Förtitt - vi lirar Wii i London

Robot
Förtitt - vi lirar Wii i London

Trots rymddebaclet tidigt i morse är fredagen den 8 december en dag att skriva in i historieböckerna. Sverige fick inte sin första människa i rymden, men väl en ny konsol att sätta tänderna i. Men tillgången möter inte efterfrågan, så som tröst för uteblivna rymd- och Wii-drömmar får du gotta dig åt vår förhandstitt.


Bt
Medlem
Preview - vi har lirat Wii i London

Mycket bra skrivit!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

fint men oft: När kan ni fixa text till bilderna så man ser när de laddades upp och kanske någon kommentar från någon skribent härifrån...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Jag har spelat Wii här i Stockholm, behövde inte flyga till london

Tyvärr fick jag inte tag på någon konsol..

Medlem

Precis samma intryck fick jag av konsolen när den var på Dreamhack, känslig kontroll som har lite svårt att hänga med. Jag förstår verkligen inte alla som svänger omkring kontrollen i enorma armrörelser nog till att däcka en ko, då man bara behöver vrida på handleden för att korsa skärmen.

Finns det verkligen ingen känslighets inställning?

Medlem

jo det ska finnas, i flera tv program där dom testat Wii så säger dom att man ska kunna ändra känslighets inställning, vet inte hur, men det ska gå

Redaktör
Skrivet av snyft:

fint men oft: När kan ni fixa text till bilderna så man ser när de laddades upp och kanske någon kommentar från någon skribent härifrån...

När vi gjort ett nytt bildarkiv. Det kan dock dröja, viktigare saker står före i kön, t.ex. ett nytt filarkiv.


signatur
Medlem

Jag har suttit och spelat Wii hela dagen men kan inte annat än lida med er som inte fått tag i någon... Det är verkligen hur kul som helst, har nog aldrig varit med om en så enkel och ändå totalt annorlunda spelupplevelse tidigare! Mycket nöjd med köpet och jag hoppas få tag på ett Zelda snart så jag kan njuta ännu mer!


signatur

- r4z0r -

W2k
Medlem

r4z0r: Enligt din profil äger du ingen Wii. En liten uppdatering kanske vore på sin plats?

Det enda riktigt intressanta med Wii är i mitt tycke spelkontrollen, men om konceptet blir populärt får vi säkert motsvarande till PC inom kort.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Jag fattar inte hur jag får in mina Miis i tennis/boxning med mera; bara den Mii man själv spelar som. Någon som har bot? (Har läst instruktionsmanualen samt provat allstädes "trix" utan önskat resultat)


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av W2k:

r4z0r: Enligt din profil äger du ingen Wii. En liten uppdatering kanske vore på sin plats?

Det enda riktigt intressanta med Wii är i mitt tycke spelkontrollen, men om konceptet blir populärt får vi säkert motsvarande till PC inom kort.

Då kontrollen använder bluetooth kan du koppla den till datorn, och med hjälp av lite fulhack använda rörelse sensorn för att styra musen.

http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/using-the-wiim...

Så det behövs inte väntas så länge, vi behöver bara spel som stöder den


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av W2k:

r4z0r: Enligt din profil äger du ingen Wii. En liten uppdatering kanske vore på sin plats?

Fixat.


signatur

- r4z0r -

Medlem

jaja, där ser man vad man missar, även fast man för tillfället bor i london. men men jag nöjer mig med att spela ps2 och vänta till att återvända till fosterlandet, då det kommer att införkaffas en wii med diverse spel...

edit: nästa gång det händer nåt skoj i london (ps3??!) säg till mig vart det är och när.... jag bangar inte att testa...

Skrivet av W2k:

Det enda riktigt intressanta med Wii är i mitt tycke spelkontrollen, men om konceptet blir populärt får vi säkert motsvarande till PC inom kort.

Det är ju kontrollen som ÄR konsolen (+ spelen förstås) så det ser väl ingen som något negativt?

Medlem

jävla tjafs om grafiken, vänta ett halvår så ska du fn mig se på spel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hellre spel med spelkänsla än någon smaskig grafik.

1
Skriv svar