Nintendo Wii fortsätter sälja bra

Robot
Nintendo Wii fortsätter sälja bra
Medlem
Nintendo Wii fortsätter sälja bra

Snart 1 miljon konsoller på mindre än 1 månad..

Medlem
Skrivet av landy:

Snart 1 miljon konsoller på mindre än 1 månad..

Wii sålde 1 miljon redan efter 3 veckor från första releasen.

Det som blir intressant är när dom kommer bryta 2 miljoner sträcket.

Enligt Nexgenwars har Wii sålt 1.7 miljoner enheter. Och det är senaste siffran då den sist låg på 1.3 miljoner vad jag vet.

Medlem
Medlem

Ska bli skoj den dagen man bara kan gå in i en butik o köpa en Wii utan att bokat flera veckor i förväg.

Medlem

Jag hade absolut köpt det om priset var lite mer tilltalande. :/


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Nice Nintendo, ni äger i alla tre regioner verkar det som (asien, amerika och europa)!

Fan va nice, först så spöar DS:en allt vad bärbart heter, och nu hemma i TV-soffan med sin Wii.

^^

Go Nintendo!

(obs ingen Nintendofanboy, men Nintendo har gjort ett par mycket bra produkter på sistonde)

Medlem

Heh, låter bra

Mer sålda konsoller, mer intresse för spelutvecklare att knåpa ihop spel till den


signatur

Bara gör det.

Medlem

Enda skälet att Wii inte sålt 500 000 i Europa på två dagar är att konsolerna tog slut.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av Billen:

Enda skälet att Wii inte sålt 500 000 i Europa på två dagar är att konsolerna tog slut.

Ja om int mer...
Jag väntar fortfarande på min egen Wii

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Jag hade absolut köpt det om priset var lite mer tilltalande. :/

tilltalande?? då lär du inte kunna köpa någon konsoll _ever_ om priset inte är tilltalande? de ligger ju under 3000 kr för en helt sprillans konsoll de är ett tilltalande pris enligt mig!

Medlem

haha sony lär ju inte ens ha sålt 1/4 av antals wii innan årets slut.

Har inga direkta planer på köpa en men det är bara att gratulera till framgången.
Vore onekligen intressant följa upp de kommentarer ifrån både MS, Sony och andra om de vill revidera sina åsikter om att konsollens försäljning kommer floppa.
Det vore trevligt om detta kunde få stopp på PR smutskastningen av konkurrenter företag kör med så de kan koncentrera sig på sin egen produkt och dess fördelar men det är väl att önska sig för mycket.

Medlem

go go go Wii

ska skaffa en så snart som möjligt.

Inaktiv
Medlem

Snart kommer Sony med en "Sixaxis 2"


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Men sluta hamra på konsoler och tillverka lite KONTROLLER för oss stackare som inte fick en extra vid släppet.

1
Skriv svar