbollsmatcher men det betyder inte att roligt gameplay och fotbollskärleken försvinner.

Därför presenterar jag härmed FAT SOCCER -FORGOTTEN LEAUGES- (inte så genomtänkt )

Spelet utspelas på en cartoonaktig version av vår jord och spelaren kontrollerar ett gäng tjockisar och kontorsnubbar i ett korpen lag som plötsligt får en mycket mystisk investerare. Denne diaboliske person skapar världens bästa korpenligor kallade Forgotten Leauges och arrangerar matcher över hela världen.
Spelet börjar med ett lokalt kval till ligan (tutorial?) som förhoppningsvis slutar lyckligt och snart är man in the game. (Man kan välja vilket lag som helst ibörjan utom den mystiske investerarens eget lag, Black Beavers)
Därefter kör man en liga mot diverse lag alla med speciell karaktär och olika miljöer. Arenorna belägna intill havet, i djungeln, öken, viktoriansk universitetsmiljö, på taket av en skyskrapa osv osv.
Man kan exempelvis i kampanjläge börja i botten av 3e divisionen med 8 lag i varje. Man spelar sig upp och spelarna i laget utvecklas beroende på hur man spelar dem. Efter matcherna har de full statistik som sparas. Mellan matcher kan man träna sitt lag och beroende på hur hårt man tränar dom så ändras deras utseende ingame. En kontorsnisse kan exempelvis träna bort sin ölmage men om du är för hård tappar han sin lust för spelet och dyker upp skäggig och bakfull till matcherna
Spelet ska förstås innehålla MP med seriösa ligor där man kan sätta ihop ett eget lag och välja arena och stil på sina spelare. En brasiliansk spelare skall vara teknisk och snabb. En engelsk spelare är mer snobbig och har en del fula trick, italienska spelare är brillianta men gnällig filmare och ryssar som består av hårdnackade gruvarbetare från sibirien. Hur man sätter ihop det hela är upp till en själv men ibörjan kan man inte skapa topplag utan måste spela ihop till detta.
Tanken är att det ska vara skoj att spela och med grafiska miljöer som är mer tilltalande än betong arenor så fler tycker det är sköj att lira.
Något som också hade varit fett är att spelare inte bara utvecklas utan åldras grafiskt. Du kanske får en talang iform av en finnig 16åring som slutar som en 42 årig mittback som är rutinerad nog att lira trots han är halt! Det hade varit kul och jag tror att man kommit närmare sina spelare.
Bara en tanke, ibland känns det som det skulle vara skönt om någon vågat på sig ett liknande koncept. Även om jag älskar fotbollspel så hade det varit kul om någon brutit mönstret av ständigt återkommande spel från samma serier som innehåller färre nyheter än vissa expansioner till andra titlar.

#blogg


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Fat Soccer - FORGOTTEN LEAGUES-

Inte så jätterelaterat kanske, men skoj ändå: http://forums.tigsource.com/index.php?topic=1232.0

Skägg.
10 Chambers

Om du vill ha en annan typ av tokfotboll är ju #Mario Strikers: Charged Football att rekommendera till Wii.


signatur
1
Skriv svar