Pro Evolution Soccer 6

Robot
Pro Evolution Soccer 6

Pro Evolution Soccer är fotbollsspelet som älskas av fotbollsälskare men som trots det fått leva i skuggan av FIFA-serien. Kan den sjätte versionen ändra på detta? Det kan den mycket väl göra, även om den har svagheter levererar den som mest där det är som viktigast.


Medlem
Testat - Pro Evolution Soccer 6

men sluta ärligt talat en fyra??!

har du spelat pes5?

max en 3a i mina ögon!

förbättringarna är få. många matcher avgörs på skit mål. målvakterna suger fortfarande. man kan fortfarande använda buggteknikerna. ni vet killen snurrar upp erat försvar inspringandes från hörnflaggan och passar in till en kille som bara kan sätta ditt den. går fortfarande att bugga på frisparkar. nätverket har under en längre tid varit under all kritik. uselt användargränsnitt. fortfarande inte fixat AI på försvararna och kortpassningarna går fortfarande i 2 km i timmen.

ja menar VAKNA! prisa inte spelat då blir pes7 exakt lika uselt!

EDIT: oj 360 jahopp blev så förbannad att ja sket i vilken platform det var till. ja medn detta gäller för PC så ni vet


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

apropå rankingen.. som inte säger något om en spelares klass rekommenderar jag:

www.pesligan.net

finns såklart en 360-liga


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Flakmonkey

Jo, jag har spelat PES sedan det första kom och tycker de rent spelmässiga förändringarna till PES6 är till det bättre. Jag vet dock att vissa inte gillar dem, men å andra sidan är det lika många som tycker att PES2 eller PES3 är de bästa i serien.

Medlem

som sagt se bort från mitt inlägg. pratar endast om PC versionen. vet att skillnaden är stor mellan PC o 360


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

AI:n, ingen nämner AI:n. Fullständigt lysande! PES-serien har förmodligen den bästa AIn alla kategorier efter diverse schackspel. Bara det faktum att jag som inbiten spelare fortfarande kan spela intressanta matcher mot datormotståndare. AI:n kan bygga ett eget spel med väggpass och dribblingar, imponerande. Sedan är AI alltid AI och missar finns naturligtvis, men det blir nog inte så mycket bättre än såhär.

Vilket spel är då bäst i serien? Det senaste tilltalar mig mest. Det optimerade genomskärarpasset, som nu ersätter kortpassningen i de flesta situationer där det finns lite yta, är riktigt njutbart att använda. Det sätter verkligen fart på anfallen. Mottagningarna är också förbättrade. Inläggen har fått nytt liv.

Sedan måste jag säga att PES6 gameplayet är ett steg mot det vi såg i PES4. Mer skill och inte lika nybörjarvänligt som det mer FIFAlika PES5.

Inaktiv

Onlindelen är tamejfan katastrofal och jag har svurit mig blind flera nätter tack vare konami, usch!

För övrigt ett mycket bra fotbollsspel, lite för nybörjarvänligt dock.


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

I veckan som gick så släpptes en update på Xbox Live. Det skedde automatiskt i och med att man logga in på Live och startade spelet. Nåväl, inget konstigt med det, men efter denna update kändes det som om spelet var "snabbare" och det flöt på med ett bättre tempo. Inbillning? Jag vet inte, men det kändes absolut så. Någon annan som har upplevt samma sak, eller?

Vad jag vet så var updaten till för att rätta till diverse problem i online-spelandet, t ex lagg.

Kanske var det en bieffekt att spelet blev snabbare i off-line?

Redaktör

Utifrån kort erfarenhet från pc-demon verkar sexan vara bra, anus och ett ryck på axlarna jämfört med femman (fullversionen).

- Bra: snyggare animationer, målisen kan äntligen göra utkast åt flera håll (men inte in-/utspark?), omgjorda frisparkar, inlägg och nickar, styrningen känns omgjord till det bättre (mer realistisk, lägre tempo va?).

- Dåligt: den gubbe man styr byts tidigare och (väldigt ofta) till ett uselt alternativ, menyerna (att konfiga en PS2-klon-pad lät sig inte göras ingame, fick köra setup-menyn - funkade i femman), default-domaren (gult kort för i stort sett varje hård brytning. Fast domarna kanske slumpas varje match default?), många kommentarer är EXAKT samma.

Är inte alls lika frälst av skillnaden mellan PES 5 och 6 som jag var mellan 4 och 5. Fast det är som sagt demoerfarenheterna, nån skillnad i fullversionen?


signatur
Medlem

du kommer att köpa pes6 men du kommer inte bli nöjd med det eller konami.

som sagt.

förbättringarna är få. många matcher avgörs på skit mål. målvakterna suger fortfarande. man kan fortfarande använda buggteknikerna. ni vet killen snurrar upp erat försvar inspringandes från hörnflaggan och passar in till en kille som bara kan sätta ditt den. går fortfarande att bugga på frisparkar. nätverket har under en längre tid varit under all kritik. uselt användargränsnitt. fortfarande inte fixat AI på försvararna och kortpassningarna går fortfarande i 2 km i timmen.

en enkel regel som gäller för pes6:

Den som vinner matcher är den som kan utnyttja spelets svagheter allra bäst.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

nej nej nej! dåligt spel! högst en 2:a från mig!


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv
Skrivet av GON:

För att summera är själva matcherna så makalöst roliga att jag skulle vilja sätta fem av fem och knyta ihop texten nu. Men det kan jag inte. Plötsligt kör nämligen en svart truck av ondska in genom dörren. En kolsvart sida av ett vitt spel. Den heter "Xbox 360-versionen suger". Den är en nedstrippad och ofärdig version av sin Playstation 2-förlaga.
Match- och spelarstatistik, möjlighet att redigera lag, hela 34 arenor, möjlighet att spara repriser och international challenge. Vilken gemensam nämnare tror du att allt detta har? Just det, allt ovanstående finns i Playstation 2-versionen, men inte på Xbox 360. Pro Evolution Soccer 6 till Xbox 360 är ett jävla skal.

Skrivet av GON:

När Microsoft släppte Xbox 360 lagom till 2005 års julhandel var det tillsammans med en relativt stor tillgång på lanseringstitlar, varav spelförläggaren Electronic Arts stod för en större del av dem. Electronic Arts Xbox 360-spel var emellertid sämre än till de andra plattformarna. Varför? Orsaken är ett hemligt kontrakt mellan Microsoft och flerformatsspelutvecklarna. GON avslöjar världsexklusivt detaljerna i kontraktet som drabbar dig som konsument med sämre och försenade spel.

Körde PES6 till PS2 hela kvällen igår och måste säga att förbättringarna är underbara. Klockrent spel och behåller sin plats på kungatronen.

Microsofts hemliga sanning

Inaktiv

Xtrmntr: Välj "manual" och inte "semi-auto" så är problemet med att bli fel spelare ur världen, dvs helt i dina händer. Jag använder själv alltid manual.

Inaktiv

Det är trist att Xbox360-versionen är "stympad" på innehåll, men om man bortser fån det och koncenterar sig på det allra viktigaste - nämligen det som händer på plan, så är det en väldigt bra upplevelse. Klart förbättrat gentemot PES5. Många små saker som ger ett bättre spel. Det tar tid att sätta sig in i alla detaljer, men det går inte att spela PES6 som man spelade PES5, så är det bara. Taktik, strategi, spelsystem etc. Allt måste man spela in sig på för att få ut det mesta & bästa. PES6 är inget enkelt spel - men väldigt bra!

Vad det gäller Microsoft och eventuella "hemliga" kontakt osv, så måste man ha klart för sig att alla företag inom denna branch har ett enda syfte - att tjäna pengar. Alldeles oavsett om man heter Microsoft, Sony eller Nintendo.
Med det i åtanke, så kan jag förstå att MS vill att stora titlar skall släppas inom en viss tidsram.

Vad som för mig personligen är svårare att förstå, är varför Konami inte lyckats få med mer innehåll. Xbox360 har trots allt funnits ute på marknaden i 1 års tid. Men, vad vet jag - det är kanske mer komplicerat än vad man tror?

För de som tvivlar på PES6 - gör följande jämförelse:

PES5 på PS2 med en vanlig "tjock-TV" kontra
PES6 på Xbox360 med en HD TV.

Nåja...om 1 år har vi PES7 till såväl PS3 och Xbox360 här - och det blir inte dumt!

Inaktiv

ni kanske sett på reklamen om att man ska byta till bättre och snyggare så att det blir lik hd-tv det kostar en 10:a OCH hur kan dom då visa den på en icke hd-tv? jo dom ändrar bara frekvensen!


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv
Skrivet av Zampa:

ni kanske sett på reklamen om att man ska byta till bättre och snyggare så att det blir lik hd-tv det kostar en 10:a OCH hur kan dom då visa den på en icke hd-tv? jo dom ändrar bara frekvensen!

Haha, är det 1:e april nu eller? Man kan aldrig få samma upplösning & skärpa på en bildrörs-TV som en HD-TV. Inte ens i närheten.

1
Skriv svar