Canis Canem Edit

Robot
Canis Canem Edit

Den virtuella mordmaskinsuppfödaren, signerad Rockstar Games, som skulle ha fått elever att vända sig mot sina lärare, slå små flickor och skjuta polisen, är här.


Inaktiv
FZ mobbar i Canis Canem Edit

Är väldigt udda att folk skulle vilja banna ett så förhållandevis oförargligt spel. Dör någon i spelet ens?

The death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic.

- Joseph Vissarionovich Stalin

Medlem

Nej, man kan inte döda någon i spelet. Detta är ju ingenting i jämförelse med spel som Super Mario där man hänsynslöst plågar ihjäl sköldpaddor bland annat.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

gå tillbaks till GTA igen!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men herregud är detta vad elgiganten och jack blivit upprörda av? Herregud. Verkar ju vara ondskan fas ti spelform. Bojkotta Elgigtanten och åhlens!

Medlem

Äsch inte till PC


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

hehe m an kan inte ens döda folk i gta...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

verkar väldigt bra, synd att det är till ps2...


signatur
FML
Medlem
Skrivet av MacCoy:

hehe m an kan inte ens döda folk i gta...

Kan man ju?

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av MacCoy:

hehe m an kan inte ens döda folk i gta...

Kan man ju?

du-uh

Medlem

Köpte faktiskt en PS2 just för detta spel (och Shadow of the Colossus då). Kanon av FZ att påpeka att den negativa hypen bara var slag i luften också, detta är ett spel som många kommer att ha glädje av!

/ LordDaimos

Inaktiv

Ja, det här spelet var riktigt underhållande när jag spelade det. Det påminde mig om GTA, vilket verkligen inte är en dålig sak.

Men men... det känns inte något vidare skoj att göra alla extra-saker för att få 100% när man är färdig med storyn. Får man något vid 100% förresten?

Medlem

Skulle inte det här spelet basera sig på att man inte skulle slåss osv? fått för mig att jag läst det någonstans
Synd att mitt ps2 är sönder, annars skulle jag köpa det direkt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Innan jag läste recensionen tänkte jag: "Men fan, nu får dom väl ge sig... Ett spel där man ska mobba."

Läste recensionen och blev sjukt sugen på spelet. Har inte kännt nått sug efter nått spel (jätte) länge, men detta vill jag verkligen ha. Så !#¤%& att man inte har en PS2:a.


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Medlem
Citat:

Vi kallar inte spelet Bully här heller, vi kallar det Canis Canem Edit.

Varför?

Medlem

Tycker spelets story verkar likna boken/filmen "Ondskan" i amerikansk tappning.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Spectral:
Citat:

Vi kallar inte spelet Bully här heller, vi kallar det Canis Canem Edit.

Varför?

Annars blir Jack Thompson... Putt?

Medlem
Skrivet av DreadX:
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av MacCoy:

hehe m an kan inte ens döda folk i gta...

Kan man ju?

du-uh

Egentligen inte, när man skjutit/slagit/på annat sätt "dödat" någon i gta så kommer ju ambulansen efter ett tag och återupplivar folket.. Visst du kan skjuta dem också men det kommer ju ambulanser på ambulanser på ambulanser

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Spectral:
Citat:

Vi kallar inte spelet Bully här heller, vi kallar det Canis Canem Edit.

Varför?

Annars blir Jack Thompson... Putt?

Och? Spelet är ju inte olagligt så det finns väl ingen mening med att döpa om det. Såvida det inte är den europeiska versionens namn...

Medlem

Vad betyder Canis Canem Edit?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

dog eat dog.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

spelet är bra, spelade ut det för 1 månad sen ungefär.
riktigt bra faktiskt nu är jag i färd med saints row och väntar på GTA4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Citat:

Vi kallar inte spelet Bully här heller, vi kallar det Canis Canem Edit.

Varför?

Jag tror inte det finns någon "riktig" anledning. Jag tror de bestämde att byta namnet p.g.a. för mycket negativ PR. Men det skulle ju inte förklara varför det fortfarande heter Bully i USA.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67226

Medlem

Man kanske hoppas för mycket på att det här ska komma till PC?

Inaktiv

Vad jag vill veta är om rescencenten tycker som jack thompson eller om det inte är så farligt (med tanke på andra spel).

Medlem
Skrivet av Vextor:

Vad jag vill veta är om rescencenten tycker som jack thompson eller om det inte är så farligt (med tanke på andra spel).

Jag vet att jag var oklar i recensionen, men det var så mycket annat jag ville ha med. Spela spelet själva (för det är ett bra spel) och avgöra själva om det är rätt att censurera underhållning.

Thompsons tes var att Canis Canem Edit "lär barn att mobbas".
I hans perfekta värld är det säkert så att barn inte har någon aning om hur man är elak mot andra barn om de inte lär sig via tv-spel. Jag tror att det var länge sen Thompson var på någon grundskola, eller kanske utomhus över huvud taget.
Jag tycker det är synd att man låter grabben få så mycket uppmärksamhet. Med tanke på att han försökte banna South Park efter att en 11-åring hängt sig själv. Det var aldrig fastställt om pojken hängt sig själv av en ren olycka, men hans familj menade att pojken aldrig sett på South Park.
Thompson stämde ändå. Och misslyckades.

FML
Medlem

Fan att spelet inte kommer till PC eller Xbox!

Medlem

Bara köpa en PS2 så får du spela det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

nj
Medlem
Skrivet av zolidznake:

Fan att spelet inte kommer till PC eller Xbox!

Med tanke på att GTA 3, Vice City och San Andreas har varit PS2-"exklusiva" bara för att 6-12 månader senare släppas till PC (och senare även Xbox) så är det nog ingen omöjlighet att Canis Canem Edit/Bully dyker upp på iaf PC. Dock blir det väl en viss väntetid.

Inaktiv
Skrivet av Bukload:
Skrivet av Vextor:

Vad jag vill veta är om rescencenten tycker som jack thompson eller om det inte är så farligt (med tanke på andra spel).

Jag vet att jag var oklar i recensionen, men det var så mycket annat jag ville ha med. Spela spelet själva (för det är ett bra spel) och avgöra själva om det är rätt att censurera underhållning.

Thompsons tes var att Canis Canem Edit "lär barn att mobbas".
I hans perfekta värld är det säkert så att barn inte har någon aning om hur man är elak mot andra barn om de inte lär sig via tv-spel. Jag tror att det var länge sen Thompson var på någon grundskola, eller kanske utomhus över huvud taget.
Jag tycker det är synd att man låter grabben få så mycket uppmärksamhet. Med tanke på att han försökte banna South Park efter att en 11-åring hängt sig själv. Det var aldrig fastställt om pojken hängt sig själv av en ren olycka, men hans familj menade att pojken aldrig sett på South Park.
Thompson stämde ändå. Och misslyckades.

Tack, det var ett svar i sig

12
Skriv svar