Sen demo - Flatout 2

Robot
Medlem
Sen demo - Flatout 2

Ett demo ska väl komma innan eller samtidigt ett spel släpps? :S


signatur

Meep!

Medlem

Jasså, finns de regler om hur demos släpps nu ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

nämen, vikken trevlig nyhet så här på söndakvällen. Jag som precis skulle sussa. Bara att skrota di planerna.


signatur

OP river ja, OP river Var gång jag lenat min hals med Renat jag sagt med iver att OP river långt mer.

Medlem

Phobo Demo är bara till för att folk ska kunna testa spelet inann det köps. Så det kan släppas närsomhelst, men oftast precis före eller i samband med release just för att man vill sälja sin produkt. Men kan såklart släppas senare för att hoppas sälja lite mer


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

men ett halvår är väl ändå överdrivet ? nån månad eller två kan man väl förstå men fasen ett halvår är en väldigt lång tid isf sålde spelet väldigt dåligt.

Demos gör man som bäst antigen innan eller kort efter för att få alla köpsugna då att få testa,, inte 6 månader efter det är som att äta en kall pizza 1 vecka senare usch...

Redaktör

Rent pr-mässigt är det onekligen bättre med en demo som släpps innan själva spelet (om utgivaren tänkt sig att den ska fungera som reklam). Förstår inte riktigt detta drag - Flatout 2 är inte ett spel som kommer sälja i ett år efter premiären. Men men, alltid trevligt att kunna testa, särskilt om man slipper från helvetet sända kopieringsskydd.

Edit: fullt medhåll, SweBarb.


signatur
Medlem

Tycker inte det spelar så stor roll om jag finner demot roligt. Aldrig i livet att jag installerar Starforce.


signatur

I'm a snake, follow me!

MFC
Medlem

hm.. finns ju inga "sista-datum" för demon men ett halvår efter är ju lite patetiskt för ett spel som ändå dör ut under ett år.. inte för att det är kasst för det är det inte men för att det kommer andra spel som är bra/bättre.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Tycker inte det spelar så stor roll om jag finner demot roligt. Aldrig i livet att jag installerar Starforce.

Har demot starforce också? Lack man blir..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av SuperTank:

Tycker inte det spelar så stor roll om jag finner demot roligt. Aldrig i livet att jag installerar Starforce.

Har demot starforce också? Lack man blir..

Finns väl inga regler för vilket kopieringsskydd ett spel ska ha.

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av SuperTank:

Tycker inte det spelar så stor roll om jag finner demot roligt. Aldrig i livet att jag installerar Starforce.

Har demot starforce också? Lack man blir..

Finns väl inga regler för vilket kopieringsskydd ett spel ska ha.

Touché.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

varför skulle ett demo ha kopieringsskydd?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Demon har inget kopieringsskydd, han syftar på att han ändå inte skulle köpa spelet på grund av demon, då fullversionen har StarForce.

Medlem

Amerikanska versionen har inte starforce, GG EU


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Amerikanska versionen har inte starforce, GG EU

sååå vi europeer kopierar mer eller?

glömde påpeka om demot
jävligt sent av dom att släppa demot...
vill jag testa spelet innan jag köper det så laddar jag faktiskt ned det....är det bra så köper jag det, så jag kan lira online med mera...
är det urkass som detta så köper jag det inte..

fan farligt att lägga 450 spänn på ett spel som kan vara värdelöst....och som kan vara en bärare av starfoce viruset...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Demot i sig var sådär.. Det hängde sig ibland så jag fick boota om datorn. Lite jobbigt.

Medlem

Finns ju demo som har kopieringsskydd, detta antagligen för att man inte ska kunna använda Demo filer för att kunna köra hela spelet.
Vad det gäller flatout 2 så gör det skäl för namnet, plattan i mattan och blunda och sväng i varje kurva och hoppas att bilen styr in...:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

the wookiee: Är du säker på att demot inte har Starforce?

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

Amerikanska versionen har inte starforce, GG EU

Snarare

FU

Empire Interactive


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Tråkigt, jag hade gärna spelat lite Flatout 2.

Medlem
Skrivet av Henke:

the wookiee: Är du säker på att demot inte har Starforce?

Demot behövs inte ens installeras.

Medlem

Nope det är bara att köra.

Jag tyckte inte om demot, men då är jag inte så förtjust i att krascha bilar, jag vill rac..rejs..racea..köra med dom.
Carmageddon är undantaget.
Jag var tvungen att ställa om processortilldelningen till 1 kärna också annars ballade demot ur.

Jo, jag skrev demot, inte demon. Vet inte varför men det är lättare att läsa.

Medlem
Skrivet av teX:

Finns väl inga regler för vilket kopieringsskydd ett spel ska ha.

Nä men dä borde dä finnas! Starforce borde förbjudas! :evil:

Död åt Starforce!!!! :evil:


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Jag tycker Flatout 2 är superskoj!
Fyller helt klart ett tomrum efter Burnout-serien som enbart konsoll-ägarna fått njuta av.
Snygg grafik och underbart flyt även på mindre välutrustade datorer.

Men... personligen tycker jag ettan är snäppet bättre. Mindre enklare banor = lättare att ta till sej = mer skoj!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men ett halvår är väl ändå överdrivet ? nån månad eller två kan man väl förstå men fasen ett halvår är en väldigt lång tid isf sålde spelet väldigt dåligt.

Demos gör man som bäst antigen innan eller kort efter för att få alla köpsugna då att få testa,, inte 6 månader efter det är som att äta en kall pizza 1 vecka senare usch...

Så sant...

Medlem

Bästa bilspelet jag kört.

Medlem
Skrivet av Henke:

the wookiee: Är du säker på att demot inte har Starforce?

Absolut.

Inaktiv

Ge ut spelet utan Starforce, så köper fler det!


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

ojoj, bränna på i högsta fart jagandes motståndarens fordon till toner av herr zombie var riktigt kul

1
Skriv svar