Nintendos tv-spelskonsol Wii släppt i Sverige

Medlem

Urf, jag drog till elgiganten i ystad 1h före öppning. 9pers stod där och väntade. Och då fick jag reda på att butiken BARA skulle få 9st...
Hemskt!

Jag hoppa in i bilen och körde rally till Trelleborg, och turen var med mig! onoff hade fått in 6st extra (utöver förhandsbokade) och jag tog nr 5 fanns en kvar när jag lämnade butiken kl 11 imorse...

Nu sitter jag och viftar som en galning framför Wii sports - Tennis.

Tack och farväl till laptoppen på ett par dagar


signatur

Bara gör det.

Medlem

ska bli intressant och se hur länge folk kommer tycka det är kul.

som sagt det är nyhetens behag
kom tillbaks om ett halvår så får man se hur många som fortfarande vill få träningsvärk framför tvn
och hur det kommer bli med att få plats med typ retro spel, extra banor, demos och sånt,

man får väl köpa en kortlek med extra 1 gigsminnen eftersom det bara finns plats med 512 meg i Wii

Medlem

Träningsvärk är något man bara får i början...kroppen anpassar sig snabbt.

F.ö. hoppas jag att polaren fick tag på en idag...

Inaktiv
Skrivet av Knirk:

ska bli intressant och se hur länge folk kommer tycka det är kul.

som sagt det är nyhetens behag
kom tillbaks om ett halvår så får man se hur många som fortfarande vill få träningsvärk framför tvn
och hur det kommer bli med att få plats med typ retro spel, extra banor, demos och sånt,

man får väl köpa en kortlek med extra 1 gigsminnen eftersom det bara finns plats med 512 meg i Wii

nu bör man väl inte få så mycket träningsvärk om man spelat wii i 6 månader. själv tror jag det kommer hålla längre än 360 och PS3 om du bortser från media-center funktionerna.

EDIT: oj, såg inte att du redigerat din post när jag citerade dig
vad gäller demos, retrogames patchar, extra tillläggi form av banor etc så kan du ju ladda ner det hur många gånger som helst, och det är små grejjer, så det går fort att ladda ner.
annars får du väl slänga över det från sd kortet till din dator om du itne vill ladda ner grejjerna igen

Medlem

Ja, nog blir man lite sugen.

Medlem

jo det är ju bra att det är samma som på xbox 360 att det man betalt det *äger man* så att man kan deleta och ta hem igen,

man undrar lite hur stora minnen det kommer komma till Wii, just nu är det 1gig max som man kan köpa ?

man är inte direkt motståndare till Wii,
man är helt enkelt lat,
just därför klagade man på träningsvärk. vilket man nog kommer få eftersom man inte precis har motionerat mycke

man kommer säkert själv skaffa Wii för eller senare,

undra föresten hur länge det kommer dröja innan man kan köpa en Wii utan att behöva boka.

nästa sändning till sverige lär bli i januari ?

Inaktiv

Nästa sänning till sverige sägs vara innan jul.. (Vissa snackar om den 15/12)
Men alla maskiner är uppbokade fram till i januari eller februari någon gång.

Medlem

Hade gärna köpt en Wii, men med tanke på att det inte är så mycket lockande just nu vid release så tror jag helt enkelt att Zelda får det bli till Gamecube istället.

Medlem

Har spelat på en wii nu och jag måste säga att jag nästan ångrar att jag köpte en xbox360, grymt roligt var det specielt boxningsspelet vilken känsla det var.

Medlem

Väntar nog och ser vilka spel som kommer, Zelda och Wii sports räcker inte för mej.


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Knirk:

man är helt enkelt lat,
just därför klagade man på träningsvärk. vilket man nog kommer få eftersom man inte precis har motionerat mycke

Om det stämmer kanske du ska vara glad att Wii ger dig träningsverk!
Själv ser jag bara träningsverk som något bra, det är ju ett bevis på att i alla fall några muskler fått en workout under tiden man spelat.

Wii - nya och ROLIGA hälsotrenden?

Medlem

Fan jag åkte runt till flera olika butiker i morse och alla enheter va slutsålda. Exakt hur många enheter fanns de totalt i Europa? För på http://nexgenwars.com/ så har försäljningen på Wii bara gått upp 0.1% sen jag tittade igår.

Medlem

äh va fan, nu har jag iaf äntligen bestämnt mig,
har velat fram å tillbaks på vad man ska skaffa i flera månader,
det blir Wii och Ps3,
skulle vart kul å ha 360 igen också, men det blir för mycke att ha 3 olika konsoller och samtidigt börja lira WoW igen...

så sorry Xbox 360,
Wii och Ps3 here i come

Inaktiv

Must....have....wii

Inaktiv

Det är jäkligt kul att mottagandet är så bra. Jag hoppas försiktigt att Wii är början på spelbranschens stora intåg i folks medvetande.

Nintendos jämförelse mellan spel- och bilindustrin är redan legendarisk, att faktisk komma på att gamers kanske är en bredare målgrupp än man först trott.

Måste vara grymt kul att sitta på nintendo och följa utvecklingen.

Grattis alla som har fått sin Wii, själv jobbar jag för mycket

Medlem

Snubben där som snackade om Barkaby på sin FZ blogg var ju intressant....eller inte beroende på hur man ser det. Själv åkte jag ifrån Kungsängen i morse vid 8 och funderade på om jag skulle stanna till vid Barkaby för att kolla men sket i det i sista stund......då hade jag ju haft en maskin nu

Medlem

oh my god, it's so awsome! Zelda är precis så som det ska vara!

Medlem

Jag fick tag bara på Zelda, men ingen konsol :\

Medlem

jo det är kul att nintendo fortfarande kan hävda sig i den mördande konkurensen,
så jäkla synd att sega inte klarade att hävda sig,

tänk om nintendo och sega gick ihop ?
då skulle ju segas spel vara exklusiva för nintendo, då kunde dom säkert kunna bli hur stora som helst tillsammans,

fast nintendo klarar sig ju bra på egen hand, men en sammanslagning hade varit intressant.

Medlem

Fick min Wii idag , eller igår som det faktiskt är, från webhallen. Hämtade ut det på kvällen då jag inte var säker om paketet var på stället där jag kunde hämta ut det. Men tyvär fick jag inget zelda från webhallen. Nåja jag är glad för att jag fått min Wii och några spel (:

12
Skriv svar