Robot
The Neverhood

I slutet av 90-talet rullade äventyrsgenren över på rygg och dog. Små, små livstecken har synts den senaste tiden och en viss detektivbyrå är ute på nya uppdrag, kanske gör genren en zombie-manöver på topplistorna. Vi får se.


Medlem
Dagens retrorec #1 - The Neverhood

Laddade hem spelet i förrgår, kommer ihåg att jag hade ett demo av spelet för typ, hm... jätte länge sen. Ska fanimej klara ut det nu!

Medlem

Detta spelet är bland det roligaste jag har spelat. Är nog Grim Fndango Klass på det.

Medlem

God damn vad det var länge sen man spelade de här...

Det lilla man minns var att det var ganska svårt på den tiden =P

Inaktiv

hha, hade detta på demo. Då var jag ... 6-7 år

Inaktiv

Jag spelade igenom det förra året, tror jag. Ett av de bättre spelen jag spelt. Musiken är ju underbar!


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Inaktiv

Ett riktigt kul spel detta, men det tog sin tid att krångla sig igenom fast tillslut lyckades man.

Någon som vet hur man kan få tag på soundtracket ?

Medlem

Att säga att äventyren hade sin storhets-tid -96 är väl ändå att ta i?
Deras storhetstid låg enligt mig 86-96 ungefär, så då kom ni precis i slutet i så fall.

Men The Neverhood Chronicles är riktigt müsigt. Har tyvärr aldrig klarat det, så tack för påminnelsen

Skrivet av Elwis:

Någon som vet hur man kan få tag på soundtracket ?

Medlem

Yes! Spelade det här som liten. Kommer aldrig glömma hur kul det var. Hade dock glömt bort namnet så jag har letat i flera år efter detta. Men nu gjorde ni en recension. Nu gäller det bara att hitta någon som säljer det.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Haha så länge sen man spelade dethär, men kommer fortfarande ihåg hur mycket man skrattade åt detdär monstret som jagade en, som man sedan skulle spränga med dynamit"gubben"

Förresten, någon som läst all text på väggen där nere i den näst intill oändligt långa korridoren?
Känns som om det finns hur mycket text som helst där, som aldrig kommer att läsas fult ut

Inaktiv

åhå tack FZ för påminnelsen, har orginalet som jag köpte 98, man kanske skulle dra fram det och spela lite. har faktist alldrig klarat spelet någongång fast det var 6år sedan jag spelade det sist


signatur

klaga inte på min stavning, dyslexi kan man som inte bara stänga av

Medlem
Skrivet av Elwis:

Någon som vet hur man kan få tag på soundtracket ?

http://www.danielamos.com/store/

Medlem

Glöm det..
Ursäkta misstaget.

Medlem

Neverhood är inte släppt som freeware och således inte lagligt att tanka hem, oavsett om det är från en abandonwaresida eller en warezsida..

Jag minns att jag tyckte det var läskigt när det släpptes. Monster å skit Bra var det i varje fall.

Inaktiv

Oj, det här har jag missat helt! Ett spel gjort i lera (eller ja, ni förstår)!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

fan vad nice =).. ska lätta prova det


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

FML
Medlem

De måste ha knarkat när de gjorde detta spelet, speciellt soundtracket.

Medlem

OOOH ja hade glömt detta, Tack FZ


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Mmm, ett givet favoritspel.

Medlem

Har suttit och spelat det inte för länge sen, men gav upp för att jag fastnade och har inte en aning vad jag ska göra.

Har gameFAQs några tips tro?

Medlem

Ah, The Neverhood, det namnet framkallar en hel del goda minnen. Spenderade många veckor framför skärmen med det här spelet när jag var mindre. En av de bästa spelupplevelsena jag har upplevt, dock klarade jag aldrig av spelet. Får ta huvudet ur röven och försöka gräva fram den gamla skivan från vinden.

Det här spelet är en självklar fullpott, utan att tveka. Riktigt skön mörk humor och allting är i lera, blir inte mycket bättre än så.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Elwis:

Någon som vet hur man kan få tag på soundtracket ?

Jag har ett gäng låtar, inte hela soundtracket, som jag lade upp på pirate bay precis. Vet inte om FZ gillar om man länkar till pirate bay, så ni får söka reda på det helt enkelt.

Yay, first post!

Medlem

Jävligt grymt spel och skön humor i det.
Har det faktist hemma, med kartong och allt

Inaktiv

haha! så fort jag hör namnet the neverhood börjar jag tänka på när man står å rapar i typ fem minuter eller mer efter att man ätit nån slags frukt... så bra spel men har tyvärr inte klarat av det... var för liten när jag köre det förut :\


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Medlem

Lirade det här spelet för en massa år sen men har dessvärre aldrig klarat ut det. Skulle gärna vilja spela det igen. Någon som vet vart man kan köpa det? Har kollat överallt på nätet men hittar det inte.


signatur

Spelar på: PC, PS3, PS4
PSN ID: dedday

Vila i frid
Skrivet av Svenpa:

Har suttit och spelat det inte för länge sen, men gav upp för att jag fastnade och har inte en aning vad jag ska göra.

Har gameFAQs några tips tro?

Skicka ett pm till mig så kan jag hjälpa.
Spelade igenom Neverhood för någon vecka sen och jag kom ihåg allt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

troligen det bästa jag spelat, någonsin (eftersom man hade rätt sinne för spel på den tiden också)


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Grymt bra spel. har letat efter det men kom aldrig ihåg namnet.


signatur
Inaktiv

Ett av mina favvospel! ^^ Minns att jag var vettskrämd av att spela detta spel när jag var liten, men jag var sjukligt fascinerad av det ändå. Med hjärtat i halsgropen. Måste spela det igen tror jag. Hehehe.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

12
Skriv svar