Robot
Guitar Hero 2

"Du har bud", löd mailet från receptionen. En rask promenad genom förlagskontoret senare reagerar jag med förvåning när jag ser det stora paketet. Under pappen skymtar ett par välbekanta färger - kan det verkligen vara...? Hakan åker i golvet och girighetens låga tänds i bakhuvudet. "Bingo", utbrister jag, tar Guitar Hero 2 under armen och går iväg. Inte en chans på jorden att jag släpper ifrån mig det här.


Medlem
FZ recenserar Guitar Hero 2

inga interpol eller kentlåtar? skit...


signatur
Medlem

Guitar Hero 2 = KÖPKÖPKÖP!

Medlem

Verkar vara ett roligt spel.
Tyvärr tycker inte min polare med PS2 det


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Ser jättekul ut


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

kul spel!

fast det är roligare att spela riktig gitarr


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Inaktiv

Skulle köpa det direkt om jag hade haft kvar min PS2!

Skägg.
10 Chambers

Kan hålla med om låtvalet... hittills är Killing in the name of det klart skönaste låten. Drar igenom karriärläget på medium.


signatur
Inaktiv

Är det möjligt för vänsterhänta att spela detta spel? Alltså att använda gitarren åt andra hållet och att "vända" på "banorna" med noter i spelet för att matcha gitarrens riktning?

Om inte så är det ju rätt irriterande. Jag vill ju också kunna spela sådana spel, att hålla "normalt" funkar inte för fem öre

Flakmonkey
Skrivet av PsyCor:

Är det möjligt för vänsterhänta att spela detta spel? Alltså att använda gitarren åt andra hållet och att "vända" på "banorna" med noter i spelet för att matcha gitarrens riktning?

Om inte så är det ju rätt irriterande. Jag vill ju också kunna spela sådana spel, att hålla "normalt" funkar inte för fem öre

Japp, du kan ändra det enkelt i spelets inställningar

Inaktiv

väntar på 360versionen

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av PsyCor:

Är det möjligt för vänsterhänta att spela detta spel? Alltså att använda gitarren åt andra hållet och att "vända" på "banorna" med noter i spelet för att matcha gitarrens riktning?

Om inte så är det ju rätt irriterande. Jag vill ju också kunna spela sådana spel, att hålla "normalt" funkar inte för fem öre

Japp, du kan ändra det enkelt i spelets inställningar

Underbart!

Medlem

Testade det i fredags. Var rätt kul faktiskt, men svårt. Hade ju dragit några bärs också så det hjälpte nog inte till direkt

Medlem
Skrivet av Najze:

Testade det i fredags. Var rätt kul faktiskt, men svårt. Hade ju dragit några bärs också så det hjälpte nog inte till direkt

Tror snarare det var så att det var för lite bärs helt enkelt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Sången "Trogdor the burninator" finns med.

Inaktiv

Aesch... riktiga män kan spela killing in the name på riktig gitarr...

Medlem

Bah! Låtarna suger!
Vad är det för syntnissar som valt dem?
Kunde lika gärna vara "Hammondorgan Hero".

Medlem
Skrivet av Artorius:

Aesch... riktiga män kan spela killing in the name på riktig gitarr...

Bah! Riktiga män spelar Breaking the law på en KSP-58B

Det vore kul om man kunde mata in vanliga musikskivor också. Det borde ju gå att få programmet att seeda ut "banan" baserat på låtens rådata och sedan styra det med rytmen. Typ.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Håller helt med om det som skrevs, förutom det som skrevs om co-op. För mig och mina vänner är det snarare "delad glädje är halv glädje," för ingen av oss gillar det läget i GH2

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Artorius:

Aesch... riktiga män kan spela killing in the name på riktig gitarr...

Bah! Riktiga män spelar Breaking the law på en KSP-58B

Det vore kul om man kunde mata in vanliga musikskivor också. Det borde ju gå att få programmet att seeda ut "banan" baserat på låtens rådata och sedan styra det med rytmen. Typ.

Du, hade det gått så hade spelet varit ute mycket tidigare....
då hade dom bara plockat ihop 100 låtar (eller hur många det än är) till spelet sen fixar den resten själv, sedan hade vi hafft uppföljare varje månad...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Du menar som the sims?
Jag tror nog att de kan tjäna mer på uppföljare genom att inte ha den funktionen. Det är nog där som skon klämmer.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Hey, spelet såg sådär ut men däremot FZs testkväll...:up: Dessutom Bleak, tror jag inte att det kommer till 360.:(


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

[...] Dessutom Bleak, tror jag inte att det kommer till 360.:(

Visst gör det det

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Du menar som the sims?
Jag tror nog att de kan tjäna mer på uppföljare genom att inte ha den funktionen. Det är nog där som skon klämmer.

Va? Dom spelar ju in alla låtar med sitt egna band osv, ett jävla pill.. dock så tycker jag att låtvalet var lite buu, topplåtarna känns inte så "Fuckyeah" som dom gjorde i ettan, killing in the name of är helknäpp. Fortfarande ett roligt lir men pallade inte med det då jag är lite trött efter att ha mosat genom allt på ettan nyligen. Jävlar vad svårt psychobilly freakout är på expert.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Helt underbart spel! Köpte vid realease och jag har aldrig haft så kul vid tv:n förutom första Guitar Hero. Mumma!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Sången "Trogdor the burninator" finns med.

Muahahaha! Nu blir det definitivt ett köp.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Kleptomaniac:

[...] Dessutom Bleak, tror jag inte att det kommer till 360.:(

Visst gör det det

Ohh, my bad. :$


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

GH 2 var jättekul. Men jag gillar frets on fire bättre det var mycket enklare.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Orka använda tangentbordet.


signatur

Den som vet vet.

Skägg.
10 Chambers

Drog precis igenom karriärläget på medium... steget till en femte fret känns så långt!


signatur
12
Skriv svar