Assassin's Creed: Mycket ass blir det.

Medlem
Assassin's Creed: Mycket ass blir det.

Har suttit och spelat Assasin's Creed nu på datorn, har längtat länge på att spela detta spel, då allting man har hört om det på Konsollerna verkade vara som ett riktig intressant spel. Men nu när man har kastat sig in som rollen som Altair så är det inte så häftigt, Nej det är inte änns specielt. Handlingen känns så dum och korkad att man undrar vad personen har tänkt när den gjorde spelet. Samnt så är även kontrollerna till pc-versionen så extremt dåliga, för det känns som man skall hålla in 25 olika knappar för att få karaktären att gå, springa, och slås.

En annan sak som gör mig lite smått irriterad är när man dras ut ifrån "spelet" och in till "normala" världen bara för att man skall få vila sig lite. Och det blir lite väl ofta detta händer vad jag tycker iaf. Vem bryr sig om vad som händer i det lilla labbet när man ligger och minns hur cool man var engång i ett annat liv? Samt känns det som mera att man själv skall ta och vila sig ifrån spelet också, vilket får det att tändas varningslampor om att spelet är gjord av nån som inte vill att man skall sitta och spela förlänge.

Också så har spelet en mycket Korkad AI och man blir snart less över hur lätt man kan bli av med vakter som jagar en. Jag vill ha ett svårt spel med mycket riktig smygande i specielt i ett lönnmördar spel, Man glömmer fort att man är en Assassin och man mera börjar känna sig som en kallblodig mördare som inte har några känslor för något eller någon..

Slutord
Spelet kunde ha blivit något extra men föll ganska hårt och långt ner mot marken, och det fanns inget hö för att skydda detta spel ifrån att få en 1:a av 5 möjliga. Detta är vad jag tycker och ni får såklart tycka vad ni vill.

[b][i]Cool men inte så mycket mer.

[/i][/b]

#blogg

Inaktiv
Assassin's Creed: Mycket ass blir det.

Sitter själv å lirar spelet, tycker nästan desamma. Inget bra här inte, men hyfsat rogivande är det ju iallafall. Typ 3 av 5, då med en bra handkontroll och uppskruvade inställningar så ser spelet hyfsat fint ut och styrningen fungerar som den ska.

Medlem

Jag hade inga som helst problem med kontrollerna, och tänkte inte direkt på att det var flera som skulle tryckas in.

Grafiken tyckte jag var snygg, med några få undantag.

Handlingen var inte direkt värd en Oscar, nej. Men den fungera för att föra historien framåt.

Synd att de inte gjorde ungefär samma spel fast assassin-delen mer lik Hitman - då hade det kunnat bli hur bra som helst!

Jag lärde mig uppskatta "verkligheten", speciellt med tanke på att det är ett bra sätt att slippa långa förflyttningsscener och liknande.

Medlem

Kan inte direkt säga att jag håller med dig på nästan någon punkt... Visst kontrollerna var lite jobbiga att sätta sig in i till att börja med, men efter en timme eller två hade i alla fall jag vant mig.

Att man drogs ut från minnena hade ju inte bara med att man skulle vila att göra, utan det var ju ett sätt att föra storyn i spelet framåt. Du kanske gick och la dig i sängen för att kunna komma in i "spelet", som du uttryckte dig, så snabbt som mäjligt igen. Om du däremot hade utforskat lokalerna du var i hade du märkt att man hade fått reda på mer av bakgrunden till varför du är där du är och även vad dina kidnappare vill.

Personligen tycker jag att det var en nice touch och storyn blev mycket intressantare när man fick jobba lite själv för att få reda på detaljer.

Medlem

det är inte bara ass det är ASSASS


signatur

I'm the broken one who fixed it.

1
Skriv svar