Betatesta actionrollspelet Shadowrun till Xbox 360

Robot
Betatesta actionrollspelet Shadowrun till Xbox 360
Medlem
Betatesta actionrollspelet Shadowrun till Xbox 360

FASA, jag väntar fortfarande på ett nytt Mechwarrior till PC! Please?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Yes please, Mechwarrior 5: Mercenaries, give!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Va? Actionrollspelet? Det här är väl typ en teambased multiplayer shooter? Bara för det är magi och alver med behöver det inte vara ett RPG :/

Medlem

Gah, jag vill så gärna se ett Shadowrun CRPG, och sedan när det väl kommer ett Shadowrunspel så är det en standardshooter

Jag förstår inte riktigt poängen med att göra en shooter av ett bordsrollspel.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Gah, jag vill så gärna se ett Shadowrun CRPG, och sedan när det väl kommer ett Shadowrunspel så är det en standardshooter

Jag förstår inte riktigt poängen med att göra en shooter av ett bordsrollspel.

MS äger ju FASA Studios och jag skulle gissa att det är på den vägen som detta spel kom till. För även om Shadowrun skulle kunna göra sig riktigt bra som FPS så tror jag det vore optimalt ifall det var ett story drivet spel, inte ett MP spel. Men vem vet, kanske kan de bevisa att detta funkar

Hoppas de sätter igång med ett MW spel nu när Shadowrun blir klart, helst till PC, men tror chansen är rätt så lite för det, blir nog Xbox360 om det blir nått.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tja mechwarrior är ju iallafall ett spel som borde gå lika bra till konsoll som pc, skall ju spelas med joystick endå


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Umm, e/var inte Shadowrun ett lir till Nintendo 8bitars?

Medlem
Skrivet av UOme:

Umm, e/var inte Shadowrun ett lir till Nintendo 8bitars?

Även det bygger på PnP rollspelet med samma namn.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

nj
Medlem
Skrivet av UOme:

Umm, e/var inte Shadowrun ett lir till Nintendo 8bitars?

Njae, finns ett spel till SNES som heter Shadowrun, sedan finns det även ett till Segas Mega Drive samt ett till Segas Mega CD (som dock aldrig släpptes utanför Japan) med samma namn.

Alla dessa spel baseras, precis som LocSin skrev, på PnP-rollspelet Shadowrun, till skillnad från Xbox360-varianten som egentligen bara lånat namnet och i övrigt är rätt olikt.

Medlem

Blev först sjukt glad när jag läste shadowrun till x360 men sen när jag såg vad det handlade om blev jag bara besviken. Bring back Shadowrun från snes <3

1
Skriv svar