Microsoft satsar på 10 miljoner sålda enheter

Robot
Microsoft satsar på 10 miljoner sålda enheter
Medlem
Microsoft satsar på 10 miljoner sålda enheter

Jag tror xbox360 vinner rejset;) vad tror ni, har bara en känsla av det. att leda med 1-1½år med en konsoll gör ju ganska mycket.

Medlem

de börjar gå tankarna i förväg min åsikt. Ps3 lanseringen har inte kommit till EU, på fre kommer Wii...jag hoppas att de inser att försäljningen kommer gå mera neråt nu när konsumenten får 2 mer val att välja, varav ps3 störra prestanda, wii roligare för småbarn.
Legat och sovit hela dagen så jag har inte en blekaste om jag gör mig frstådd nu men ändå

Medlem

Att den funnits i över ett år betyder inte att den kommer vinna. Tänker man efter vad dessa konsoller kan erbjuda för spel om 3-4år så tror jag att det kommer stå mellan PS3 och Xbox 360 i kampen om första plats, Wii kommer komma på en 3:e plats, Nintendo va inte i närheten av att vinna med varken N64 eller GC och kommer nog inte göra de med Wii heller.

Medlem

i usa var det ju så att det såldes mer 360 när ps3 släpptes,
lol

Medlem

Ps3's prestanda är inte så mycket bättre än 360n, den största skillnaden är ju att ps3an har blue-ray.

Medlem
Skrivet av Knirk:

i usa var det ju så att det såldes mer 360 när ps3 släpptes,
lol

Det finns sina orsaker.
1. GoW släpptes.
2. Det fanns inte så många PS3or vid release och gör det inte nu heller för den delen.
3. 360 är billigare.
4. Större spelutbud för övrigt till 360.

Medlem

Den med störst och roligaste spelutbud vinner tror jag.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Flakmonkey
Skrivet av klossen:

Den med störst och roligaste spelutbud vinner tror jag.

Förmodligen, har varit så alla tidigare generationer... därför hoppas man ju för Nintendos skull att det släpps bra spel till Wii som inte utvecklas av Nintendo själva... Känns som att det blir svårt att vinna ett "konsolkrig" om man bara har Metroid, Zelda och Mario, hur bra de än är...

Ska bli intressant att se om de lyckas sälja 10 miljoner Xbox 360 innan årets slut, nu ligger de väl runt 7 miljoner(?) så försäljningen får allt ta och pinna på Nu har jag absolut inga siffror här, orkar inte leta upp, men känns det inte som att Xbox 360 har inte riktigt utnyttjat sitt ett år långa försprång? Jag menar de har varit i princip ensamma på "nex-gen"-marknaden och har ändå inte kommit upp i mer än 10 miljoner konsoler... Visserligen är väl 10 miljoner nästan hälften av hur många Xbox de sålde, men om vi ponerar att de säljer 10 miljoner varje år så kommer det ta 10 år att komma upp i samma siffror som de föregående krigens vinnare (PS1 och PS2).

Men men, ska bli kul att se hur det ser ut om en 2-3 år, hur många Wii- och PS3-konsoler som säljs nu första tiden är rätt ointressant, så länge alla leveranser av konsoler försvinner från butikhyllorna snabbare än kvickt det vill säga.

Inaktiv

glöm inte att man kan bara lira online med 360 nu....alla andra får vänta till sommaren...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Glöm inte att minst 1 av varje konsoll som är köpt har slagits till bitar. Hurvida det igentligen har med saken att göra, kan diskuteras.

ON.T:
Jag skulle vilje veta hur många dem säljer per månad. Då kan man ju lätt se om det är möjligt. SKA GENAST ringa alla leverantörer!!!!

Medlem

har något hört att microsoft har ett avtal med semiconductor och ska göra 65nm cpu och det resulterar i lägre värme och pris... ps3 ska ochså göra detta under 2007 enlig ign

hoppas FZ kan göra ett test när dessa nya versionerna kommer
och införmera alla på er nyhet sida.

källa:
http://www.charteredsemi.com/media/corp/2006n/20060420_micros...
as signed an agreement with Microsoft for the manufacturing of CPU products-using 65-nanometer (nm) Silicon-on-Insulator (SOI) semiconductor technology -for Microsoft's Xbox 360 game consoles. Production is expected to begin in the first quarter of 2007,

1
Skriv svar