Veckans fråga: Kommer du att köpa en Wii?

Medlem

Ja, om man har tur att lyckas få tag på den

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Heavy:

Som jag rör kontrollen skulle Link svinga sitt svärd. Inte som det är nu med färdiga animationer mm.

Det är en portning från Gamecube, du kan inte förvänta dig för mycket av portningar.
När det kommer spel designade enbart för Wii blir det nog intressant.

Skrivet av Heavy:

Trodde alldrig att jag skulle säga det men en ny konsoll i dagsläget måste nästan ha HDTV minst 780p (eller vad nu den 7xx standarden heter) jag menar detta är 2006 inte 1996.

Du vet inte ens vad det heter (720p) men du vet att du måste ha det?
HDTV är en TV med HD förresten, 720p kallas enbart för HD (High Definition) om man inte specifierar det.

Medlem

FZ, ni behöver se över era omröstningar lite, denna hade behövt ett vet ej alternativ.

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

wii är ju så billig så det är ett lugnt köp. ALLA har ju råd till den För tillfället är där inte så många spel jag vill ha men det kommer nog en hel del. Köper min om tre månader när jag vet bättre.

JAG har inte råd med den...:O


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Kompis köper, jag kör på hans. Vi smushar tillsammans. Me tarzan you jane?

Medlem

Aldrig.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Synd att vissa inte köper Wii bara för att de "trodde" att den skulle kosta skrattretande lite. Det är dock upp till var och en vad de tror en konsoll kan tänkas kosta


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Jee
Medlem

Får se. Köper det troligen efter första prissänkningen och när det känns som dem fått bort en del av buggarna i hårdvaran(om det finns kvar några efter EU-releasen).


signatur

Eller inte?

Medlem

Måste nästan säga NEJ. Men när gear of war, lixsom COD2 kom ut.. Så kanske jag måste överväga. Färre av de "bättre" spelen kom ut på PC. Så jag måste nog köpa mig en ex krysslåda o lära mig spela med dosa.. (När jag skriver det låter jag som en norrlänning, vet ej varför. Är ju icke de)

Medlem

Jag har redan en gamecube, behöver inte en till..


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Varför finns inte "Kanske" med ? får se om farsan skaffar det !!.. han tycker heller om WII än PS och Xbox. ;P.. men kanske.. men va fan.. man har ju sin PC, som MadMartigaN och fargo säger, den är ju ens "ögonsten" .. hehe


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Nej.

Har redan en GC. Har kvar de flesta konsoler från förr så virtual arcade tilltalar mig inte om det inte ger tillgång till nya (icke EU, US spel). Vill helst undvika att betala för en ny GameCube och party conceptet håller inte. Verkar som de flesta spel har fått relativt kassa recensioner. Känns allt för dyr i förhållande till hårdvaran som man får.

Är mer intreserad av paketet med 360 och GoW samt diverse PC-lir.

Medlem

Får min Wii i Januari!

Inaktiv

Nej, men jag har en liten vän som ska köpa den, ska spela på hans.

Förstår mig inte på logiken hos vissa. De säger att xbox360 är ett försök att ersätta PC'n och är därför dåligt då PC'n om ett halvår kommer att ha högre prestanda. Inser ni inte att skälet till att köpa en konsoll är inte för att ersätta PC'n, utan för att få tillgång till många av de exklusiva titlar som inte kommer finnas till PC?

Medlem

Varför ens försöka likna en konsol vid en pc? Det är ju så gott som två helt vitt skilda saker. Iaf enligt mig. Konsollen är något som man sitter med polarna och lirar framför tv'n hemma, alternativt ligger och halvslöar och lirar ffxii själv. Skillnad på att sitta hemma och raida i wow med ventrilo som enda kommunikationsmedel med omvärlden eller sitta i soffan och spöa skiten ur polarna på fifa samtidigt som man tar några öl?

För övrigt så är det 2 veckor kvar, sen jävlar.

Inaktiv

Rizzt, Jag är norrläning. Det är inte svårt att spela med dosa. Tror nog att Norrläningarna är Smartare än Ni era Stadsfjoller.


signatur

No weakness

Medlem

Ett wii på Komplett kostar 3000 spänn. Ett 360 Premium på Elgiganten kostade 3200 när jag kollade.
Jag tycker att man får ut mycket mer av ett 360. Om ett Wii skulle kosta som det gjorde i USA eller Asien så skulle valet inte vara svårt, ett Wii. Men nu när Sverige har så underlig prissättning så lutar det mer åt ett 360.

Medlem

Skyll på Bergsala i sådana fall ^^

Medlem
Skrivet av sathanas:

Ett wii på Komplett kostar 3000 spänn. Ett 360 Premium på Elgiganten kostade 3200 när jag kollade.
Jag tycker att man får ut mycket mer av ett 360. Om ett Wii skulle kosta som det gjorde i USA eller Asien så skulle valet inte vara svårt, ett Wii. Men nu när Sverige har så underlig prissättning så lutar det mer åt ett 360.

Det kostar 2749 kr på webhallen. Personligen kommer jag troligtvis att köpa det, men ska testa innan och se så att jag inte köper grisen i säcken.

Medlem
Skrivet av sathanas:

Ett wii på Komplett kostar 3000 spänn. Ett 360 Premium på Elgiganten kostade 3200 när jag kollade.

Varför har du jämför det dyraste stället du hittade Wii på och det billigaste stället du hittade Premium på?
Jag ska göra en liknande likelse...

"På Discshop kan man köpa Wii för 2 690:-, det tycker jag är mera värt än en Xbox 360 för 4 995:- som den kostar på digitalboxen.com"

Jag köper Wii helt o hållet för kontrollen, tycker den varsjukt rolig.
Bara synd att Red Steel fått så dåliga recensioner när man vill spela ett FPS på Wiin.

Medlem

Sak samma. Tog ett företag på måfå. Tycker ändå att Wii är för dyr och lägger hellre till 500 spänn för att få ett 360.

Det jag vill komma fram till är att Priset är för högt. Nintendo kunde utvecklat en rörelsekänslig kontroll till GC istället. När det blir billigare kommer jag att köpa en Wii.

Inaktiv

Klart man ska köpa en Wii, har förbokat en sedan 2 juni på EB

Inaktiv

Förbokade sedan ett halvår tillbaka


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Svarade nej för det finns inte några spel som tilltalar mig än. Men om frugan tjatar kanske det bli ett Wii


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

Onödiga (men roliga) fakta: Plusa ihop alla som säger att de ska köpa och jämför med de som säger "Nej"...


signatur
Medlem

blir en wii senare år 2007, har ingen som helst brådska

123
Skriv svar