Wii är regionslåst, begränsar privatimport

Robot
Wii är regionslåst, begränsar privatimport
Inaktiv
Wii är regionslåst, begränsar privatimport

Undrar hur lång tid det tar innan det kommer modchips och bootcds.

Väldigt synd att man måste hålla på och modda sin maskin bara för att man vill importera

Inaktiv

old news....men....det är bara ATT ANVÄNDA...wops....tafsade till på caps lock där...hehe.... bara att använda free loader till gamecube spelen och det lär komma till weeee åsså


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Skulle inte Wii vara regionfri förutom online delen och gamecube...
Dålig stil av Nintendo tycker jag...

Medlem

Förstår mig inte ens på det här med regions lås. Varför ska man inte få importera saker? Finns ju massvis med företag, speciellt i asien som sysslar med export speciellt av konsoll spel.

Snart så förbjuder dom väl även att man moddar konsollerna.

Skrivet av Mack:

Snart så förbjuder dom väl även att man moddar konsollerna.

Dom gör redan sitt bästa för att förhindra moddningar.

W2k
Medlem

Hohum, på PC har vi inga såna där problem


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Inte än TCPA väntar bakom knuten.

Ehum, jag gillar inte att klaga på sånt här, men det här blev känt en vecka efter E3 då Nintendo gick ut med det. Det är inget som de hållt inne information om, alltså.

Man behövde inte modda sin GC för att få den regionsfri förresten, det räckte med en Freeloader som dessutom är helt laglig. Hoppas de fixar en till Wii också

Medlem

Lite dumt tycker jag, först är konsollen för dyr och nu detta.. suck

Medlem
Skrivet av Mack:

Varför ska man inte få importera saker?

Främsta orsaken är att olika världsdelar har olika stark köpkraft.

Inaktiv

Vad är syftet med regionslås? Att begränsa marknaden för att gynna sig själv måste ju vara svaret. Det verkar ju lite orättvist att företag gör allt vad dom kan för att kringå kapitalism och marknadsstyre som dom talar så varmt om. "Om ni vill ha en ändring måste ni använda eran konsumentmakt"... Bullshit! Kunsumentmakt är en illusion.
Globalisering tycker DOM är jättebra så länge det innebär att DOM kan arbeta över gränserna men inte VI.

Inaktiv

Nintendo sa att det fanns stöd för regionslås i Wii, men att producenterna själv fick välja om de ville regionslåsa sina spel. så gnäll inte på nintendo.

sen står det om ni läser att action replay och vissa gamla veriosner av freeloader fungerar för att spela import av GC spel. kommer säkert en för Wii spel inom en inte allt för lång framtid.

Medlem
Skrivet av dosman:

Undrar hur lång tid det tar innan det kommer modchips och bootcds.

Med tanke på hur lång tid det tog med Gamecube så har jag inga större tanka på att vi kommer få ett chip dom kommande månaderna, lär nog dröja över ett år. Tycker det är synd att det är regionslåst, fatta vad många underhållande Wii-titlar de kommer komma exklusivt till Japan

Medlem

Förstår verkligen inte hur vissa tänker "buuu dåligt, får inte importera" Har ni ens koll på hur marknaden fungerar?
Hur tror ni utbudet skulle bli i sverige om alla springer och importerar? Vilken butik skulle ens köpa in massa ex av ett nytt spel om ni alla är så otåliga att ni inte orkar vänta 2v på att ett spel släpps senare?

Säg inte för att det är för att Nintendo ska tjäna pengar, de får lika många ex sålda oavsett regionsfritt eller inte, men man ska gynna den egna marknaden och det är det regionskodning gör, så klaga inte på det.

Medlem

Finns väl spel som inte kommer ut i sverigre.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av klossen:

Finns väl spel som inte kommer ut i sverigre.

jo finns en hel del, vanligast är nog att japanska spel inte kommer hit, vilket inte gör så mycket för den som inte kan japanska. men även vissa titlar stannar i staterna, vilket ä lite surt.

Medlem

För er som undrar om Freeloader till Wii verkar det vara glada nyheter:

http://www.spelforum.nu/nyheter.asp?visanyhet=7270

Medlem

det roliga med wii är ju dom billiga kontrollerna, vill man ha 2 kontroller då blir det dyrt,

en extra Wii-mote. 479 kr och Nunchuk Controller 280 kr

och då den där Wii Component Video Cable hela 400 kr på webhallen även en Wii RGB Video Cable går på närapå 400 kr

lite väl dyrt

Inaktiv
Skrivet av Knirk:

det roliga med wii är ju dom billiga kontrollerna, vill man ha 2 kontroller då blir det dyrt,

en extra Wii-mote. 479 kr och Nunchuk Controller 280 kr

och då den där Wii Component Video Cable hela 400 kr på webhallen även en Wii RGB Video Cable går på närapå 400 kr

lite väl dyrt

Inte för att 479 kr är speciellt dyrt när det kommer till kontroller, är väl samma som PS3 o Xbox360?
En Xbox360 wireless kontroll (som är standard, om jag inte minns fel) kostar då 479 kr på webhallen.

Blir ju dyrt om du vill ha mer än en, oavsett vilken konsol du går efter.

Inaktiv
Skrivet av ODDNAME:

Förstår verkligen inte hur vissa tänker "buuu dåligt, får inte importera" Har ni ens koll på hur marknaden fungerar?
Hur tror ni utbudet skulle bli i sverige om alla springer och importerar? Vilken butik skulle ens köpa in massa ex av ett nytt spel om ni alla är så otåliga att ni inte orkar vänta 2v på att ett spel släpps senare?

Om många importerade skulle antagligen de Svenska importörerna få se till att snabba sig. Om det inte går måste de konkurrera med pris. Om det inte går så får det bli service och lättillgänglighet. Oavsett vilket så tjänar alla på det utom dåliga distributörer.

Du har en ytterst dåligl uppfattning om hur viktig konkurrens är och vad som är styrkan med en fri marknad.

Medlem

*robineng*

vad snackar du om ?
ser du inte vad jag skriver ?

om du ska ha en andra komplett kontroll då blir det

extra Wii-mote. 479 kr och Nunchuk Controller 280 kr

hur kan du få det till 479 kr ?

det blir faktiskt 759 kr.

1
Skriv svar