Neverwinter Nights 2

Vila i frid
Skrivet av Salle:

Grymt schysst lir! Man varför i helv skriver de i recensionen att slutet är en besvikelse och lämnar mycket att önska???????? Det är ju spoiler för fn!!!:(

Tycker jag inte själv, då jag inte berättar vad som sker. Men om du anser att det är en spoiler ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

Skrivet av JohnDoh:

Hur lång speltid får man?
Detta är något jag tycker borde nämnas i en recension. Inte det viktigaste, men det är skillnad på att få ett spel som håller i 10 timmar och ett som räcker i 60 timmar.

Tja, spelet räcker väl i en 50 timmar om du inte stressar dig fram. Svårt att säga exakt då det inte finns någon timer. Själv skulle jag säga att det kändes som jag spelade i 10 timmar, när det säkert var runt 40+. Det var så roligt att tiden bara försvann.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Det var längre än jag väntade mig faktiskt. Vet inte om jag bara minns fel men det kändes ungefär som kotor1 i längd. (Och det var ganska långt.. men minns givetvis inte vilket tid jag slutade på även om det stod i saven )

Inaktiv

Hm, nej jag vet inte riktigt, tröttnade på NVN2 redan vid neverwinter city. Försökte övertyga mig att de var intressant men dina kumpaner va för korkade och kändes lite ointressanta.
Tacka vet jag KotOR och NVN1. Bra recension dock!


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Moderator | Testpilot

Underbart spel även till denna dag!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Neverwinter Nights 2 är roligt, men det har några fatala nackdelar jämfört med 1:an:

- Mer linjärt
- Allting är liksom rundare, färggladare och snällare, ungefär som Windows 7 jämfört med Windows XP. Trollformlerna känns inte farliga när man kastar dem, utan ser mest gulliga och nästan behagliga ut att få på sig.
- Det laggar mycket

Fortfarande ett mycket bra spel dock. Men det är svårt att jämföra sig med en sån titan som NWN1.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

Neverwinter Nights 2 är roligt, men det har några fatala nackdelar jämfört med 1:an:

- Mer linjärt
- Allting är liksom rundare, färggladare och snällare, ungefär som Windows 7 jämfört med Windows XP. Trollformlerna känns inte farliga när man kastar dem, utan ser mest gulliga och nästan behagliga ut att få på sig.
- Det laggar mycket

Fortfarande ett mycket bra spel dock. Men det är svårt att jämföra sig med en sån titan som NWN1.

Har spelat spelet sedan release så vad för form av lagg har du då fått? Aldrig laggat för mig och jag har aldrig haft en monster dator heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att då man går/springer, vrider kameran, kastar en trollformel osv, så kan det gå ryckigt, att några frames hoppas över då och då. Har kört på laptop av årsmodell typ 2008, gick knappt alls. Årsmodell typ 2011, gick okej. Med grafiska inställningar i spelet neddragna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

Att då man går/springer, vrider kameran, kastar en trollformel osv, så kan det gå ryckigt, att några frames hoppas över då och då. Har kört på laptop av årsmodell typ 2008, gick knappt alls. Årsmodell typ 2011, gick okej. Med grafiska inställningar i spelet neddragna.

Skumt, har funkar för mig och mina vänner utan problem och då har vi lanat sönder spelet. Garanterat 1000 timmar utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar