Blizzard om World of Warcrafts framgång

Robot
Medlem
Blizzard om World of Warcrafts framgång
Citat:

That's totally up to you. But we never want you to feel like you don't have something you can do

Lustigt. Det är ju just det som är problemet med WoW, har du väl fått upp din karaktär till level 60 så finns inget att göra såvida du inte vill nöta BG's eller raida. Pest eller kolera med andra ord.

Så det är då för mig ett mysterium hur 8 miljoner spelare orkar fortsätta spela det, men gissar på att inte ens 1/4 av alla har en eller flera karaktärer på level 60.

Medlem

Jag tycker det är svårt att få sin karaktär att kännas unik. Tycker mest dest känns som man är en i mängden utan några utstickande egenskaper alls.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

WoW har ju ganska bra pve, utmanande iaf.
Håller även med SuperTank, svårt att få sin karaktär att kännas unik, en av anledningarna till att jag slutat


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Medlem

Skaffa ett liv och sluta spela ett sånt tidskrävande spel. Bryt er loss från träsket, kedjorna och missbruket. Det är den ända vägen till renlighet och frälsning.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

(postade i fel tråd)


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Jag tycker det är svårt att få sin karaktär att kännas unik. Tycker mest dest känns som man är en i mängden utan några utstickande egenskaper alls.

enda unika i wow är väl namnet.. för resten av alla spelare som är samma klass som dig och lvl60 ser väl exakt likadana ut då alla kutar omkring med samma gear, sjukt tråkigt..

borde vara mer random-faktor i wow.. ska inte finnas ett vapen som är likt ett annat.. craftade vapen borde ha olika kvalitet beroende på ens skill samt kvalitén på materialet man använder osv.. lyckas man göra ett bra vapen blir det epic osv osv..

å vars är spelarnas värld? egna hus som man kan inreda å ha sig.. affärer, städer..

folk (jag iaf) är jävligt trött på att spela efter utvecklarnas riktlinjer.. jag vill skapa egna saker tillsammans med andra spelare.. å då menar jag inte en egen guildtabard.. utan nå större..

tacka vettja SWG.. före de förstörde det dvs :/

edit: de borde slänga in en hel värld bakom allt krigande där man kan syssla med annat.. ingame-politik/ekonomi/whatever..

Medlem

det är väldigt synd att man inte kan vara unik det håller jag med om totalt

Flakmonkey

Om ni vill vara unika kan jag föreslå Vanguard... Var på en pressvisning för det häromdagen och de visade hur man kunde skräddarsy sin karaktär... det fanns så många olika inställningar att det nog blir extremt ovanligt att två likadana karaktärer stöter på varandra ^^ Riktigt imponerande faktiskt...

Medlem

jupp, det va det man tyckte var mest tråkigt med wow,
att man inte kunde göra sin gubbe mer unik, och hur svårt kan det vara ?
på SWG star wars galaxies där kan man göra nästan vad som heslst med sin gubbe,

göra han lång eller kort, tjock eller smal,
flintskallig eller långhårig, vissa raser hade fräcka ansikts tatueringar som man kunde välja,

även ansiktet går att ändra, stora små ögon, ändra ögonfärg, och så vidare,

på wow där ser alla gubbar av samma ras identiska ut, bara hårfärg och 4 eller 5 olika ansikten per ras går att välja,

hade helt klart vart mer kul att kunna göra sin gubbe mer personlig i wow...

och i swg kunde man ju vara politiker, eller syssla med teater, eller bli nån slags borgmästare, sketkul var det,

tills som sagt dom förstörde det och numera är en billig wow kopia med kassa och buggiga quests.

fattar inte sony som gör så bra konsoller kan ha så dålig smak och känsla när det gäller spel.

Medlem

Problemet är att det de få MMO som verkar vara innovativa och fria knappast är såkallade AAA titlar utan brukar vara lite budget spel med lite taskig grafik motor som därför har svårt att locka spelare. Eve Online och Gammla SWG är ju undantag dock.

Conan verkar kunna erbjuda något liknande, men annars är det största problemet att de MMO som har lättast att locka folk är de som bygger på välkända universum som t.ex. Warcraft, Warhammer osv, och de har oftast redan förutbestämta lag som spelet måste ha, och spelarna lotsas därför bara in i ett lag och får sen kriga på utvecklarnas villkor.

Nej fram för fria och öppna MMORPG, spelarna skall ha makten och utvecklarna ska se till att det finns verktyg för att skapa sin egen story. Alla ska inte vara hjältar som räddar världen genom att repetera en instans 238597295 gånger.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

.......

Jag har nyss börjat spela wow jag skulle behöva lite hjälp om hur jag hittar bra saker och lvlar upp snabbt jag är en

Human Warrior lvl 27-29 på Lightbringer.....................................................

Inaktiv

Var kan jag lvla upp snabbt lvl 27-29 human warrior?

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av SuperTank:

Jag tycker det är svårt att få sin karaktär att kännas unik. Tycker mest dest känns som man är en i mängden utan några utstickande egenskaper alls.

enda unika i wow är väl namnet.. för resten av alla spelare som är samma klass som dig och lvl60 ser väl exakt likadana ut då alla kutar omkring med samma gear, sjukt tråkigt..

borde vara mer random-faktor i wow.. ska inte finnas ett vapen som är likt ett annat.. craftade vapen borde ha olika kvalitet beroende på ens skill samt kvalitén på materialet man använder osv.. lyckas man göra ett bra vapen blir det epic osv osv..

å vars är spelarnas värld? egna hus som man kan inreda å ha sig.. affärer, städer..

folk (jag iaf) är jävligt trött på att spela efter utvecklarnas riktlinjer.. jag vill skapa egna saker tillsammans med andra spelare.. å då menar jag inte en egen guildtabard.. utan nå större..

tacka vettja SWG.. före de förstörde det dvs :/

edit: de borde slänga in en hel värld bakom allt krigande där man kan syssla med annat.. ingame-politik/ekonomi/whatever..

Det du ber om beskriver EVE-Online väldigt bra.

Medlem

Uzza precis, fast alla gillar ju inte Sci Fi och Eve online har vissa brister som gör att det inte passar alla.

I spelsätt är igentligen WoW väldigt primitivt, igentligen ingen nytt sen gammla EQ förutom instanser (som EQ fick i senare tillägg) Dock är allt strömlinje format i WoW, med ett väldigt bra interface som gör att det är enkelt att spela. Dock saknar det ju allt som gör det till ett fritt MMO som nämnt ovan.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Darkfall är ju ett alternativ (när det nu släpps) vilket verkar kunna bjuda på en stor variation av möjligheter inom dom flesta kategorier.

För alla nyfikna [www.darkfallonline.com]

Medlem
Skrivet av kekbomb:

Var kan jag lvla upp snabbt lvl 27-29 human warrior?

Fråga på WoW-forumet istället.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]Skaffa ett liv och sluta spela ett sånt tidskrävande spel. Bryt er loss från träsket, kedjorna och missbruket. Det är den ända vägen till renlighet och frälsning.

Har Owe Sandberg smugit sig in här?

Medlem

Ni som inte har något att göra på lvl 60 har väldigt dålig fantasi


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Night Hawk eller så har man spelat som lvl 60 i mer än ett år, och gillar man inte att raida och tävla om loot med de som man ska jobba ihop med så finns det inte så mycket att göra, även om man spelar på en RP server. WoW är helt enkelt ett rätt fattigt spel om man tittar på vad spelarna faktiskt kan göra


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men, wow måste uppenbarligen ha någonting som folk gillar, nästan 8 miljoner spelare kan ju faktiskt inte ha fel.
Jag vet inte riktigt vad de e som gjort att jag spelat wow i nästan 2 år, kanske för att det är lätt att lära.
Tycker även communitydelen av ett spel är viktig, och jag har hamnat i bra guilder som varit roliga att göra saker med, jag tror det har påverkat att jag spelat så länge.


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

1
Skriv svar