Patch till Rainbow Six: Vegas

Robot
Medlem
Patch till Rainbow Six: Vegas

Sjukt krävande spel, min CPU pallar inte, allt annat gör


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Aja baja inte tanka ^^

Medlem

Jag förbokade och tänkte köpa spelet men fick veta att det krävde SM 3.0 vilket bara ATI x1xxx och de nya Geforce korten stödjer så jag måste skaffa en ny dator. Inte kul, men men...alla UBISOFT spel har detta som standard just nu...synd.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är detta gjort på UE3-motorn??


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Skrivet av cribba:

Är detta gjort på UE3-motorn??

Japp har för mig det. Dock inte lika avancerad som Gears of War!


signatur
Medlem

Helt otroligt vad dåligt optimerat detta spel måste vara.. Det hackar verkligen loss ibland trots grafiken som är sämre än vissa andra spel.. Ingen AA finns.. Första gången på länge jag behövt dra ner till 800*600... Sitter på en AMD x2 +4400, 2 gig ram, 2 stycken 7800GT i SLI


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av cribba:

Är detta gjort på UE3-motorn??

Yes.

Skrivet av Bill:

Helt otroligt vad dåligt optimerat detta spel måste vara.. Det hackar verkligen loss ibland trots grafiken som är sämre än vissa andra spel.. Ingen AA finns.. Första gången på länge jag behövt dra ner till 800*600... Sitter på en AMD x2 +4400, 2 gig ram, 2 stycken 7800GT i SLI

Jaså? Jag kör 1600x1200 med allt på max och det flyter bra (Amd x2 3800, 1.5gig ram, gf7800gtx). Nya patchen ger en 10-15 mer fps också.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hur laddar man ner denna nya patch? Står bara "Filen existerar ej!" när man försöker tanka den.

Skrivet av Bill:

Helt otroligt vad dåligt optimerat detta spel måste vara.. Det hackar verkligen loss ibland trots grafiken som är sämre än vissa andra spel.. Ingen AA finns.. Första gången på länge jag behövt dra ner till 800*600... Sitter på en AMD x2 +4400, 2 gig ram, 2 stycken 7800GT i SLI

Måste bara säga att någonting är väldigt trasigt i din dator. Inte en chans att du måste dra ner grafiken så pass mycket med den riggen.

Själv sitter jag på Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz, ett XFX GeForce 8800GTS, 2 gig RAM och jag lirar R6: Vegas på 1600x1200 med allt på högsta med runt 60 FPS och då har jag slagit på force FAA och force Antistrop i nVidia Control Panel.

Din rigg borde prestera något liknande så seriöst. Gör en felsökning och ta reda på vad som är trasig och behöver bytas.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag förbokade och tänkte köpa spelet men fick veta att det krävde SM 3.0 vilket bara ATI x1xxx och de nya Geforce korten stödjer så jag måste skaffa en ny dator. Inte kul, men men...alla UBISOFT spel har detta som standard just nu...synd.

Jag hade också förbokat. Skickade ett mail till CDON och bad om avbokning. Riktigt dåligt av Ubisoft att göra så här.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Blazter:
Skrivet av redmac:

Jag förbokade och tänkte köpa spelet men fick veta att det krävde SM 3.0 vilket bara ATI x1xxx och de nya Geforce korten stödjer så jag måste skaffa en ny dator. Inte kul, men men...alla UBISOFT spel har detta som standard just nu...synd.

Jag hade också förbokat. Skickade ett mail till CDON och bad om avbokning. Riktigt dåligt av Ubisoft att göra så här.

Dåligt? SM3.0 är standard sen kort som släpptes för ett år sen, bara att köpa nytt. SM2.0 har funnits ett tag nu.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

filen existerar ej fel meddelande fz
alternativ länk till patch see ubi forum

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Blazter:
Skrivet av redmac:

Jag förbokade och tänkte köpa spelet men fick veta att det krävde SM 3.0 vilket bara ATI x1xxx och de nya Geforce korten stödjer så jag måste skaffa en ny dator. Inte kul, men men...alla UBISOFT spel har detta som standard just nu...synd.

Jag hade också förbokat. Skickade ett mail till CDON och bad om avbokning. Riktigt dåligt av Ubisoft att göra så här.

Dåligt? SM3.0 är standard sen kort som släpptes för ett år sen, bara att köpa nytt. SM2.0 har funnits ett tag nu.

Dom kunde allt lagt in stöd för SM 2.0 med. Jag skall köpa nytt grafikkort när R600 kommer.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Dvs dessa är korten den stöder (8800 står inte med, för den stöder inte den fullt. Du kan ha tur att den fungerar, men just nu är det fler som har problem än vad det är som får den att fungera på 8800 kortet)

ATI RADEON X1600/X1800/X1900
NVIDIA GeForce 6600GT/6800/7300/7600/7800/7900


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fortfarande. Länken som ges i nyheten fungerar inte...


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Hur laddar man ner denna nya patch? Står bara "Filen existerar ej!" när man försöker tanka den.

Skrivet av Bill:

Helt otroligt vad dåligt optimerat detta spel måste vara.. Det hackar verkligen loss ibland trots grafiken som är sämre än vissa andra spel.. Ingen AA finns.. Första gången på länge jag behövt dra ner till 800*600... Sitter på en AMD x2 +4400, 2 gig ram, 2 stycken 7800GT i SLI

Måste bara säga att någonting är väldigt trasigt i din dator. Inte en chans att du måste dra ner grafiken så pass mycket med den riggen.

Själv sitter jag på Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz, ett XFX GeForce 8800GTS, 2 gig RAM och jag lirar R6: Vegas på 1600x1200 med allt på högsta med runt 60 FPS och då har jag slagit på force FAA och force Antistrop i nVidia Control Panel.

Din rigg borde prestera något liknande så seriöst. Gör en felsökning och ta reda på vad som är trasig och behöver bytas.

Mellanare

Det var det värsta Alla andra spel flyter på bra nämligen.. usch jag orkar inte


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Redaktör
Skrivet av Mellanare:

Fortfarande. Länken som ges i nyheten fungerar inte...

Funkar för mig nu i alla fall.


signatur
1
Skriv svar