Sony på rätt spår igen

Robot
Medlem
Sony på rätt spår igen

Jaha!
Inte visste jag att PS2 fortfarande säljer så bra.

Bådar bra för PS3.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Grattis Sony ! Då kanske vi får 100 ps3 vid releasen i sverige då..

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

Jaha!
Inte visste jag att PS2 fortfarande säljer så bra.

Bådar bra för PS3.

vad spelar det för roll att PS2 säljer bra för PS3an?

*tittar på namnet*

ahaa, det förklarar saken -.-

skillnaden mellan PS2 och PS3 är att 3an är mycket dyrare och är oprövad teknik, PS2an är rätt billig med beprövad teknik...

så det går inte att jämföra dom, även om dom är båda från Sony.

off topic så tycker jag att både MS och Sony sattsa för mycket på grafiken enligt mig, för mig är next-gen en ny typ av spelglädje istället för snyggare grafik...

hur många tänker idag att "wow HL2 är snyggt"? i början ja, men sedan kommer nästa spel...

istället minns jag dom stunderna när jag spela Mariokart på N64an eller varför inte dom gammla mario spelen, det behöver inte äns vara Nintendo spel utan hur kul hadde man inte med Starcraft när det kom?

inga av dom spelen va jätte snygga men man minns tillbaka hur roliga dom va, inte hur snygga dom va, grafiken ska vara ett kompliment till ett spel, inte vara spelet...

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av fanboy:

Jaha!
Inte visste jag att PS2 fortfarande säljer så bra.

Bådar bra för PS3.

vad spelar det för roll att PS2 säljer bra för PS3an?

*tittar på namnet*

ahaa, det förklarar saken -.-

skillnaden mellan PS2 och PS3 är att 3an är mycket dyrare och är oprövad teknik, PS2an är rätt billig med beprövad teknik...

så det går inte att jämföra dom, även om dom är båda från Sony.

off topic så tycker jag att både MS och Sony sattsa för mycket på grafiken enligt mig, för mig är next-gen en ny typ av spelglädje istället för snyggare grafik...

hur många tänker idag att "wow HL2 är snyggt"? i början ja, men sedan kommer nästa spel...

istället minns jag dom stunderna när jag spela Mariokart på N64an eller varför inte dom gammla mario spelen, det behöver inte äns vara Nintendo spel utan hur kul hadde man inte med Starcraft när det kom?

inga av dom spelen va jätte snygga men man minns tillbaka hur roliga dom va, inte hur snygga dom va, grafiken ska vara ett kompliment till ett spel, inte vara spelet...

Men nu går du ju också bara på spec. på maskinen.

Om en ps2 säljer bra, så borde det vara pga att det finns spel som är bra till den.

Detta BORDE medföra att PS3 kommer få bra spel med.

Och ja, jag är en fanboy.

Dock ej på PS3.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

frågan är om man vill betala 6000:- för att spela FF och MGS då det är dom enda stora titlarna Sony har från PS2 tiden.

Sedan kommer det fler spel som kan bli stora, men det vet man ju inte i dagsläget, kanske när det kommer till sverige så finns det några titlar som har slagit stort.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]frågan är om man vill betala 6000:- för att spela FF och MGS då det är dom enda stora titlarna Sony har från PS2 tiden.

Sedan kommer det fler spel som kan bli stora, men det vet man ju inte i dagsläget, kanske när det kommer till sverige så finns det några titlar som har slagit stort.

Sedan kan man snacka om vilka titlar som anses stora.

Där går våra åsikter tydligen isär (Dock tycker jag MSG och FF är stora spel)


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Det blir inte "bara 6000 kr".
räkna med att spelen kommer gå runt 600-700 kr styck . + att du måste köpa HD-kabeln till som kanske kostar som HD kabeln kostar till 360?

Det blir nog 7000kr om du ens vill spela:)
hejdå månadslön^^

Medlem

ja det blir till å leva på vatten å bröd om man köper ps3.

Medlem

Tror det kommer bli många kalla nätter här i helvetet framöver... Sony medgav att dom inte kan hålla nåt dom lovade :/

Medlem

xbox360 + live * 4 år = 3500 + (50 * 12 * 4) = 5900 kr.

Grattis! Ni sparar en hundring om ni kör med Live! i 4 år. Och då kan ni i stort sett bara spela spel, medans jag använder min PS3:a som multimedia-burk, ser lite sköna hd-filmer på och äger alla gratis i multiplayer. Så sluta tjaffsa om priset era satans snåljåpar.

Medlem

Men 2400 över 4 år för en relativt bra service är inte direkt farligt, tycker det är sjukt hur du kan jämnföra en 7000 engångs summa med en 3500 kr engångs summa

Medlem

Huruvida du sprider ut det över 4 år eller inte har ingen direkt betydelse - du får ändå punga upp lika mycket, varesig det är engångssumma eller inte.

Likaväl skulle man kunna köpa en ps3:a och sprida ut avbetalningen under ett halvår om vi nu bortser får den marginella räntan. Dvs du betalar likväl 6000 kronor.

Man kan också dra en till jämförelse... 360:s HD-dvd-spelare klonkar in runt 2700. Så jämförelsevis så får du 360 + spelaren för 6200 kr tillskillnad mot PS3:ans samma upplevelse för 6000.

Medlem

taskigt bara att ps3 inte kommer kosta 6000
minst 6.200 kommer den kosta

Medlem

Eller så köper man den billigare modellen för 5000...

Medlem

det beror väl på vilken hd man väljer ?
har för mig att man kan välja mellan en stor hd och en liten hd
hur mycke som ryms på dom har man ingen aning om.

Medlem

20 gig för den "lilla", 60 för den stora. Dock rätt ovesäntligt då de kan bytas ut mot mycket större.

Största väsentliga skillnaden är kortläsaren och trådlåsa nätverket för 60 gigsversionen.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Huruvida du sprider ut det över 4 år eller inte har ingen direkt betydelse - du får ändå punga upp lika mycket, varesig det är engångssumma eller inte.

lol för folk som inte tillhör övre delen av medelklassen eller + så gör det fan det.

Medlem

Drunken_monkey_boxer har det inte så fett för pengarna går till eldvatten ?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Hubbe:

Huruvida du sprider ut det över 4 år eller inte har ingen direkt betydelse - du får ändå punga upp lika mycket, varesig det är engångssumma eller inte.

lol för folk som inte tillhör övre delen av medelklassen eller + så gör det fan det.

Jag förstår inte vad det är du försöker säga då du skriver så luddigt, men huruvida man tillhör olika sammhällsklasser eller inte är ju en stört dålig anledning. Jag som studerar får in i grova slängar 2300 kr/månad. Om jag nu känner att det är värt att spendera 6000 kr på en spelmaskin så får jag väl för fan helt enkelt spara ihop dem stålarna och inte grina över att den är så dyr. På samma sätt som jag tror att folk inte gnäller över att en ny Ferrari går på över 2 miljoner eller en 20 000 kronors Rolex. Det är fortfarande ingen som tvingar dig att spendera dessa pengar!

1
Skriv svar