Dice demonstrerar ny grafikmotor

Robot
Jh
Medlem
Dice demonstrerar ny grafikmotor

trevligt..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Bilder/filmer från demonstrationen?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Grafikmotor i alla ära, men kan man inte göra ett spel som blir kul att spela, så hjälper inte all grafik i världen.

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Bilder/filmer från demonstrationen?

Finns tyvärr inte.

Medlem

Bara jag som reagera på att de lagt dit blur för att likna fokusdjup som i en filmkamera?

http://www.leveldesign.nu/bilder/nyheter/061123/battlefieldBC...

Nån som vet vad GI (loggan i bilderna) står för?

Medlem

Dom får nog ta och börja jobba med en patch till Bad Company om den ska bli klar till efter att spelet har släppts

Inaktiv
Skrivet av Swedenrock:

Grafikmotor i alla ära, men kan man inte göra ett spel som blir kul att spela, så hjälper inte all grafik i världen.

deras spel "är" roliga att spela

Medlem
Skrivet av Kehldon:

Bara jag som reagera på att de lagt dit blur för att likna fokusdjup som i en filmkamera?

http://www.leveldesign.nu/bilder/nyheter/061123/battlefieldBC...

Nån som vet vad GI (loggan i bilderna) står för?

Gameinformer. http://www.gameinformer.com/

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Swedenrock:

Grafikmotor i alla ära, men kan man inte göra ett spel som blir kul att spela, så hjälper inte all grafik i världen.

deras spel "är" roliga att spela

yapp...

men deras buggar är det inte


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

WeX
Medlem
Skrivet av Kehldon:

Nån som vet vad GI (loggan i bilderna) står för?

Det står för Går Inte, för att visa att detta bara är ännu ett försök till spel, och som inte kommer patchas, och hastas ut, och bara se hälften så snyggt ut som på bilderna.
Så att alla är medvetna från början.


signatur

Boom headshoot!

Medlem
Skrivet av WeX:
Skrivet av Kehldon:

Nån som vet vad GI (loggan i bilderna) står för?

Det står för Går Inte, för att visa att detta bara är ännu ett försök till spel, och som inte kommer patchas, och hastas ut, och bara se hälften så snyggt ut som på bilderna.
Så att alla är medvetna från början.

Du tycker att Battlefield 2 med sina 11 patchar på 1 år är underpatchat?


signatur

bäst

Medlem

^-- Men hur många av dom 11 har inte pajat spelet mer eller mindre för många användare? och har dom inte pajat spelet så har inte patchen kunnats installeras utan att man måste vara Kärnfysik forskare för att lösa det.

Inaktiv

haha Owned (H) Diggar Syk språket


signatur

No weakness

Skribent

Battlefield 2 är kul att lira. Är mer irriterad på ryska serveradmins med för liten e-penis än jobbiga spelbuggar...

Medlem

Någon som ser några likheter?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

grattis till dice om dom kan utmana crysis på graffefronten

Medlem
Skrivet av bleak:

grattis till dice om dom kan utmana crysis på graffefronten

dom kommer inte att komma i närheten av Cryengine 2 ... aldrig


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av bleak:

grattis till dice om dom kan utmana crysis på graffefronten

dom kommer inte att komma i närheten av Cryengine 2 ... aldrig

Säger vem?
Tycker knappast det ser en markat försprong
för Crysis även om dem har andra fördelar
kan denna säkert vara med o slåss på vissa
fronter.

Bra att de arbetar på en ny motor i alla fall. Hoppas den blir bra.

Medlem

Nån som vet om något spel baserat på Frostbite-motorn är i planerings-stadiet för PC? Varför ska konsoller få alla snygga spel nuförtiden?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

därför det kommit ut nya konsoller kanske

Som vanligt satsas det mycket på grafiken... enklare att marknadsföra.

DICE/EA har iaf en viss humor... Bad Company.

Inaktiv

va fan ska dice med en ny grafikmotor till när så fort dom börjar att patcha spelet så blir de bara skit till slut
nä EA för fan lägg ner dice nu så ja slipper skämmas
att dom kommer i från sverige

Inaktiv
Skrivet av zijn:

va fan ska dice med en ny grafikmotor till när så fort dom börjar att patcha spelet så blir de bara skit till slut
nä EA för fan lägg ner dice nu så ja slipper skämmas
att dom kommer i från sverige

hmm tycker du att som ska klämma färg ur bf2motorn 5år framöver eller?

Medlem

Det är bara att inse att en del kommer att klaga oavsett vad Dice/EA gör.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Nån som vet om något spel baserat på Frostbite-motorn är i planerings-stadiet för PC? Varför ska konsoller få alla snygga spel nuförtiden?

Lugn bara lugn... konsolkramarna kommer att ha snyggast spel i några månader framöver, men sen måste de sitta med sina krysslådor i åratal efter att PC´n har tuffat förbi dem både grafiskt och tekniskt

Fast jag håller i och för sig med, konsolspelen ser sjukt snygga ut just nu...

Skrivet av zijn:

va fan ska dice med en ny grafikmotor till när så fort dom börjar att patcha spelet så blir de bara skit till slut
nä EA för fan lägg ner dice nu så ja slipper skämmas
att dom kommer i från sverige

Ifall de nu bygger en bra grafikmotor ifrån grunden upp blir allt mycket bättre. Ifrån det som hittills sagt verkar de nu satsa på modbarhet och hemmaskapat material från grunden, vilket är en bra inriktning.

Jag tror inte de kommer att kunna tävla med de stora i motorscenen, men man kan ju hoppas.

URK
Medlem
Skrivet av Margy:

Det är bara att inse att en del kommer att klaga oavsett vad Dice/EA gör.

så länge EA össer ut det enna efter det andra att klaga på. så kommer klagadet fortsätta. EA strävar efter en fet jumbo plats när det gäller rankning i kvalitet på spel och patchar.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av zijn:

va fan ska dice med en ny grafikmotor till när så fort dom börjar att patcha spelet så blir de bara skit till slut
nä EA för fan lägg ner dice nu så ja slipper skämmas
att dom kommer i från sverige

Ifall de nu bygger en bra grafikmotor ifrån grunden upp blir allt mycket bättre. Ifrån det som hittills sagt verkar de nu satsa på modbarhet och hemmaskapat material från grunden, vilket är en bra inriktning.

Jag tror inte de kommer att kunna tävla med de stora i motorscenen, men man kan ju hoppas.

Sa dem inte exakt samma sak om BF2? Men jo Battlefields spelmotorer har alltid kännts lite skumma av nån anledning. Kanske blir bättre med en ny, men gillar inte deras eviga conquest...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar