Melodifestivalskandal - igen!

Medlem
Melodifestivalskandal - igen!

Min favorit Sanna Nielsen med överlägset vackrare röst och överlägset bättre känsla än Charlotte Perrelli vann. Eller gjorde hon? Så händer det igen... Vad svenska folket tycker spelar ingen roll - det är juryn som bestämmer. Precis som när Martin Stenmark vann över Nanne Grönvall trots att hon fick ett antal hundra tusen röster mer. Att han fick en jumboplats i Eurovision var föga förvånande men gjorde det allt tydligare att juryn är totalt värdelös.

Men tydligen väger en totalt värdelös jurys röster tyngre än majoriteten av det svenska folket. Vad är det för demokrati?!

Stackars Sanna Nielsen. :/ Hon var verkligen bäst och svenska folket tyckte också det. Men hela systemet är helt knasigt och odemokratiskt. Spelar ingen roll om Sanna hade fått 2000000 röster fler än Charlotte - juryns ord väger tyngre.

Idiotiskt!

#blogg

Medlem
Melodifestivalskandal - igen!

Melodifestivalen är en festival där dom sämsta kommer vidare...egentligen borde jag ställa upp och vinna några år på raken

Avstängd

Hela grejen med schlager är inte att göra en bra låt utan att göra en schlagerlåt: en simpel låt med medryckande melodi och bra scenskådespel.

Perelli gjorde det bra och vi kan nog ha en liten chans i Eurovision. Annars skulle jag nog hellre ha sett BWO på pedestalen då de är mer kända där ute, typ.

Jag såg bidragen (grupptryck...) samt vem som vann. Melodifestivalen är inte särskilt intressant, men det känns ändå mer eller mindre som ett måste. Det är som lite kultstämpel på det.

Inaktiv

Rongedals var ju bäst! Där snackar vi fet talang.

(fan va skönt med en ny blogg från dig btw)

Medlem
Skrivet av Kibb:

Rongedals var ju bäst! Där snackar vi fet talang.

(fan va skönt med en ny blogg från dig btw)

Kul att bloggandet är uppskattat.

När du säger det så var det ju nästan på pricken en månad sen jag skrev sist. ^^ Tiden går snabbt...

Medlem

Ja fyfan, jag vet att jag inte borde bry mig alls om melodifestivalen för det är ju inge vidare egentligen.. men när den värsta mediahoran ska vinna blir jag ledsen. Hon hade bara en jättedålig sång så det fanns inte. Men jaha, hur fungerar det här med jury? Kollade aldrig på röstningen. Värdelöst om en liten utvald jury ska kunna diktatera, ska endast vara folket tycker jag.. Men det är väl som allt annat här i Sverige :>

Medlem

Jag är glad sålänge "upp och hoppa" inte är populär. Usch, vad jag hatar den låten!

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Jag är glad sålänge "upp och hoppa" inte är populär. Usch, vad jag hatar den låten!

Den kom längst ned av en anledning.

Medlem
Skrivet av Nimman:

Melodifestivalen är en festival där dom sämsta kommer vidare...egentligen borde jag ställa upp och vinna några år på raken

Nimman sjunger, jag fixar text, vem fixar musik?

Skrivet av Cedric:

men när den värsta mediahoran ska vinna blir jag ledsen.

Men...Carola vann väl inte?

1
Skriv svar