Rein öppnar för fler än tre Gears of War

Medlem

Man får för all del hoppas att det blir iaf minst 1 uppföljare. Visst, lite djupare story så är saken biff men det får gärna vara ungeför lika som det är nu.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Tja finns ju alltid möjligheten att försöka utveckla Marcus förflutna i nästa spel. Får man någonsin reda på vad han har gjort för att hamna i fängelset från början?

Efter att de bombat skäten ur Locust så drog sig människorna tillbaka till Jacinto Plateau vars mark Locust inte kunde gräva igenom.

När Locust slutligen tog sig igenom Jacintos försvar så lämnade Marcus sin post för att försöka rädda sin far, Adam Fenix (militärforskare), dock så kom han försent.

Dominic Santiago vittnade vid Marcus domstol och tack vare honom och Marcus fina militära bakgrund undslapp han dödsdommen.


signatur
Medlem

Blä. Ett tag trodde man att det fanns en liten gnutta hopp för FPS-spelen iom te.x Riddick som utvecklade begreppet på ett roligt sätt, det var visserligen ganska linjärt men kändes på något vis ändå öppet. Korridorshoosters är SÅ 90-tal! Känns snarare som allting går bakåt istället för frammåt, to.m grafiken börjar kännas löpande-band-aktig, utvecklarna tänker bara i antal polygoner och antal blänkade objekt samtidigt och inte på finess eller smak.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Blä. Ett tag trodde man att det fanns en liten gnutta hopp för FPS-spelen iom te.x Riddick som utvecklade begreppet på ett roligt sätt, det var visserligen ganska linjärt men kändes på något vis ändå öppet. Korridorshoosters är SÅ 90-tal! Känns snarare som allting går bakåt istället för frammåt, to.m grafiken börjar kännas löpande-band-aktig, utvecklarna tänker bara i antal polygoner och antal blänkade objekt samtidigt och inte på finess eller smak.

Kan inte annat än hålla med. Gears är verkligen bevis på att folk endast blir tilltalade av spel idag p.g.a grafiken. Linjärt, utan någon story, eller minimalt med story. Jag vill gärna få en persons åsikt som tycker spelet är det bästa som någonsin gjort. Jag vill veta vad som tilltalar honom. Och jag vill slippa höra "Grafiken är så grym" "Man kan motorsåga fiender" "coversytemet är unikt" "Det är bloodigt" "Intensiva action moment" vilket jag aldrig upplevt. Allt detta kan man hitta i vart och varranat spel idag. Jag vill faktisk veta vad som är så bra och unikt genom ögonen av en som gillar det då jag tycker spelet är rent skräp. Och kom inte med att AI är bra det har jag läst om det men knappast upplevt. Fienderna har samma betende mönster genom hela spelet. AI påverkas inte av att du skjuter på dom. Dom är helt omedvetna att man står och mejar dom. Man ser heller inga reaktioner eller skakningar på dom när man pepprar dom full med sitt vapen. Inte ens shotgun händer det något med. Man tycker ju att dom ska rycka till lite i alla fall.

Som sagt jag har klankat ner på gears här ofta och uttryckt min åsikt. Men jag blir påhoppad som om jag vore dum i huvet. Med kommentarer som "Hur fan kan du inte gilla detta spel?" "Bästa spelet" "Du försöker bara spela cool" "jävla noob" m.m. Ska man behöva utstå sånt här? Kan man inte ge ett ärligt svar ska man va tyst.


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Earthscum:

Jag vill faktisk veta vad som är så bra och unikt genom ögonen av en som gillar det då jag tycker spelet är rent skräp

Jag har tokroligt när jag spelar, räcker inte det? Måsta man analysera och motivera varför man gillar ett spel?
Det låter lite på dig som att du har någon slags checklista som du går igenom varje gång du testar ett spel:

Skrivet av Earthscum testar ett nytt spel (som han i detta fallet tycker om). Han:

Bra AI? - check
Bra känsla i vapnen? - check
Stora miljöer? - check
Fin grafik? - njae.
Unika features? - check

Baserat på mina analyser kan jag nu ge spelet 8.34 Earthscumpoäng, och eftersom gränsen för ett bra spel går vid 7.5 kan jag nu officielt visa att jag tycker om detta.

Jag håller med dig på de flesta av dina anmärkningar, AI'n är inte det bästa vi har sett, storyn är grund, spelet är linjärt, o.s.v. Men dessa brister förhindrar inte att jag har roligt när jag spelar.

När spelade du själv ett felfritt spel senast? Om du är lika stenhård mot resten av alla spel som släppts så har jag svårt att tänka mig att du är gamer överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Earthscum:

Jag vill faktisk veta vad som är så bra och unikt genom ögonen av en som gillar det då jag tycker spelet är rent skräp

Jag har tokroligt när jag spelar, räcker inte det? Måsta man analysera och motivera varför man gillar ett spel?
Det låter lite på dig som att du har någon slags checklista som du går igenom varje gång du testar ett spel:

Skrivet av Earthscum testar ett nytt spel (som han i detta fallet tycker om). Han:

Bra AI? - check
Bra känsla i vapnen? - check
Stora miljöer? - check
Fin grafik? - njae.
Unika features? - check

Baserat på mina analyser kan jag nu ge spelet 8.34 Earthscumpoäng, och eftersom gränsen för ett bra spel går vid 7.5 kan jag nu officielt visa att jag tycker om detta.

Jag håller med dig på de flesta av dina anmärkningar, AI'n är inte det bästa vi har sett, storyn är grund, spelet är linjärt, o.s.v. Men dessa brister förhindrar inte att jag har roligt när jag spelar.

När spelade du själv ett felfritt spel senast? Om du är lika stenhård mot resten av alla spel som släppts så har jag svårt att tänka mig att du är gamer överhuvudtaget.

Jag visste väl att jag inte skulle få ett ärligt svar. Endast "Jag tycker spelet är bra det får du nöja dig med"

Du kan väl inte komma på en bra anledning så du skriver det bästa du kan komma på "Spelet är bra enlig mig". Jag vill inte att du analyserar spelet men jag skulle bli glad om du gjorde det. Kanske då inser du att spelet inte är något vidare.

Och det är en ren förolämpning du skickar på mig "Eartscum poäng" skulle hällre haft bara att du skrev att jag tycker det är en kul spel och alla kan inte tycka samma som dig Earthscum. Men eftersom jag bad om en redovisning av dom bra och unika aspekterna av spelet kan jag förstå att du inte hänger med. Kan du inte komma med något som bidrar till disskutionen tycker jag att du ska vara tyst istället för att hacka ner på mig som alla andra gör endast p.g.a att jag inte gillar "Gears of war"

Så nästa gång du får för dig att skriva något kom med nåt originellt istället.


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Earthscum:

Jag visste väl att jag inte skulle få ett ärligt svar. Endast "Jag tycker spelet är bra det får du nöja dig med"

Är inte det ett ärligt svar? Jag tror vi har lite olika bilder av vad ordet "ärlighet" betyder.

Skrivet av Earthscum:

Kanske då inser du att spelet inte är något vidare.

Om risken finns så spelar jag nog hellre vidare och har roligt istället.

Inaktiv

Earthscum, vad försöker du uppnå med dina inlägg i nästan samtliga GoW-trådar? De flesta av oss spelar de spel vi tycker är roliga och lägger inte mer tankar åt det. Vi har förstått att du inte gillar det, men är det inte dags du slutar övertyga oss andra bara för att du känner dig ensam på din kant?

Med vänliga hälsningar,
Jocke


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem
Skrivet av system-online:
Skrivet av Kyraal:

Och ja, kanske kommer det mer om Marcus förflutna i tvåan, men hur bra Gears än är så känns det rushat att komma ut i närheten av Sonys release av PS3.

Vill du utveckla det lite? Spelar det ingen roll hur bra det är?

Dåligt språk från min sida Det jag ville ha sagt är att det känns som spelet är rushat en aning för att kontra PS3-släppet och träffa julförsäljningen. Med lite mer tid kunde de nog slänga in lite mer story, för även om spelet har fantastisk grafik, och underhållande gameplay, så blir det ändå en ytlig upplevelse.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Jag visste väl att jag inte skulle få ett ärligt svar...

Mjaha? Så man kan inte tycka att något är bra fast ändå inte kunna sätta fingret på exakt vad det är?
Det måste ju vara ett väldigt fyrkantigt liv utan känsla.


signatur
12
Skriv svar