Nintendo skickar ut email för att förhindra Wii-olyckor

Robot
Nintendo skickar ut email för att förhindra Wii-olyckor
Medlem
Nintendo skickar ut email för att förhindra Wii-olyckor

konstigt att mailet var underskrivet av 'Nintendo of America Inc.'


signatur

no remorse

Medlem

De minns väll att de blev stämda (vet dock inte vilka som vann målet) för N64 joysticken. Nintendotumme is teh evil.

Medlem

Vet inte vad folk fått för sig men på Dreamhack så behövde man bara vinkla handleden för att korsa hela skärmen med sitt crosshair. Kanske en sensitivity inställning, nån som vet om det finns på WII?

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Vet inte vad folk fått för sig men på Dreamhack så behövde man bara vinkla handleden för att korsa hela skärmen med sitt crosshair. Kanske en sensitivity inställning, nån som vet om det finns på WII?

Jepp det finns det vad jag hört.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Vet inte vad folk fått för sig men på Dreamhack så behövde man bara vinkla handleden för att korsa hela skärmen med sitt crosshair. Kanske en sensitivity inställning, nån som vet om det finns på WII?

De har sett wii reklam hehe.:P


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av zgz:

konstigt att mailet var underskrivet av 'Nintendo of America Inc.'

hoppas du var ironisk

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Vet inte vad folk fått för sig men på Dreamhack så behövde man bara vinkla handleden för att korsa hela skärmen med sitt crosshair. Kanske en sensitivity inställning, nån som vet om det finns på WII?

Jaa man måste bara röra handleden för att få kontrollen att göra det man vill..
Dock så finns de ju de som tror att ju snabbare du rör kontrollen och ju större rörelse du gör desto bättre blir ditt slag/kast/whatever.

Stod ju om någon kille vars kompis var övertygad om att han kunde bryta maxgränsen i Wiisports baseball genom att göra en riktigt snabb kaströrelse... Hejdå TV!

Flakmonkey

Men alltså, om man inte gör rörelsen helt, utan sitter i TV-soffan och slöar, vad är då poängen? då kan man väl lika gärna sitta med en traditionell handkontroll?

Medlem

Hehe, min polare fick sig en smäll på armbågen när jag körde ett forehandslag

Medlem

Såhär står det för den som kan engelska om det på Fark.com som för övrigt är en kanonsajt att kolla in dagligen. Missa inte Photoshop-tävlingarna!

Och jag som alltid har skällt på farsan när han med inlevelse lutar hela sig istället för att trycka rätt på handkontrollen. Wiiiiiiii!

Inaktiv
Skrivet av jimmi:
Skrivet av zgz:

konstigt att mailet var underskrivet av 'Nintendo of America Inc.'

hoppas du var ironisk

Varför skulle han vara det? Amerika är det enda land jag skulle kunna förvänta mig ha ett sådant här problem...

Medlem

jag får inte min wii på fredag dom fick 29 maskiner, jag var nummer 30 på listan


signatur

Nämen!

Redaktör

Tror nog Wii är rolig också om ett par veckor, när fler konsoler anlänt...


signatur
Inaktiv
Skrivet av Bazil:
Skrivet av jimmi:
Skrivet av zgz:

konstigt att mailet var underskrivet av 'Nintendo of America Inc.'

hoppas du var ironisk

Varför skulle han vara det? Amerika är det enda land jag skulle kunna förvänta mig ha ett sådant här problem...

därför att det inte var så konstigt att det var undertecknat av "Nintendo of America Inc". Det är ju ett mail på engelska till konsumenterna i USA. Så logiskt sett borde det vara från Nintendo i staterna. tror f.ö. att det skulle kunna skickas liknande mail till nintendos kunder på alla kontinenter.

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av jimmi:
Skrivet av zgz:

konstigt att mailet var underskrivet av 'Nintendo of America Inc.'

hoppas du var ironisk

Varför skulle han vara det? Amerika är det enda land jag skulle kunna förvänta mig ha ett sådant här problem...

Jo, jag undrar varför...kan inte bero på att det bara har släppts där och i Japan än så länge?

Inaktiv

Heh, ser fram emot att se hur det går i Sverige. Om samma problem uppstår här så flyttar jag till Kanada.

Aftonbladets framsida: Döds-spelkontrolls-chock!

Medlem

Hahah så man kan alltså sitta still.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

1
Skriv svar