Skrapsår gav nya foton

Skägg.
10 Chambers
Skrapsår gav nya foton

Dagens träningsmatch i det kalasfina vädret slutade med en 0-4-förlust och ett snyggt skrapsår på högerbenet. Passade på att ta med prettopistolen med målet att ta lite actionshots. Skulle ha kört mindre bländare, fokus hamnade lite här och där men fyra rutor blev hyfsade.

#blogg


signatur
Medlem
Skrapsår gav nya foton

fotboll = blä...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skägg.
10 Chambers

Faktiskt oväntat roligt att sparka boll med vännerna, speciellt när det är match. Korpen är en lagom nivå för en mig med bollkänsla som en full tax.


signatur
Medlem

Blev det inte en enda cool på mig?


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers

Uppdaterat, du blev inte coolare än så den här gången.


signatur
Medlem

Jag experimenterade med HDR idag, detta blev resultatet: http://i152.photobucket.com/albums/s173/InvertedHavok/HDR.jpg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pliskin:

Jag experimenterade med HDR idag, detta blev resultatet: http://i152.photobucket.com/albums/s173/InvertedHavok/HDR.jpg

Coolt, svårt att få tre likartade bilder i ett landskap kan jag gissa, med vind i både moln och vass.


signatur
Medlem

Det tog ca 1sek att ta de tre bilderna så motivet hann knappt röra sig.
Men det är mycket enklare att fota i störningsfria miljöer.
Det går ju också att göra HDR med en enkel jpeg.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pliskin:

Det tog ca 1sek att ta de tre bilderna så motivet hann knappt röra sig.
Men det är mycket enklare att fota i störningsfria miljöer.
Det går ju också att göra HDR med en enkel jpeg.

Ah, du har något HDR-läge på kameran som automatiskt ställer ner och upp exponeringstiden?

"Äkta" HDR görs väl med tre bilder, en underexponerand, en normal och en överexponerad?


signatur
Medlem

Det finns en funktion på kameran som kallas "autobracketing", den tar automatiskt 3 bilder: -1 0 +1
"Fejk" HDR gör jag i ett program som heter Dynamic-Photo HDR, samma program använder jag när jag gör "vanliga" HDR bilder.

1
Skriv svar