Sonic the Hedgehog

Robot
Sonic the Hedgehog

Jag blev glad när jag såg igelkotten - vem skulle inte ha blivit det? Genast mindes jag melodin från vad som känns som en svunnen tid, då spel var i 2D och en tvåsvansad räv var min bästa vän.


Medlem
Vi testar Sonic the Hedgehog på 360

Har testat demot kan säga att det räkte för mig. Det sista bästa spec vänliga sonic för mig var Sonic Adventure till dreamcast efter tycker jag det bara gått utför tyvärr rätt kul lir annars helt klart.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Sonic 2 på Sega Megadrive, det var tider det... spelade det hur många gånger som helst med en kompis. Grymt kul, ett av det bästa platforms spel som gjorts, mycket fart och kul banor. Detta låter ju onekligen som en fatal blunder... Vissa spel gör sig verkligen bättre i 2D.... synd


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey

Tror inte det har så mycket med användandet av 2D att göra, Sonic Adventure fungerade fint till Dreamcast och andra plattformspel i 3D gör sig också bra... problemet är väl snarare att det inte är samma människor som jobbar på spelen längre? Varken Naoto Oshima eller Yuji Naka är kvar på Sonic Team och är väl tveksamt om någon annan av de som skapade Sonic är kvar...

Medlem

Lyckat, en 0a


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Då blir det la att köpa en Wii om man vill spela sonic

Medlem

Hahaha vilken sågning.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Antikvitet

Nosnos: Det här var Yuji Nakas sista spel på Sonic Team, innan han tog med sig tio pers och började som indie.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Sonic Adventure 1&2 till Dreamcasten tycker jag var riktigt bra. Väldigt synd att det skulle gå såhär för de senare...

Flakmonkey
Skrivet av Shock:

Nosnos: Det här var Yuji Nakas sista spel på Sonic Team, innan han tog med sig tio pers och började som indie.

Men Yuji Naka slutade väl i maj? Kan ju ha bidragit till spelets kvalitet iofs

Medlem

Hardcore-John! Undrade just vem som sågar konsolspel...


signatur
Medlem

haha FZ delade just Sonic med Gears of war sågen.

Medlem

Meeeeeeeeen Ge mig ett bra sonicspel! vill ha en cool blå igelkott i ett fungerande spel


signatur

Videomupp

Flakmonkey
Skrivet av WildThing:

Meeeeeeeeen Ge mig ett bra sonicspel! vill ha en cool blå igelkott i ett fungerande spel

Skaffa en Wii och köp Sonic via Virtual Console

Medlem

Helt rätt!

Men samtidigt jävligt ledsamt. Jag lovar när jag säger att den konsol som släpper ett hederligt nytt sonic i 2d (får gärna ha 3d-motor, men rörelser endast i 2d) köper jag! Men det här är ju bara skit.

Sonic 1,2,3 (+ expansionen) är bland det roligaste som fanns till megadriva och fortfarande väldigt väldigt spelbara. Jävla Sonic Team.

QRT
Medlem

hahaha! total sågning är rolig läsning

Medlem

den gamla hederliga goda tiden är gone förbi
nu förtiden ges ut dåliga spel ut oftast beror på att de hastar i utveklingen och vill ge den ut snabb .
konsolerna har tagit över och utveklarna gör inte spel för till pc först och sen portar det resulterar i kvalitet försämring.
och EA games licencerar andra spel och köper upp andra spel företag och andra utveklare kan inte kunkurrera ,,, vi går mot dåliga tider...

Medlem

Mycket bra recension!

När får vi se sågningen av Lasse-Majas Detektivbyrå ??

Medlem

Har två Sonic spel, båda till Gamegear, tyckte att båda var grymt kul (fast ett var extremt svårt). Provade demot och fy, blev nästan yr när man försökte springa fort och göra saker... jättesvårt att fånga ringar i hög hastighet vilket gjorde att man slöade ner som leder till ett tråkigt Sonic spel. Sonic ska gå fort

Medlem

Skön kvälls läsning

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av WildThing:

Meeeeeeeeen Ge mig ett bra sonicspel! vill ha en cool blå igelkott i ett fungerande spel

Skaffa en Wii och köp Sonic via Virtual Console

Ödets ironi: Skippade Wii för 360. Inte för att man köper en nex-gen för att spela gamla spel, men ändå


signatur

Videomupp

Medlem

haha
Låter som ett sådant quick time event spel. Något som jag inte förstår mig på. Man vill ju spela... inte sitta och... ja ?

Medlem

En mycket rättvis recension... Mina kids ville ha spelet så jag köpte det åt dom, som tur var så fick jag det på öppet köp... Det mest värdelösa spel jag testat på många år tror jag...

Jag gillade de gamla Sonicspelen, men detta?!?!?! Precis som recensenten uppger så är laddningstiderna åt helvete och kontrollen är ett missfoster...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

En mycket rättvis recension... Mina kids ville ha spelet så jag köpte det åt dom, som tur var så fick jag det på öppet köp... Det mest värdelösa spel jag testat på många år tror jag...

Jag gillade de gamla Sonicspelen, men detta?!?!?! Precis som recensenten uppger så är laddningstiderna åt helvete och kontrollen är ett missfoster...

Frågan är vad barnen tyckte?


signatur

1338 - One Step Above

MFC
Medlem

OMG.. sorgligt att man inte lyckas, fast i 3D är Sonic dömt att misslyckas.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

För er som inte testat sonic rush till Nintendo DS, gör det. Ypperligt spel. Dock inte lika roligt som orginalen.

Medlem
Skrivet av MFC:

OMG.. sorgligt att man inte lyckas, fast i 3D är Sonic dömt att misslyckas.

Nä, det sonic som finns till dreamcasten är bra, och det var i 3D.

Medlem

Sonic ska vara 2D och inte 3D


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Rich:

Sonic Adventure 1&2 till Dreamcasten tycker jag var riktigt bra. Väldigt synd att det skulle gå såhär för de senare...

Håller med. Till Dreamcasten var de helt underbara. Sonic skall spelas på Segas konsoller.


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem
Skrivet av Rampager:

Mycket bra recension!

När får vi se sågningen av Lasse-Majas Detektivbyrå ??

Snart får vi hoppas.


signatur

Submission is for the weak

12
Skriv svar