Låt klättrar på topplistorna tack vare Gears of War?

Robot
Låt klättrar på topplistorna tack vare Gears of War?
Medlem
Låt klättrar på topplistorna tack vare Gears of War?

Haha, va äg. Den aeger! Speciellt i Donnie Darco.


signatur
nj
Medlem

Riktigt trevlig låt, skrattade lite när jag hörde den i GoW trailern första gången. Inte helt den låt man förväntat sig ska användas i den typen av speltrailer, men den fångar onekligen ens uppmärksamhet och blir en fin kontrast

Medlem

Ja, en trailer för ett spel är ju verkligen en orsak till att börja gilla en av världens bästa singer/songwriterlåtar .... NOT.

Hoppas verkligen att folk vetat om den och gillat den innan dess och återupptäckt den genom trailern och inte då hörde den för första gången...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Ja, en trailer för ett spel är ju verkligen en orsak till att börja gilla en av världens bästa singer/songwriterlåtar .... NOT.

Hoppas verkligen att folk vetat om den och gillat den innan dess och återupptäckt den genom trailern och inte då hörde den för första gången...

Spelar det verkligen någon roll?


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem
Skrivet av Jocke:
Skrivet av simulacra:

Ja, en trailer för ett spel är ju verkligen en orsak till att börja gilla en av världens bästa singer/songwriterlåtar .... NOT.

Hoppas verkligen att folk vetat om den och gillat den innan dess och återupptäckt den genom trailern och inte då hörde den för första gången...

Spelar det verkligen någon roll?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Flakmonkey
Skrivet av simulacra:

Ja, en trailer för ett spel är ju verkligen en orsak till att börja gilla en av världens bästa singer/songwriterlåtar .... NOT.

Hoppas verkligen att folk vetat om den och gillat den innan dess och återupptäckt den genom trailern och inte då hörde den för första gången...

Äh det är väl inte värre än att upptäcka den i Donnie Darko? Många verkar ju tro att den är därifrån utan att ha en aning om att det är en gammal Tears for Fears-låt från 1982 ^^

Inaktiv

Har för mig att jag hörde den första gången till någon tv-serie promo typ cityakuten för ett par år sedan.

Inaktiv

Bah, musiksnobberi är rätt löjligt, tycker jag. Och att i samma mening kalla Gary Jules-versionen för en "singer/songwriterlåt" blir ju rätt komiskt.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Hej jag heter rozzy och jag är musikpolis, folk som tycker om denna låt via reklamen gillar inte jag... för jag är musikpolis!!

FML
Medlem
Skrivet av teX:

Har för mig att jag hörde den första gången till någon tv-serie promo typ cityakuten för ett par år sedan.

Tredje Skiftet kanske? För det gjorde jag.

Förövrigt tycker jag inte låten passa alls in med GoW trailern, känns mer som ett dåligt försök att skapa en fin stämning. Låten är sorgsen, men trailern ger inte upphov till det.

Medlem

Tycker inte heller låten passar trailern, helt fel klipp ifrån spelet och inge vidare bra klippt imo, men låten är jädra bra

hörde den för första gången förra året tror jag, när den var ny (gary jules version då ofc)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

nj
Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av teX:

Har för mig att jag hörde den första gången till någon tv-serie promo typ cityakuten för ett par år sedan.

Tredje Skiftet kanske? För det gjorde jag.

Har smått för mig 3:an och femman båda använda olika versioner av Mad World i reklamsnuttar för olika sjukhusserier ungefär samtidigt

Medlem
Medlem

Skön låt redan innan. Att någon kan tycka om en gammal låt ser jag bara som positivt.
Musik förlorar inte i kvalité bara för att den har några år på nacken. little green bag är ju hur skön som helst och den är ännu äldre


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Den låten är bra... låter som nån R.E.M låt ifs. Trodde det först jag hörde den.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

låt valet för trailern är ju inte så konstig. dom försöker ju bara säga.. "it's a mad world", dock så är trailern rätt så missvisande för spelet. I trailern så får man känslan av att man är en ensam nisse som ska undersöka nåt eller upptäcka nåt, typ uppleva ett äventyr. Vilket inte är nåt man gör i spelet. Man är ju bara en dum grunt med vapen, nothing more.

Medlem

Mad world hörde jag i mitten på 90-talet, som skitunge


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Ja, en trailer för ett spel är ju verkligen en orsak till att börja gilla en av världens bästa singer/songwriterlåtar .... NOT.

Hoppas verkligen att folk vetat om den och gillat den innan dess och återupptäckt den genom trailern och inte då hörde den för första gången...

Tror nog det är så att folk kanske inte hört den eller rent av inte kom ihåg den. Därav det massiva trycket efter trailern. Detta är ingen ovanlig företeelse.

Medlem

hade inte sett trailern tidigare eller hört låten, laddade ner låten på dc men inte tycker jag den är så bra.

trailern är inte speciellt bra beskrivande hur spelet är hehe, men spelet är bra för det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

lite små trevlig låt

Medlem

Jag upptäckte den här låten iom donnie darko, fast jag måste säga att Gary Jules varianten är bättre än tears of fears orginal, men ändå bättre är den versionen som spelades upp i donnie darko (jag tror att det var den, den finns i alla fall med på soundtracket) som har lite mer beat i sig.
Sen så tycker jag att det är väldigt fel att vara sur på folk bara för att de inte har lyssnat på den här låten innan de hörde den på trailern, var glad för dem istället då de har hittat en sådan bra låt!

Medlem

Tack att ni inte skrev "på grund av".

Medlem

LoL otroligt....

Medlem

haha, ändå helt sjukt hur mycket gears of war har åstadkommit. tror att de kommer hålla på så här ett bra tag till, men sen kommer alla ledsna

Medlem

Tycker låten passar perfekt till trailern. Känsla! Vemod! Texten passar finfint med också.

Medlem

ojoj, låten är riktigt bra och passar ännu bättre till just den scenen i gow, med hjälp av den låten väcker gow känslor som till exempel musiken i oblivion gör

fantastisk låt!


signatur

Bengebolle

Medlem

Det är en mycket bra låt!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Tycker låten passar helt perfekt till spelet.. Fast den skulle nog passa ännu bättre till ett WW2 spel.

Medlem

Tror det har lite med att göra att Gears of War-reklamen skiljer sig dramatiskt ifrån andra spelreklamer.

Sen att låten är en "klassiker" och många kan relatera till den förstärker naturligtvis intrycket.

Personligen reagerade jag starkt på just reklamens utformning. Ska man hårddra det är det nästa så att reklamen vänder sig till en publik som gärna blir lurad att tro att detta spel är något "fint" spel. Om inte annat har reklambyrån vilka utvecklat denna reklam lyckats - minst sagt. Ett riktigt original!


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

12
Skriv svar