Tio SEGA-spel som måste få en uppföljare

Robot
Tio SEGA-spel som måste få en uppföljare
Medlem
Tio SEGA-spel som måste få en uppföljare

meh Jag vill hellre ha nya uppföljare på Shining force & Splatter house.

Medlem

Shenmue 3 har jag väntat på enda sen jag klarade ut 2an. Shenmue har utan tvekan mest spelkänsla av alla spel, och det finns inget spel som ens varit i närheten av Shenmuekänslan.

Sega har en hel del bra grejor i bagaget. Så varför håller de bara på med urusla Sonic-spel nuförtiden, istället för att ta upp något av de gamla?

Jag ser hellre portar av deras gamla klassiker med halvuppdaterad grafik än ett nytt Sonic-spel med värdelös kamera och kontroll.

Medlem

Mmm men alla spel blir ju bättre i 3D så klart... eller inte. Sonic är ett plattforms lir och inget annat. Så ja lite schyssta remakes av gammla spel med samma känsla och grafik stil vore ju trevligt. Visst högre upplösning och annat är ju välkommet men men...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

WeX
Medlem

inte visste jag att Sega levde längre...


signatur

Boom headshoot!

Medlem

jag skulle vilje se en ny panzer dragoon som var rätt så kul på sega saturn,

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

meh Jag vill hellre ha nya uppföljare på Shining force & Splatter house.

Kanske inte "nya" uppföljare men:
Shining Force II
Shining Force III
Shining in the Darkness
Shining Force Final Conflict
Shining Force Neo
Shining Wind
Shining Force: Resurrection of the Dark Dragon
Shining Tears
Shining Soul
Shining Soul II
Shining Wisdom

För att nämna några.

Medlem

^-- En bra sådan då

nj
Medlem
Skrivet av WeX:

inte visste jag att Sega levde längre...

Efter Dreamcast så gav de upp att själv utveckla hårdvara och övergick till att vara en tredjeparts speltillverkare för Microsoft, Nintendo och Sonys olika konsoller.

Medlem

Phantasy Star! <3


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Skribent

Streets of Rage 2 .. "Räddapaaa!"

Inaktiv

Åhhh..mins första gången jag spelade shenmue!vilken otrolig känsla det spelt kunde förmedla! Bara det att man skulle vara hemma en viss tid för annars blev ens "nanny" sur på en. Två gav mig inte samma känslor men ett väldigt bra spel. Men en 3a skulle ju inte sitta fel!:)

Medlem

Jag vill se en remake på Golden Axe. blir det första spelet jag laddar hem från VC när jag pluggat i min Wii

Inaktiv

Ge mig Shenmue 3 ffs. Har väntat på uppföljaren i 5år, det ska väl räcka.


signatur
Inaktiv

Nights, vilket spel! Och när man fick den nya kontrollen tillsammans med det, ojoj. *drömmer sig tillbaka*


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

1
Skriv svar