EVE Online: Revelations filmad

Robot
Medlem
EVE Online: Revelations filmad

Får alltid sug att spela EVE när jag ser en ny trailer till spelet ;p

Inaktiv

samma här, ser så sjukt coolt ut

Medlem

Spelet hadde vart bättre om inte skillsystemet hadde vart på det sätt det är nu. Ska du t.ex lära dig mining lv 1 Så klickar du på den skillen bara och så kanske det tar 8 timmar innan du får den. Man lär sig automatisk och vissa skills tar ända upp till 3 dagar att lära sig. Det är bra dock att man inte behöver vara inloggad eller ens ha på datorn eller internetuppkopplingen. När tiden gått ut så lär du dig den nya skillen.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Hade varit roligare om man kunnat spela 4-5 personer på samma skepp och ha hand om olika uppgifter.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Earthscum ett system likt WoW eller vilket annat MMORPG somhelst hadde garanterat varit sämre. Weee ska lära mig att vara smed så jag gör 10252957298424 knivar.

Problemet med eve är att det är så svårt att komma in i det för en nybörjare, allt är bara så stort och för mycket i början. Men det är väl också det som är en stor del av charmen, hela spelet känns gigantiskt och fritt. Men de första uppdragen man sitter och kör i sin frigatt blir väldigt snabbt tråkiga, det roliga i spelet är ju lååååångt när man är med i ett corp och krigar i 0.0 systemen.

Håller nog inte med dig Ankh, blir nog rätt tradigt att sitta och glo på en radar hela tiden eller dylikt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Håller nog inte med dig Ankh, blir nog rätt tradigt att sitta och glo på en radar hela tiden eller dylikt.

Beror på, man ska inte behöva det - men om du har valet att sätta en människa på det skulle du kunna få fördelar. Och det hade faktiskt varit jävligt nice att kunna köra ett större skepp. Sen behöver ju inte man vara begränsad till en radar bara Jag hade själv kunnat tänka mig lira om man kunde spela på det viset. Nice om en spelare sett det i fps perspektiv och sprang fram och tillbaka på skeppet för att utföra diverse reperation och sånt skit


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Spelet hadde vart bättre om inte skillsystemet hadde vart på det sätt det är nu. Ska du t.ex lära dig mining lv 1 Så klickar du på den skillen bara och så kanske det tar 8 timmar innan du får den. Man lär sig automatisk och vissa skills tar ända upp till 3 dagar att lära sig. Det är bra dock att man inte behöver vara inloggad eller ens ha på datorn eller internetuppkopplingen. När tiden gått ut så lär du dig den nya skillen.

Det är just därför jag spelar EVE. Jag har inte tid att sitta 8 timmar varjedag för att komma till en ok nivå. Passar mig perfekt. Dessutom så måste man ju ändå spela om man ska ha deg...


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av benjiman:

Får alltid sug att spela EVE när jag ser en ny trailer till spelet ;p

Mm och jag blir alltid sugen på att börja spela igen (efter 2 dagars uppehåll ), tog mig dock månader att sluta spela, man blir rejält inbiten.
Har nog aldrig lagt så mycket pengar på ett spel som jag har gjort på EVE.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Fan måste börja med detta känns det som.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Wardancer:

Håller nog inte med dig Ankh, blir nog rätt tradigt att sitta och glo på en radar hela tiden eller dylikt.

Beror på, man ska inte behöva det - men om du har valet att sätta en människa på det skulle du kunna få fördelar. Och det hade faktiskt varit jävligt nice att kunna köra ett större skepp. Sen behöver ju inte man vara begränsad till en radar bara Jag hade själv kunnat tänka mig lira om man kunde spela på det viset. Nice om en spelare sett det i fps perspektiv och sprang fram och tillbaka på skeppet för att utföra diverse reperation och sånt skit

Det skulle inte följa storyn i EVE.
Du är en podpilot, som är direktinkopplad till skeppet och kan styra det helt ensamt, och på så sätt eliminerar du behover av en besättning.

Dessutom är det roligare med hundratals skepp som skjuter än enbart ett tiotal med bessätningar.

Qth
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Wardancer:

Håller nog inte med dig Ankh, blir nog rätt tradigt att sitta och glo på en radar hela tiden eller dylikt.

Beror på, man ska inte behöva det - men om du har valet att sätta en människa på det skulle du kunna få fördelar. Och det hade faktiskt varit jävligt nice att kunna köra ett större skepp. Sen behöver ju inte man vara begränsad till en radar bara Jag hade själv kunnat tänka mig lira om man kunde spela på det viset. Nice om en spelare sett det i fps perspektiv och sprang fram och tillbaka på skeppet för att utföra diverse reperation och sånt skit

Det jobbas på ett mmo-rymd-spel där man styr skeppen i fps perspectiv och där flera personer kan ha olika roller på ett skepp mm, Infinity!

Dock dröjer det nog några år innan det släpps och det krävs nog en hel del sponsring till servrar osv om projektet ska ros i land, men ingenting är omöjligt. Det var väldigt många som tvivlade på att CCP skulle lyckas också.

http://www.fl-tw.com/

Ser väldigt lovande ut.

1
Skriv svar