Call of Duty 3 Wii-testat

Robot
Medlem
Call of Duty 3 Wii-testat

wii har inte imponerat ännu, jag tror inte att multiformatspel är nått för Wii.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker mig inte se några vidare spelrecensioner till wii alls.


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av SuperTank:

Tycker mig inte se några vidare spelrecensioner till wii alls.

...sant, men bara om man borster från det där spelet som har fått bättre genomsnittligt betyg än samtliga spel till 360 och ps3....

Medlem

Zelda sägs ju vara det absolut bästa release-spel någonsin i hela spelhistorien, det räcker för att jag ska köpa Wii

Skrivet av radiuz:

Zelda sägs ju vara det absolut bästa release-spel någonsin i hela spelhistorien

Kanske har men konkurrensen att göra.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Zelda sägs ju vara det absolut bästa release-spel någonsin i hela spelhistorien, det räcker för att jag ska köpa Wii

beror på om du kollar på betyg utanför japan.

Medlem

COD3 är ju bara en kass portning från PS2(!). Inte så upphetsande precis. Om man vill ha ett FPS på releasen är det bättre att satsa på Red Steel, det är inte perfekt men bättre än COD3 iaf.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

[COD3 är ju bara en kass portning från PS2(!). Inte så upphetsande precis. Om man vill ha ett FPS på releasen är det bättre att satsa på Red Steel, det är inte perfekt men bättre än COD3 iaf.]

Red steel har ju fått ännu sämre kritik än COD3 bland spelsidor.

Här är ett exempel från IGN:

http://wii.ign.com/articles/746/746975p1.html


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Ehum, spelet får ju bra betyg? Dessutom beröm för kontrollen. Nej, det är knappast lika bra som till de andra systemen, men varför klaga när det får fullt godkänt betyg?

Medlem

Wii passar nog bäst till dom spelkategorier som följer med Wii Sports, partyspel och shoot 'em up spel som House of the Dead och Time Crisis. FPS ser ärligt talat ut att suga på Wii, du måste sikta på sidorna för att svänga och titta upp vilket är något jag stör mig på.
Blir inget FPS på Wii för min del iaf

Skrivet av Mahone:

Wii passar nog bäst till dom spelkategorier som följer med Wii Sports, partyspel och shoot 'em up spel som House of the Dead och Time Crisis. FPS ser ärligt talat ut att suga på Wii, du måste sikta på sidorna för att svänga och titta upp vilket är något jag stör mig på.
Blir inget FPS på Wii för min del iaf

Du siktar inte på sidorna utan rör den åt sidorna. Har du spelat Operation Flashpoint? Det fungerade utmärkt där må jag säga och det var till PC.

Inaktiv

jag håller med fullt. Det funkade jäkligt bra till Pc. Varför skulle det inte göra det till konsol.

Medlem

Om man ska skaffa sig en Wii får det nog bli när #Super Mario Galaxy kommer ut, det är det enda spelet som lockar mig just nu.

Men det är klart, det tar nog ett tag för utvecklarna att lära sig att programmera till kontrollen, som det ser ut nu verkar det mesta vara massa minispel. Kan tänkte mig att vi får se riktigt underliga spel om ett tag dock :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Mahone:

Wii passar nog bäst till dom spelkategorier som följer med Wii Sports, partyspel och shoot 'em up spel som House of the Dead och Time Crisis. FPS ser ärligt talat ut att suga på Wii, du måste sikta på sidorna för att svänga och titta upp vilket är något jag stör mig på.
Blir inget FPS på Wii för min del iaf

Du siktar inte på sidorna utan rör den åt sidorna. Har du spelat Operation Flashpoint? Det fungerade utmärkt där må jag säga och det var till PC.

Bara för att det funkar bra i OFP betyder inte det att det funkar bra till Wii. I OFP använder du musen för att svänga, och det går snabbt att vända sig om, vilket de inte verkar göra på Wii. Och OFP är en simulator, de ska vara lite utmaning då. CoD3 ser ut att vara lite mer "svängvänlig" men på både Red Steel och Far Cry så måste du sikta på kanterna för att svänga och det är bara jobbigt

Medlem
Skrivet av Mahone:

Wii passar nog bäst till dom spelkategorier som följer med Wii Sports, partyspel och shoot 'em up spel som House of the Dead och Time Crisis. FPS ser ärligt talat ut att suga på Wii, du måste sikta på sidorna för att svänga och titta upp vilket är något jag stör mig på.
Blir inget FPS på Wii för min del iaf

Bara för att ett (eller två?) FPS är så, så betyder inte det att alla framtida FPS någonsin kommer vara likadant till Wii?
Det där med att sikta på sidorna för att svänga är en sak ofta kritiserat i Red Steel recensioner, och i framtida FPS-spel som är bra porterade, eller endast utvecklade för Wii så kommer det nog bli mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av radiuz:

Zelda sägs ju vara det absolut bästa release-spel någonsin i hela spelhistorien, det räcker för att jag ska köpa Wii

beror på om du kollar på betyg utanför japan.

Som här t.ex. där Zelda: Twilight Princess ligger 3a bland alla spel nånsin recenserade till konsoll/PC?

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp?ra...

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Tycker mig inte se några vidare spelrecensioner till wii alls.

Vad jag sa i inlägget ovan.

Skrivet av Mahone:

Bara för att det funkar bra i OFP betyder inte det att det funkar bra till Wii. I OFP använder du musen för att svänga, och det går snabbt att vända sig om, vilket de inte verkar göra på Wii. Och OFP är en simulator, de ska vara lite utmaning då. CoD3 ser ut att vara lite mer "svängvänlig" men på både Red Steel och Far Cry så måste du sikta på kanterna för att svänga och det är bara jobbigt

Vilket är helt upp till utvecklarna att göra. Det sitter ingen begränsning i Wii som skriker att "NEJ MAN MÅSTE SVÄNGA PÅ DETTA SÄTT ANNARS DÖD INOMBORDS". Metroid Prime 3 ska till exempel ha ett Expert-kontrolläge där kontrollen rapporteras ifrån testare bli väldigt känslig för rörelser och låter en svänga snabbt.

Hur skiljer det sig förresten, rent hur det kan översättas in i spelkontroll sett, att röra på musen lite åt höger och att sikta lite åt höger med Wiimote?

nj
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Hur skiljer det sig förresten, rent hur det kan översättas in i spelkontroll sett, att röra på musen lite åt höger och att sikta lite åt höger med Wiimote?

Om jag nu förstått det hela rätt (inte läst så mycket erkännas skall om styrningen i FPS på Wii) så måste siktet föras till kanten för att se åt höger/vänster.
Med en mus så flyttas vyn, men siktet är kvar mitt på skärmen vilket gör att det är väldigt stor skillnad imo.

Skrivet av nj:

Om jag nu förstått det hela rätt (inte läst så mycket erkännas skall om styrningen i FPS på Wii) så måste siktet föras till kanten för att se åt höger/vänster.
Med en mus så flyttas vyn, men siktet är kvar mitt på skärmen vilket gör att det är väldigt stor skillnad imo.

Ja, men så är det också i Operation Flashpoint, vilket var exemplet jag drog där uppe. Den enda skillnaden som jag ser det är att man kan lyfta tillbaka musen till center utan att röra siktet, men att gå runt det med Wiimoten ser jag inga problem med.

Medlem

Beror la bara på hur dem bestämmer sig det ska funka. dem kan förmodligen göra det mer standard fps aktigt med där sikten stannar i mitten av skärmen men det leder till andra problem istället, hur vänder man sig 360 grader då t.ex. osv. De behöver nog bara jobba lite på hur känsligt det ska vara för att vrida på sig eller använda nån knapp som man kan hålla in när man vill vända sig snabbt, alternativ tvärt om, en knapp som gär det långsamare när man vill kunna sikta bra. Detta är ju bara de första få "testen" med fps med en wii-mote


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

nj
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Ja, men så är det också i Operation Flashpoint, vilket var exemplet jag drog där uppe. Den enda skillnaden som jag ser det är att man kan lyfta tillbaka musen till center utan att röra siktet, men att gå runt det med Wiimoten ser jag inga problem med.

Har inte spelat OPF alls så jag vet inte hur bra/dåligt den typen av kontroll fungerar. Dock så vet jag att OPF har sin skara av trogna anhängare så något rätt verkar de ju onekligen ha gjort

För mig som spelat Quake 2/3, UT2k3/4 i en massa år så känns det dock lite skumt med tanken på att se sig omkring genom att flytta siktet, jag är van vid att det är mitt på skärmen och det är där mina mål ska vara när jag börjar panga.
Dock så är jag inte så inskränkt att jag inte kan tänka mig att ge den typen av styrning en fullgod chans. Skulle däremot gärna se ett spel som tillåter att välja styrningen, antingen så man ser sig omkring genom att flytta siktet, eller att man har en "fri" syn med Wiimoten och siktet fortsätter vara centrerat så det påminner om mouselook.

Inaktiv

Saken kan ju vara att man håller i en knapp och rör wiimote vilket leder till att du svänger. Släpp den och du siktar normalt.
Det är 100000000 ggr bättre än ps3 eller 360x där man snurrar stelt runt med en analog spak. Wii har bättre förutsättningar än de andra konsolerna, har alltid tyckt att FPS inte ska vara på konsoler men när man köper wii så kanske, kanske

1
Skriv svar