DreamHack säljs till svenska e-sportare

Robot
DreamHack säljs till svenska e-sportare
Medlem
DreamHack säljs till svenska e-sportare

Woot?! okej, blir orligt. Hoppas grundarna fortfarande har något att säga till om...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hey, ifall det är som dom säger att det bara ska hjälpa utvecklingen av DH så är det väl bra men jag anser att det fortfarande bara borde vara ett DH om året. Det finns risk för att det blir uttjatat annars.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Det är ju iallafall kunniga personer som går in som delägare och inte några risk-kapitalister som inte kan skilja på data och dator.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

håller med Kleptomaniac att dh kan bli uttjatat om de ska ha det oftare och de blir inge bra.


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Om dom ska ha DH fler än 2 ggr per år, så tycker jag verkligen att dom borde kunna sänka inträdespriset. Det är ju inte direkt så att dom går minus på varje DH

(och särskilt om deras idé är att släppa in fler "vanliga gamers")


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Nu kanske jag verkar dum, men jag tycker faktiskt att det vore bättre att låta evenemanget vara längre än 4 dagar istället för flera gånger på samma år.
Hade Dreamhack vart en vecka eller två så är det väl roligare..Som det är nu så hinner man ju knappt packa upp förns det är dags att åka hem :crazy:


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

en vecka eller två? haha.... hahahahahaha mwahahahahah, Ehum du är bra rolig du


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

en vecka eller två? haha.... hahahahahaha mwahahahahah, Ehum du är bra rolig du

Haha. Tänker mig följande:

Välj mellan rubrikerna:

- "Ytterligare två 13 åringar döda under årets DreamHack. Sömn- och näringsbrist orsaken."

eller

- "Fyra tonåringar döda i samband med våldsamma kravaller när DreamHack beordrade paus för att undvika fler utmattningsrelaterade dödsfall."


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Araxnoid:

Nu kanske jag verkar dum, men jag tycker faktiskt att det vore bättre att låta evenemanget vara längre än 4 dagar istället för flera gånger på samma år.
Hade Dreamhack vart en vecka eller två så är det väl roligare..Som det är nu så hinner man ju knappt packa upp förns det är dags att åka hem :crazy:

Inte speciellt hälsosamt att vara på ett lan i mer än 4 dagar Iallafall inte på det sättet som de flesta tillbringar sin tid där, dvs knappt sova, dålig mat och dålig hygien.

Medlem

Ehum, alla ansvarar väl för sin egen kropp..Om man nu så gärna vill spela ihjäl sig så får man väl göra det?

Aj, jag slog foten i en Ironi-Smurf och jag sitter på en sarkasm-stol.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

tja är man dum nog o sabba sin egen kropp för vara vaken 4dagar i sträck så får man skylla sig själv.

Tycker också att ett lan enbart i 4dagar är ju bara stressigt iaf om man ska åka halva sverige innan man kommer fram.

Däremot om man är ett gäng polare som sitter hemma hos någon då är 3-4dagar lagom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Åter tilll topic,
Tror att DH flera gånger om året skulle vara katastrofalt både för arangörerna och lanarna själva.

W2k
Medlem

Jag är skeptisk till snacket om att "bredda" DreamHack. Jämt när politiker, marknadsförare eller annat folk med dålig koppling till verkligheten snackar om "breddning" menar de ungefär att de vill tjäna mera pengar genom att marknadsföra till en bredare publik, vilket långsamt skrämmer bort originalpubliken. Jag skulle hellre se ett smalare DH som tilltalar en äldre publik, alternativt ett nytt LAN med mer scene, utskänkningstillstånd och färre sponsormontorer.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

W2k låter som en fantastiskt bra idé. Breddning är inte alltid bra, visst når ut till fler men det blir också mer... tja... CS och WoW över det hela


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bredda och ha flera Dreamhack skulle ju kunna betyda att de har olika typer av Dreamhack. Ett mer inriktat på demo-scenen, ett mer på gaming och ett för alla under 15. Behöver ju inte att alla tillställningar blir mer breddade.

Medlem

Ett med 18-års gräns och utskänkningstillstånd skulle kunna bli hur trevligt som helst :D.

Medlem

Säg 20-års gräns så skulle tom jag vara intresserad. Men 10 000? Vet inte om det skulle bli socialt, alla bara gör sitt i sina grupper typ.
Aja, folkskygg som jag är så håller jag mig nog borta ändå, men moget lan med moget folk skulle jag fan få problem att inte vilja gå på.. Men det känns lika troligt som fred på jorden typ.

Men iaf, jag tror det kommer bli mer konversiellt nu, och ännu mer omoget..
(ursäkta bladdret)

Inaktiv

Tror inte det skulle funka om man började joxa med det... Folk skulle bara bli ivägskrämda.

Medlem

sätt 25års gräns då är jag intresserad till och med

iaf tills man vet exakt vad dom menar så är det ganska meningslöst och fundera..

Sen om dom nu tittar på det hela med dollartecken i ögonen så betvivlar jag att dom bryr sig om stammisar lyckas dom intressera folk ändå så fyller dom nog stället oavsett..

Edit

Om man inte tycker att 7000pers är ganska kommerciellt och så vidare då är man nog inte vidare vaken..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tror inte att dom kommer slå fler världsrekord i antal deltagare om det arrangeras fler än 2ggr/år.

Medlem

Sa inte att det inte var konversiellt nu, sa bara att det kommer bli mer.

Inaktiv
Skrivet av Kleptomaniac:

Hey, ifall det är som dom säger att det bara ska hjälpa utvecklingen av DH så är det väl bra men jag anser att det fortfarande bara borde vara ett DH om året. Det finns risk för att det blir uttjatat annars.

DH är redan 2 gånger om året

Inaktiv

Ett DH med 20-årsgräns skulle iallafall locka mig kan jag säga. Skulle aldrig sätta min fot på DH som det verkar vara nu


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av W2k:

Jag är skeptisk till snacket om att "bredda" DreamHack. Jämt när politiker, marknadsförare eller annat folk med dålig koppling till verkligheten snackar om "breddning" menar de ungefär att de vill tjäna mera pengar genom att marknadsföra till en bredare publik, vilket långsamt skrämmer bort originalpubliken. Jag skulle hellre se ett smalare DH som tilltalar en äldre publik, alternativt ett nytt LAN med mer scene, utskänkningstillstånd och färre sponsormontorer.

Låter som något FZ borde ta tag i...
Jag hade lätt besökt ett sådant LAN.


signatur
Inaktiv

Och där var sista spiken i kistan för DH. Kommer bli otroligt tråkigt nu när de ska göra DH ännu mer gamer-inriktat än tidigare. Ska vi hälsa hej till musiken och alla demos (var ju och för sig rätt dött på den biten när jag var där 03-04)?

Aja, Jag sa att mitt sista DH skulle vara Winter 04 och det kommer det nog också bli, ser inget direkt positivt i detta. Vad är snacket om att hålla det fler gånger per år? Dumt tycker jag, man måste ju ha något mellanrum för att bygga upp hypen hos alla igen. Om man har det många gånger per år så kommer alla tröttna på det fort.

Medlem
Skrivet av SharkBaiT:
Skrivet av Kleptomaniac:

Hey, ifall det är som dom säger att det bara ska hjälpa utvecklingen av DH så är det väl bra men jag anser att det fortfarande bara borde vara ett DH om året. Det finns risk för att det blir uttjatat annars.

DH är redan 2 gånger om året

Hehe, menade det men har inte orkat redigera felet... och som alltid, sorry, my bad


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Dreamhack förstörs om det är mer än 1 gång per år, isåfall måste de andra lanen heta något annat.

Själv är jag 26 och har inte varit på DH än och om dom "breddar" det kommer jag antagligen aldrig åka dit.

Flakmonkey

Skulle inte ha någonting emot om det blev större fokus på "E-sports", då hade man haft mer att fördriva tiden med, tycker det är kul att se när proffsen lirar Samtidigt så vore det förstås trist om Dreamhack blev ett nytt ESWC.

1
Skriv svar