Nätrollspelet Warhammer Online plåtat

Medlem
Nätrollspelet Warhammer Online plåtat

Var bilder på female dwarfs i deras senaste nyhetsbrev och de bilderna slungade mig tillbaka till DAoC tiden med enorm kraft när jag spelade female dwarf healer. WRoooooooooom!!
Dessa bilder ser jag dock inte i erat galleri

*drömmer sig tillbaka igen*

edit: oj de var där... *banka sig själv i skallen lite*


signatur

osv.

Medlem

Fråga, är inte så haj på vanliga warhammer världen.. Men har det någonsin funnits female dwarfs där? som stridande enhet alltså hehe

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Fråga, är inte så haj på vanliga warhammer världen.. Men har det någonsin funnits female dwarfs där? som stridande enhet alltså hehe

Finns en video blogg om kvinnliga karaktärer, en av designerna ville bara tillåta nightelves att ha kvinnliga karaktärer

Men kvinnliga dvärgar är kanske inte del av den stridande delen men nog fan kan dem slåss, de är trots allt dvärgar

Ser faktiskt riktigt bra ut, Warhammers design på vapen och rustning är så ruggigt bra.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

^-- Mjo men det känns som det lite är i mot Warhammer loren om dom inte har varit med förut, men men.

Inaktiv

Night elves ?!?! det finns väll inga night elves i warhammer men du tänker nog på dark elves och de är inga trädkramare som wows night elves och jag tvivlar på att games workshop kommer tillåta att alverna ser ut som anabolamisbrukande gymfreak.

Medlem

finns det bara dvärgar i det här spelet?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

TBR
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

finns det bara dvärgar i det här spelet?

http://www.warhammeronline.com/english/gameInfo/armiesofWAR/

Medlem
Skrivet av schizo:

Night elves ?!?! det finns väll inga night elves i warhammer men du tänker nog på dark elves och de är inga trädkramare som wows night elves och jag tvivlar på att games workshop kommer tillåta att alverna ser ut som anabolamisbrukande gymfreak.

err dark elves menar jag så klart >.< Jäkla blizzard. Och nej det gör de inte men om du kollat på designen på kvinnliga dark elves så fattar du nog. Får de flesta anda rpg kvinnor att se påklädda ut

Se t.ex. den dator renderade trailern de släppte för ett tag sedan där en Dark Elf slåss mot en High Elf

Lite tråkigt att dem valt Tzeentch som guden för Chaos invasionen, Khoorne hade varit bättre val tycker jag. "Blood for the blood god! Skulls for the skullthrone! Khooooorne!"

Edit: Female Characters

Bloggen jag nämnde innan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Längtar tills man får se lite bilder på chaos classen dom i spelet alltså, concept bilderna är ju grymma på dom

Medlem

Är väl Tzeentch för att Khone inte har några magier alls och de vill balansera det lite(ge dem lite helande krafter)?
Fast å andra sidan är det hundra år sedan min kompis predikade för mig om sina chaos gubbar så jag minns inte så mycket så jag kan ha fel.


signatur

osv.

Medlem

Gamespy film 7

Paul Barnett berättar lite om varför men har valt som man gjort och vad chaos är. Hadde dem valt Khoorne hadde man bara haft en klass, en som springer runt och slår ihjäl allt, och då menar jag allt, vänner fiender, skitsamma bara banka.

Tzeentch (The changer of ways) är ju de som är mest mänskliga och därför också förhoppningsvis de som folk kan tänka sig att spela, samt att de är de som är mest balanserade i skallen och använder allt från magi till stora svärd.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Störigt att folk fortfarande tror att WAR kopierar från WoW.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Är inte dark elves onda.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

TBR
Medlem

Empire: Humans, dorfs, high elvs VS Destruction: greenskins, chaos, dark elvs

Vilka du tycker är "onda" är upp till dig.

Inaktiv

Orcz är inte onda, de har bara ett primärbehov av att slåss konstant. Att andas för oss är som att slåss för dem. WAAAAAAAGH! :crazy:

TBR
Medlem
Skrivet av skribb:

Störigt att folk fortfarande tror att WAR kopierar från WoW.

Finns lite läsning om det här: http://www.ogx.com/article.php?article_id=4171

Medlem
Skrivet av TBR:

Empire: Humans, dorfs, high elvs VS Destruction: greenskins, chaos, dark elvs

Vilka du tycker är "onda" är upp till dig.

Precis, detat är ju speciellt tydligt i Warhammer 40k där imperiet knappast är särskilt goda, men inte onda heller. Dock finns det en gemensam sak med alla faktioner i Warhammer. Krig, blodigt närgånget krig med massor av brutal humor.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hoppas man får använda tuffa waaagh magier med, typ big stomp och sånt

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Mjo men det känns som det lite är i mot Warhammer loren om dom inte har varit med förut, men men.

Warhammer Lore? Asso, i warhammer fantasy rpg kan du spela dvärg kvinna så jag tror nog att även om du kanske inte sett dvärgkvinnor i battlerules så bör man kunna lira dom endå.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Just det hur kunde jag glömma att alla typ gillar krig hehe.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Drunken sen kan du bygga dina modeller precis hur du vill till warhammer så länge du kan identifiera dem som någon form av enhet i reglerna. Står ju inte bestämt att t.ex. Ironbreakers är män utan bygg kvinnliga figurer kalla dem ironbreakers, sen finns de med på slagfältet. Och det skulle nog avskräcka fler att inte ha med dem än att ta med dem. Alltid trevligt med några kvinnliga karaktärer som inte har playboyformer och minimalt med kläder..


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

^-- Mjo jag vet att man får modifiera figurer en hel del innan dom blir obrukbara som spelmodeller. Men jag har inte så stor koll på dom alltså, så jag undra mer om det finns någon "lore" förklaring till varför dom inte är med annars Mer än att lite kvinnlig fägring alltid är bra

Medlem
Skrivet av skribb:

Störigt att folk fortfarande tror att WAR kopierar från WoW.

Japp, men vad kan man begära av 14-åriga f.d CS-spelare vars första MMO var WoW? Du får väl ha lite överseénde. Förhoppningsvis slipper vi att den spelarskaran invaderar Warhammer Online.

QRT
Medlem

Såg skit ut.. visserligen tidigt, men ändå. Färglatt, rosa skinande effekter osv. Nej usch!

Medlem
Skrivet av dr00l:
Skrivet av skribb:

Störigt att folk fortfarande tror att WAR kopierar från WoW.

Japp, men vad kan man begära av 14-åriga f.d CS-spelare vars första MMO var WoW? Du får väl ha lite överseénde. Förhoppningsvis slipper vi att den spelarskaran invaderar Warhammer Online.

Det kan vi glömma
Hoppas de ger upp ganska snabbt dock...


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Blir spelet populärt så kommer det alltif finnas personer man inte gillar i spelet.

Alla verkar förutsätta att spelet skulle bli svårare en wow låt mig skratta .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Längtar så...

Medlem
Skrivet av dr00l:
Skrivet av skribb:

Störigt att folk fortfarande tror att WAR kopierar från WoW.

Japp, men vad kan man begära av 14-åriga f.d CS-spelare vars första MMO var WoW? Du får väl ha lite överseénde. Förhoppningsvis slipper vi att den spelarskaran invaderar Warhammer Online.

Jo det får man verkligen hoppas...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

12
Skriv svar