600 000 sålda Wii på en vecka

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av KingeN:

Inte konstigt att 75 % av dem som köpt Wii, har köpt det nya Zelda spelet. Det är det enda bra spelet som finns ute nu till Wii, resten suger kamelförhud.

Antar att du har testat dom personligen?

Monkey Ball har inte fått dåliga betyg, samma med Trauma Center, t.o.m. Wii Sports har fått godkända betyg.
Inga spel som lockar mig personligen, men att påstå att alla är kassa förutom Zelda tycker jag inte stämmer.

Jo men jämför dessa betyg med Zeldas betyg...

Medlem
Skrivet av KingeN:

Jo men jämför dessa betyg med Zeldas betyg...

8.5 för monkeyball, 8.8 för zelda. På gamespot (enda sajten som ger realistiska betyg imo).

Jag har N64 och Gamecube, men vetifan.. hittils är jag inte superlockad av Wii faktiskt, mest pg.a att det inte finns något spel förutom just dessa 2 som lockar lite.. sen tycker jag det gått downhill sedan N64:an som hade mycket bättre spel än GC'n.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KingeN:

Jo men jämför dessa betyg med Zeldas betyg...

8.5 för monkeyball, 8.8 för zelda. På gamespot (enda sajten som ger realistiska betyg imo).

Jag har N64 och Gamecube, men vetifan.. hittils är jag inte superlockad av Wii faktiskt, mest pg.a att det inte finns något spel förutom just dessa 2 som lockar lite.. sen tycker jag det gått downhill sedan N64:an som hade mycket bättre spel än GC'n.

Ta betyg från andra sidor istället. Eller varför inte average? (Från metacritic)

Monkey ball: 76
Zelda: 96

Inaktiv

Behöver ju absolut inte betyda något i längden.

I värsta fall så lyckas väl Wii och vi får gå 5 år tillbaka i utvecklingen i de flesta områden.

Medlem

Wii sports och Zelda duger åt mig första månaden Lär få upp ögonen för något annat spel under den tiden och tror inte de kommer vara någon brist på spel direkt.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av sauna:

Den här snubben var iaf mer sugen än Cartman: http://www.youtube.com/watch?v=NAhR1N5oJNA

"Naeeeeh..."

Heeeeell nooo! :crazy:

naaaaah! Heeeeeell yea! Nah! :crazy:

Medlem
Skrivet av MKultra:

8.5 för monkeyball, 8.8 för zelda. På gamespot (enda sajten som ger realistiska betyg imo).

Mja, www.eurogamer.net är rätt kritiska ofta och har schyssta betyg för det mesta. Enda siten jag sett där en recensent recenserat sin egen recension och dissat den efter noggrannare undersökning av spelet i fråga :).


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av KingeN:

Ta betyg från andra sidor istället. Eller varför inte average? (Från metacritic)

Inte intressant. En extremt stor andel av spelsajterna ger betyg efter hype och inte efter hur bra spelet egentligen är. Det är därför jag håller mig till gamespot, som ofta är bra.


signatur

Folk säger "hellre wii än ps3" etc. Varför måste man ens köpa något, är det bara för köpandets skull?


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Folk säger "hellre wii än ps3" etc. Varför måste man ens köpa något, är det bara för köpandets skull?

Vad är det för konstig fråga?

Inaktiv
Skrivet av Beavis-Tomten=):

nice kommer vara mycke svårt att hantera kontrolen ochså 600 000 sålda på en vecka undra hur ps3 kommer sälja på en vecka

ps3 släpptes 2 dagar innan wii. syftar du på eu relle är den relativt ointressant då du inte kan jämfa releaser på olika kontinenter.

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Folk säger "hellre wii än ps3" etc. Varför måste man ens köpa något, är det bara för köpandets skull?

ja, ALLA måste köpa en konsoll, det förstår du väl. men du har så stor valfrihet att du själv får välja vilken du vill.

Medlem
Skrivet av jimmi:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Folk säger "hellre wii än ps3" etc. Varför måste man ens köpa något, är det bara för köpandets skull?

ja, ALLA måste köpa en konsoll, det förstår du väl. men du har så stor valfrihet att du själv får välja vilken du vill.

Japp. En konsol per medborgare enligt lagen. Köper man inte blir man tvungen att dubblera skatten på allt och man måste sälja sin PC omedelbart.

Medlem

Som sagt är zelda det enda intressanta spelet i dagsläget. Har man en gamecube kan man lika gärna köpa spelet till den och vänta med wii tills det kommer fler bra spel och priset sänks, även om det inte är så högt nu vid start.

Wii medelbetyg

Medlem

Jag läste levels recension på Zelda igår 10/10 Kommentaren , Dom har överträffat Ocarina Of Time, kanske lite överdrivet, men dom bryr sig inte allmänt om grafik eller sådant, utan spelet i sin helhet i recensionen. Och det är underbart. Om du kolla på gamespy recensionen har zelda fått minus för just att "dosnt offer nextgen graphics" .... Grafik är ju inte det som gör spelet till det det verkligen är? Spelar gärna ocarina of time i dagsläget, och älskar det lika mycket då som nu. Men levels recension fick mig nästan att gråta och längtan tills 8de blev extrem.

Men jag säger bara, döm spelet själva innan göra så grova uttalanden att Wii suger, Zelda Suger.... Ingen ide att köpa det eller datt, fint. Det är eran åsikt, men vissa människor lägger hellre 3000 på ett toppen spel än 500 på ett ruttet skit spel.

Puss och hej


signatur

Nämen!

12
Skriv svar