Robot
Wii Play

För att maximera underhållningsfaktorn från din Wii så är det närmast ett måste att införskaffa flera kontroller och när du ändå tänkt göra det kan det kanske vara lockande att köpa Wii Play. Trots allt kostar det inte mycket mer än bara handkontrollen och då får du också ett nytt spel. Visst låter det lockande, men det kan finnas anledning att tänka efter innan du slår till.


Medlem
Testat - Wii Play

Wii !"!

Medlem

Tycker grafiken är så..tråkig? Måste se och testa Wii IRL innan jag köper det.

Redaktör

Grafiken är verkligen ingen höjdare, inte i de spel jag sett i alla fall. Om vi ska våga jämföra gissar jag på nåt i stil med Xbox. Men mig gör det inget, så länge spelen är kul.


signatur
Inaktiv

Xbox-1 hade iaf primitivt stöd för shaders på GPU:n.
Jag tror inte Wii:n har det.

Så om möjligt grafikst mer primitiv än Xbox-1 i den bemärkelsen att grafikchipet inte är lika avancerat. Men jag kan ju ha fel.

Någon som vet om Wii har shaders?

Känner mig ganska nöjd över att jag väntat med att skaffa en Wii tills ett bra spel kommer till den. (förutom Zelda som säkert är bra - men jag har en GC) Play är väl mest tänkt för att krama ut lite extra pengar när folk köper en till Wii remote.

Inaktiv

inte helt fel att ha i samlingen i väntan på rätt speltillfälle. men inget man lirar själv sent på nätterna

Medlem
Skrivet av rille_001:

Någon som vet om Wii har shaders?

Jag skulle bli väldigt förvånad om Wii inte hade shaders. Gamecube hade shaders och Wii är ju på något sätt en direkt uppföljare.
Kan dessutom tillägga att Gamecubes shaders kunde producera smått fantastiska resultat om de användes rätt, men det är inte många utvecklare som får till det, eftersom Nintendo har en egen shader-standard.

Wii play verkar vara ett intressant alternativ, i och med att man får med en extra kontroll måste jag säga.

Medlem

Håller med recensenten, Laser Hockey och Tanks är skitkul i multiplayer


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Orka höra om det grafiska när det gäller Wii! Det har vi nog alla fått höra om och om igen, specifikations-tjaffs kan vi klara oss utan. Det räcker helt enkelt bara att kolla på nya Mario så vet man vad Wii kan prestera lite mer..

http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/732/732719/super-ma...

Medlem

Gillar spelet men håller med om att det är välldigt ojämt. Fiskningen är jäkligt tveksam Tanks är min favorit tätt följt av den überkänliga pingisen


signatur

Wii code: 5902-1749-7534-0253

Medlem

undrar hur många som köpte wii play bara för att få med wii moten som följer med hehe


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Grafiken är verkligen ingen höjdare, inte i de spel jag sett i alla fall. Om vi ska våga jämföra gissar jag på nåt i stil med Xbox. Men mig gör det inget, så länge spelen är kul.

Grafiken ska vara typ lite bättre än Xbox, men dom spelen som finns idag är ju inga direkt utvecklade med tanke på Wiis grafik.
Zelda som är ett av dom snyggaste spelen till Wii idag är ju utvecklat så det ska fungera på Gamecube, Rayman är utvecklat till många platformer, t.ex. PS 2.
Så det kommer nog spel som är utvecklade endast till Wiin som utnyttjar grafiken bättre.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

undrar hur många som köpte wii play bara för att få med wii moten som följer med hehe

Jag iaf

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

undrar hur många som köpte wii play bara för att få med wii moten som följer med hehe

*räcker upp handen*


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

undrar hur många som köpte wii play bara för att få med wii moten som följer med hehe

Jag med


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

undrar hur många som köpte wii play bara för att få med wii moten som följer med hehe

Det är ju som tanken med Wii Play, man får en Wiimote och några små spel att inviga den med

/ LordDaimos

Flakmonkey
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Dinskugga:

undrar hur många som köpte wii play bara för att få med wii moten som följer med hehe

Det är ju som tanken med Wii Play, man får en Wiimote och några små spel att inviga den med

/ LordDaimos

Grejen var ju den att det knappt fanns några Wiimotes att köpa så man var tvungen att köpa Wii Play för att få tag på en Wiimote

1
Skriv svar