Robot
Viva Piñata

Viva Piñata har landat och det med Microsofts förhoppning om att bli konsolens första storsäljare bland de yngre användarna. Om det blir en storsäljare återstår att se, men spelets godisfyllda varelser lyckades åtminstone charma den här recensenten.


Inaktiv
360-liret Viva Piñata testat

Låter som en gullig version av Dungen Keeper och GeneWars.

Medlem

Gulliga spel behövs det mer av


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har sett en hel del om det här spelet och blir mer och mer sugen på att skaffa det. Håller med KlosterKatten, så länge som dom innehåller kvalité (vilket inte allt för många barnspel gör) vilket det här verkar göra. Tycker att grafiken är riktigt mysig också.

Inaktiv

Vill verkligen ha det här spelet. Kan hjälpa att ha ett spel över julen som inte är dead rising, zombieslakt i all ära, men det är inte mycket julkänsla över det.

Inaktiv
Medlem

Det var kul i en 30 minuter.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

roligt...... hade det kommit till Wii så hade alla sagt "oooh barnspel till en barnkonsol" Bara för det är till M$ eller Sony så blir det genast ballt ^^

Men imo, ålder spelar ingen roll då det är spelupplevelsen som räknas. Ser coolt ut iaf

Inaktiv
Skrivet av Meshii:

roligt...... hade det kommit till Wii så hade alla sagt "oooh barnspel till en barnkonsol" Bara för det är till M$ eller Sony så blir det genast ballt ^^

Men imo, ålder spelar ingen roll då det är spelupplevelsen som räknas. Ser coolt ut iaf

eee? bara jag som tycker det är tvärs emot ?

Är det Nintendo så är det ballt och tufft, men är det sony lr MS så är det "fuck Them! lol osvosv

Medlem

Arrrrrgh hatar när dem dubbar spel och inte ger spelaren valet att själv välja...

Kommer ihåg Black and White... ush >.<


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hehe har dom dubbat...vilka puckon. Kommer också ihåg B&W, fick specialbeställa från EA för att få engelsk version hehe. Synd bara att spelet sög så hårt

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Meshii:

roligt...... hade det kommit till Wii så hade alla sagt "oooh barnspel till en barnkonsol" Bara för det är till M$ eller Sony så blir det genast ballt ^^

Men imo, ålder spelar ingen roll då det är spelupplevelsen som räknas. Ser coolt ut iaf

eee? bara jag som tycker det är tvärs emot ?

Är det Nintendo så är det ballt och tufft, men är det sony lr MS så är det "fuck Them! lol osvosv

Njä, jag håller med Meshii. Så fort nån ens nämner Nintendo så gnälls det om hur barnsligt det är.

Men ack, alla vet ju att det bara är pubertala nynazister som ägnar sig åt våld.
(Och för att det inte ska bli ett jäkla kan jag antingen välja att inte posta detta eller förtydliga och skriva att det är IRL jag menar då, ni som spelar Gears of War och dylikt är inte nynazister. Eller några är det säkert, men inte alla. )

On Topic: Oooh, gulligt.

Det verkar kul, men bäst är ju att Rare åtminstone för stunden verkar ha hittat formen igen Sedan Banjo-Kazooie har det varit på snabb nedgång hos dem.

Redaktör
Skrivet av Layne:

hehe har dom dubbat...vilka puckon. Kommer också ihåg B&W, fick specialbeställa från EA för att få engelsk version hehe. Synd bara att spelet sög så hårt

#Black & White fanns i både engelsk och svensk version på releasedagen, och om jag minns rätt släpptes en språkpatch strax efteråt. Svenska för Viva Pinata känns väl rätt logiskt om det är ett spel för yngre frag-masters, men synd om/att man inte kan välja.

För övrigt sög inte B&W alls, det var tvärtom ett rejält roligt spel, låt vara med en hel del brister. Det höll bara inte samma takt som [[Peter Molyneux | herr Molyneux]] vindsnabba tunga. Men, ska man döma ut alla produkter som inte lever upp vad tillverkaren lovar får man fullt upp - reklam- och pr-snack är varken nytt eller neutralt...


signatur
Medlem

Karaktärerna i Viva Piñata måste vara det vackraste jag har sett :D.

Medlem
Skrivet av Famest:

Karaktärerna i Viva Piñata måste vara det vackraste jag har sett :D.

second that


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Layne:

hehe har dom dubbat...vilka puckon. Kommer också ihåg B&W, fick specialbeställa från EA för att få engelsk version hehe. Synd bara att spelet sög så hårt

#Black & White fanns i både engelsk och svensk version på releasedagen, och om jag minns rätt släpptes en språkpatch strax efteråt. Svenska för Viva Pinata känns väl rätt logiskt om det är ett spel för yngre frag-masters, men synd om/att man inte kan välja.

För övrigt sög inte B&W alls, det var tvärtom ett rejält roligt spel, låt vara med en hel del brister. Det höll bara inte samma takt som [[Peter Molyneux | herr Molyneux]] vindsnabba tunga. Men, ska man döma ut alla produkter som inte lever upp vad tillverkaren lovar får man fullt upp - reklam- och pr-snack är varken nytt eller neutralt...

Black and White var kul ja, men tutorial nivån förstörde ganska mycket av replay value för mig (orkade inte cracka bort den). Men så vitt jag vet var det enda sättet att få tag i en med engelskt tal att köpa en svensk version och skicka in den och få en engelska i retur... En kompis fick iallafall göra så, jag blev mes riktigt irriterad och behöll den svenska och tanka ner en engelsk. Men visst att det passar med svenska i ett lite "barnsligare" spel. Men själv ahr jag mycket svårt med svenska i spel, böcker och film. Vet inte varför men det känns ofta bara helt fel och har gjort det sedan jag kunde engelska tillräckligt bra för att läsa engelska böcker.

Men man borde få ett val, annars kommer vi bli som tyskarna... allt dubbas spelar ingen roll, och det finns inte orginal att få tag i princip...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Har hört att man kan ändra språk på spelet genom att ändra inställningarna för locale eller liknande på konsolen. Tydligen skall även den amerikanska versionen av spelet innehålla svenska. Lite bökigt men skall gå.

Inaktiv

verkar lite mysigt i högra hörnet.

Jh
Medlem

mysig grafik.. kanske borde testa det här..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

verkligen på tiden, alla spel på 360 måste ju inte vara krigs spel eller sportspel,

Inaktiv
Skrivet av raslon:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Meshii:

roligt...... hade det kommit till Wii så hade alla sagt "oooh barnspel till en barnkonsol" Bara för det är till M$ eller Sony så blir det genast ballt ^^

Men imo, ålder spelar ingen roll då det är spelupplevelsen som räknas. Ser coolt ut iaf

eee? bara jag som tycker det är tvärs emot ?

Är det Nintendo så är det ballt och tufft, men är det sony lr MS så är det "fuck Them! lol osvosv

Njä, jag håller med Meshii. Så fort nån ens nämner Nintendo så gnälls det om hur barnsligt det är.

Men ack, alla vet ju att det bara är pubertala nynazister som ägnar sig åt våld.
(Och för att det inte ska bli ett jäkla kan jag antingen välja att inte posta detta eller förtydliga och skriva att det är IRL jag menar då, ni som spelar Gears of War och dylikt är inte nynazister. Eller några är det säkert, men inte alla. )

On Topic: Oooh, gulligt.

Godwin's Law.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Jag vill ha :3, ser så mysigt ut... Synd att man nästan är pank resten av året. Sen kvarstår frågan fortfarande: Skaffa en PS3 eller skaffa både PS3 och X360.

Dagens I-landsproblem :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Köpte det här igår, var lite skeptisk först men efter några timmar så
lossnade det rejält. Tycker det är ett helt suveränt spel som är riktigt djupt och varierat. Längtar tillbaks till min trädgård!

Redaktör
Skrivet av Wardancer:

Black and White var kul ja, men tutorial nivån förstörde ganska mycket av replay value för mig (orkade inte cracka bort den). Men så vitt jag vet var det enda sättet att få tag i en med engelskt tal att köpa en svensk version och skicka in den och få en engelska i retur... En kompis fick iallafall göra så, jag blev mes riktigt irriterad och behöll den svenska och tanka ner en engelsk. Men visst att det passar med svenska i ett lite "barnsligare" spel. Men själv ahr jag mycket svårt med svenska i spel, böcker och film.

Men man borde få ett val, annars kommer vi bli som tyskarna... allt dubbas spelar ingen roll, och det finns inte orginal att få tag i princip...

Fixade de inte både tutorial och språk med patchar? Minns inte. Och jag köpte engelska versionen. Tur det - New York-dialekten på bad guy-rådgivaren var helt outstanding.

Dubbning är kulturmord. Men de drabbade håller inte med, hörde nyligen ett gäng tyskar och spanjorer förfasa sig över hur fult det är med textremsor (i teve). Snyggt är det inte, men om alternativet är att höra engelsktalande skådisar bräka på tyska så...


signatur
Inaktiv

Det är dåligt att man inte kan ändra språk direkt i spelet. Du måste
ändra dina settings i Live till något engelskspråkigt land för att
du ska få engelska röster/texter

1
Skriv svar