Billigare Playstation 3 än beräknat i Europa?

Medlem
Skrivet av clark.dennis:

Det var my bad. I mina ögon är väl en VGA-kabel det mest optimala

Vilket jag har införskaffat. Sitter och njuter av 720p på min 17" (widescreen) laptop-skärm då jag inte orkar ta med mig en stor HDTV vart jag än går.

Medlem

PS3 ftw asså!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av xealman:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av kangas1000:

VIll man inte ha den dyra då väntar man helt enkelt på den billigare och köper en PS3 då... Tycker man att det är för dyrt... så köper man ingen PS3......hur svårt kan det vara?

Håller med 10 gånger om!

Dessutom, xbox360 + live * 4 år = 3500 + (50 * 12 * 4) = 5900 kr.
Stor skillnad? Knappast...

hahahahah det där var den sämsta sumeringen jag set hahahah, gånger 4år hahahha.

Va fan att köpa til live är ett alternativ så det behöver du inte ens räkna in i konsoll priset.

Det är som om jag skulle räkna så här mycket kostar en PS3. (Satir)

Ps3 6000kr
+3 kontroller 1500kr
10spel gånger 4 år 600kr styck = 24000kr
Totalt fan vad dyrt det blev att ha en PS3a 31500kr hahahahahhaha
-----------
Xbox 360kommer alltid vara billigare hur du än räknar.

Du har rätt, om man ska jämför priser och konsoller rakt av kommer ps3:an vara dyrare. Dock är det inte så jag jämför utan jag tar med i beräkning det som faktiskt medföjer i priset! Så för att Xboxen ska ge samma upplevelse som PS3:an så måste du tjacka live! Och då har jag fortfarande inte tagit med HD-DVD:n som kommer...

Och ett litet tips inför framtida innlägg. Ju mer du skriver som en idiot desto mer kommer du att bli betraktad som en.

Vem fan tror du att du är som kallar mig för idiot din jävla tönt, kolla alla vad cool jag är som sitter bakom min skärm och skriver att xealman är en idiot.
DIN JÄVLA TÖNT!!! om du stått framför mitt ansikte skulle du alldrig våga kalla mig för tönt, det enda du har bevisat är att du är omogen och har ett dåligt föråd av ord, därav tilltar du med att skriva nedsättande saker om andra medlemar för att du inte vet vad du ska skriva. Gör alla en tjänst och skriv inte inlägg om du ska kalla andra medlemar för nedsättande ord.
----
Få samma upplevelse, även om Xbox 360 kom med alla grejer du nämnt så blir inte upplevelsen detsamma, fattar du inte det.
Det är det som är bra med 360 jag vill inte ha Hd-dvd jag kommer förmodligen inte ens äga min 360 i fyra år, jag struntar i HD storleken. Du skjuter dig själv i ryggen när du själv säger att det är slutpriset som räknas, men det priset bestämms av varje enskild konsument beroende på vad den personen vill köpa.
Du kan inte sitta och skriva xbox live 50spänn * 12 * 4år.
Så du säger att alla som har 360, har xbox live i fyra år, hahahhaha.
Det är som jag nämnde innan, där jag drog ett exemple på hur mycket PS3an kommer att kosta (satir inlägget), det vet fan inte jag eller nån annan eller hur, bara den som köper grejerna.
Det enda jag ser är hur mycket kostar den konsollen att köpa, vad får jag för det priset.
Och börja inte dra upp prestanda, för båda maskinerna är kanon jag är ingen fan boy som du verkar vara, jag kommer att plocka en PS3a efter den släppts och droppat i pris lite, liksom när spelen kommit.
För det andra så märker man att du bestämmer spel känslan efter hård varan du får, inte skälva spelet.
-------------
EDIT: Hubbe skrev
"Så för att Xboxen ska ge samma upplevelse som PS3:an så måste du tjacka live"
--------------------
Sitt ner i lung och ro och läs t,ex IGNs review av PS3ans internett tjänst.
Som den är idag suger den, sköts av en tredjeparts tillverkare.
Du kan inte bjuda in kompisar till spel direkt.
Du kan inte se vem som är online.
Om du ska skicka medelanden så kan du inte skriva eller spela in röst medelanden, du har redan ett x antal för skrivna meningar.
Om du är i ett spel och vill kolla den så kallade PS3ans live tjänst måste du gå ut ur spelet ,flippra i menyer, etc.
Uppkopplingen liknas vid gamla modem eller PSP kvalle hittar tar lång tid och blir dissconectad.

Där är det odisskutabelt Xboxens live tjänst är så mycket bättre än det PS3an erbjuder. (Som det är idag)
"Now that shoot you down pal"
------
För de som undrar så är PS3an regions låst, precis som boxen.

Inaktiv

Ehr... nu lugnar vi ner oss lite...

Både Playstation 3 och Xbox 360 är bra konsoler, face it.

Medlem

jupp, sitter här just nu och ska kolla om man kan råka snubbla över en Wii nånstans,
men den chansen är liten,
kommer förmodligen hem med en Xbox 360.

så satans synd att sony inte kunde släppa Ps3 i europa nu i jul, hade vart så kul att ha en nu när man är jul ledig...

Medlem

Ehhh....peace? Jag kommer iaf skaffa en PS3. Jag har haft en Sinclair ZX Spectrum 48K, Commodore 64, Commodore 128, Sega Megadrive, Colecovision (som jag vann i en tävling ) Amiga 500. första jag någonsin hade hemma och spelade på var ett sånt där TV-spel som jag inte minns vad det heter där man hade alla dom där grymma spelen som typ "studsa en vit boll mellan 2 vita streck". Sitter just nu med en PS2 och AMD PC och skaffa mig precis en PSP för att fördriva tiden till mars-april. Har även en gammal Sony 32" som jag en dag kommer byta ut mot en Sony Bravia LCD. Sony fanboy? Kalla mig vad fan ni vill, tycker Sony har bra produkter trots deras nuvarande attitydproblem. Fri konkurrens åt folket! Hur kul hade det varit om alla köpt samma märke? Rätt dyrt tror jag...
Folk dör i svält varje dag och ni sitter och tjafsar om vad som är bäst/billigast.... I-landsproblem skulle jag vilja säga. Var glada att ni har pengar överhuvudtaget och ström för den delen... God jul på er pessenessar...

Medlem
Skrivet av xealman:

Vem fan tror du att du är som kallar mig för idiot din jävla tönt, kolla alla vad cool jag är som sitter bakom min skärm och skriver att xealman är en idiot.
DIN JÄVLA TÖNT!!! om du stått framför mitt ansikte skulle du alldrig våga kalla mig för tönt, det enda du har bevisat är att du är omogen och har ett dåligt föråd av ord, därav tilltar du med att skriva nedsättande saker om andra medlemar för att du inte vet vad du ska skriva. Gör alla en tjänst och skriv inte inlägg om du ska kalla andra medlemar för nedsättande ord.
----
Få samma upplevelse, även om Xbox 360 kom med alla grejer du nämnt så blir inte upplevelsen detsamma, fattar du inte det.
Det är det som är bra med 360 jag vill inte ha Hd-dvd jag kommer förmodligen inte ens äga min 360 i fyra år, jag struntar i HD storleken. Du skjuter dig själv i ryggen när du själv säger att det är slutpriset som räknas, men det priset bestämms av varje enskild konsument beroende på vad den personen vill köpa.
Du kan inte sitta och skriva xbox live 50spänn * 12 * 4år.
Så du säger att alla som har 360, har xbox live i fyra år, hahahhaha.
Det är som jag nämnde innan, där jag drog ett exemple på hur mycket PS3an kommer att kosta (satir inlägget), det vet fan inte jag eller nån annan eller hur, bara den som köper grejerna.
Det enda jag ser är hur mycket kostar den konsollen att köpa, vad får jag för det priset.
Och börja inte dra upp prestanda, för båda maskinerna är kanon jag är ingen fan boy som du verkar vara, jag kommer att plocka en PS3a efter den släppts och droppat i pris lite, liksom när spelen kommit.
För det andra så märker man att du bestämmer spel känslan efter hård varan du får, inte skälva spelet.
-------------
EDIT: Hubbe skrev
"Så för att Xboxen ska ge samma upplevelse som PS3:an så måste du tjacka live"
--------------------
Sitt ner i lung och ro och läs t,ex IGNs review av PS3ans internett tjänst.
Som den är idag suger den, sköts av en tredjeparts tillverkare.
Du kan inte bjuda in kompisar till spel direkt.
Du kan inte se vem som är online.
Om du ska skicka medelanden så kan du inte skriva eller spela in röst medelanden, du har redan ett x antal för skrivna meningar.
Om du är i ett spel och vill kolla den så kallade PS3ans live tjänst måste du gå ut ur spelet ,flippra i menyer, etc.
Uppkopplingen liknas vid gamla modem eller PSP kvalle hittar tar lång tid och blir dissconectad.

Där är det odisskutabelt Xboxens live tjänst är så mycket bättre än det PS3an erbjuder. (Som det är idag)
"Now that shoot you down pal"
------
För de som undrar så är PS3an regions låst, precis som boxen.

Ok ok. För det första: jag har aldrig kallat dig för idiot. Jag försökte jag dock varna dig för att när du skriver som du gör så kan du automatiskt bli betraktad som än. Dvs, om jag skriver som ett litet barn så blir jag också betraktad som ett. Jag kallade dig aldrig för idiot, i den situationen satte du dig själv i med ditt ovanstående innlägg.

Nummer två: eftersom du uppenbarligen inte förstod vad jag menar så kan du läsa mitt sista inlägg på sida tre av den här tråden.

Angående om Sonys "live"-tjänst sugighet eller inte kan jag inte uttala mig om. Men då vi européer får konsolen först i mars så är det inte rellevant i dessa diskussioner.

PS. Där munnen inte räcker till tar nävarna vid, heter det inte så? DS

123
Skriv svar