Dice demonstrerar ny grafikmotor

Skrivet av Wardancer:

Sa dem inte exakt samma sak om BF2? Men jo Battlefields spelmotorer har alltid kännts lite skumma av nån anledning. Kanske blir bättre med en ny, men gillar inte deras eviga conquest...

Det är helt möjligt faktiskt, jag följde inte utvecklingen alltför nära Men en ny motor är alltid välkommet för mig.

Medlem
Skrivet av Final_Frontier:

DICE/EA har iaf en viss humor... Bad Company.

Haha.

Ska bli intressant att se de första videoklippen från denna motorn.. samt om EA planerar att mjölka sönder DICE så hårt att de anställda lämnar och startar nytt.

Medlem

Ser bra ut, får hoppas det blir roligt att spela det också.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av zijn:

va fan ska dice med en ny grafikmotor till när så fort dom börjar att patcha spelet så blir de bara skit till slut
nä EA för fan lägg ner dice nu så ja slipper skämmas
att dom kommer i från sverige

Ifall de nu bygger en bra grafikmotor ifrån grunden upp blir allt mycket bättre. Ifrån det som hittills sagt verkar de nu satsa på modbarhet och hemmaskapat material från grunden, vilket är en bra inriktning.

Jag tror inte de kommer att kunna tävla med de stora i motorscenen, men man kan ju hoppas.

Sa dem inte exakt samma sak om BF2? Men jo Battlefields spelmotorer har alltid kännts lite skumma av nån anledning. Kanske blir bättre med en ny, men gillar inte deras eviga conquest...

Vad har conquest med grafikmotorn att göra? Jo, jag var retorisk. Ingenting. Enligt mitt förmenande har DICE sen Refraction 1 legat i framkanten med sina motorer. Integrationen med fysik/stora kartor/fordonsstöd har alltid varit Refraction Games/DICE styrka.

Kul att de jobbar på. Även om man ogillar EA (vilket jag också gör) ska man veta att det sitter en hel del duktiga motorkodare på sthlm-kontoret. Jag ska inte säga för mycket, men de som sett Frostbite är inte längre så impade av CryEngine och UE3. Jag tror att di svenske kan ge jättarna en match.

Man får inte glömma duktige Magnus H på Starbreeze heller. Det finns talang i gamla svedala.

Medlem

att motorn ska klara "förstörbara" miljöer är väl mest intressant..skit i grafiken för en gångs skull.. men det är nog en bra bit in i framtiden som det kommer bli rikitgt bra.

Skrivet av bleak:

grattis till dice om dom kan utmana crysis på graffefronten

Om du har lite screenshots som demonstrerar hur Dice utmanar Crytek så är jag ganska sugen att kika på dem...;)

Medlem
Skrivet av Dulee:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av zijn:

va fan ska dice med en ny grafikmotor till när så fort dom börjar att patcha spelet så blir de bara skit till slut
nä EA för fan lägg ner dice nu så ja slipper skämmas
att dom kommer i från sverige

Ifall de nu bygger en bra grafikmotor ifrån grunden upp blir allt mycket bättre. Ifrån det som hittills sagt verkar de nu satsa på modbarhet och hemmaskapat material från grunden, vilket är en bra inriktning.

Jag tror inte de kommer att kunna tävla med de stora i motorscenen, men man kan ju hoppas.

Sa dem inte exakt samma sak om BF2? Men jo Battlefields spelmotorer har alltid kännts lite skumma av nån anledning. Kanske blir bättre med en ny, men gillar inte deras eviga conquest...

Vad har conquest med grafikmotorn att göra? Jo, jag var retorisk. Ingenting. Enligt mitt förmenande har DICE sen Refraction 1 legat i framkanten med sina motorer. Integrationen med fysik/stora kartor/fordonsstöd har alltid varit Refraction Games/DICE styrka.

Kul att de jobbar på. Även om man ogillar EA (vilket jag också gör) ska man veta att det sitter en hel del duktiga motorkodare på sthlm-kontoret. Jag ska inte säga för mycket, men de som sett Frostbite är inte längre så impade av CryEngine och UE3. Jag tror att di svenske kan ge jättarna en match.

Man får inte glömma duktige Magnus H på Starbreeze heller. Det finns talang i gamla svedala.

Det har inget med motorn att göra utan med spelen dem designar med sina bra motorer. Som de flera andra sagt, bara för att man har en bra motor blir det inget bra spel. De flesta verkar ju tro att så fort det är UE3 så blir spelet skitsnygga och bra.

Battlefield är en bra serier som har drivits med väldigt avancerade motorer för sin tid, men de har för mig fallit på detta eviga conquest läge där 32/64 spelare sprids ut över en jätte yta, så man lika gärna kunde spela 6vs6.

Får dem bara detta spel någorlunda buggfritt från start eller åtminstone vettiga patchar som inte orskar mer skada än dem fixar så kand et ju bli ett skitbra spel, men tyvär har dem ju inte världens högsta förtroende för tillfället.

Om det nu ska satsas på banknåpande så måste dem också se till att banor går att ladda ner från servern på något smidigt sätt, antingen via separata ftp servrar eller dylikt. Annars kommer custom maps igentligen aldrig att kunna spridas vettigt. Speciellt inte med deras ranking system för unlocks, vilket dödar hela mod/custom map scenen ännu mer än vad saknaden av nerladdnings funktion.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Dulee:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av zijn:

va fan ska dice med en ny grafikmotor till när så fort dom börjar att patcha spelet så blir de bara skit till slut
nä EA för fan lägg ner dice nu så ja slipper skämmas
att dom kommer i från sverige

Ifall de nu bygger en bra grafikmotor ifrån grunden upp blir allt mycket bättre. Ifrån det som hittills sagt verkar de nu satsa på modbarhet och hemmaskapat material från grunden, vilket är en bra inriktning.

Jag tror inte de kommer att kunna tävla med de stora i motorscenen, men man kan ju hoppas.

Sa dem inte exakt samma sak om BF2? Men jo Battlefields spelmotorer har alltid kännts lite skumma av nån anledning. Kanske blir bättre med en ny, men gillar inte deras eviga conquest...

Vad har conquest med grafikmotorn att göra? Jo, jag var retorisk. Ingenting. Enligt mitt förmenande har DICE sen Refraction 1 legat i framkanten med sina motorer. Integrationen med fysik/stora kartor/fordonsstöd har alltid varit Refraction Games/DICE styrka.

Kul att de jobbar på. Även om man ogillar EA (vilket jag också gör) ska man veta att det sitter en hel del duktiga motorkodare på sthlm-kontoret. Jag ska inte säga för mycket, men de som sett Frostbite är inte längre så impade av CryEngine och UE3. Jag tror att di svenske kan ge jättarna en match.

Man får inte glömma duktige Magnus H på Starbreeze heller. Det finns talang i gamla svedala.

Det har inget med motorn att göra utan med spelen dem designar med sina bra motorer. Som de flera andra sagt, bara för att man har en bra motor blir det inget bra spel. De flesta verkar ju tro att så fort det är UE3 så blir spelet skitsnygga och bra.

Battlefield är en bra serier som har drivits med väldigt avancerade motorer för sin tid, men de har för mig fallit på detta eviga conquest läge där 32/64 spelare sprids ut över en jätte yta, så man lika gärna kunde spela 6vs6.

Får dem bara detta spel någorlunda buggfritt från start eller åtminstone vettiga patchar som inte orskar mer skada än dem fixar så kand et ju bli ett skitbra spel, men tyvär har dem ju inte världens högsta förtroende för tillfället.

Om det nu ska satsas på banknåpande så måste dem också se till att banor går att ladda ner från servern på något smidigt sätt, antingen via separata ftp servrar eller dylikt. Annars kommer custom maps igentligen aldrig att kunna spridas vettigt. Speciellt inte med deras ranking system för unlocks, vilket dödar hela mod/custom map scenen ännu mer än vad saknaden av nerladdnings funktion.

Det du skriver är valida synpunkter, men det har fortfarande noll och intet med själva grafikmotorn att göra. Du beskriver (problem i) spel som DICE gjort med Refraction 2. Vad mig anbelangar hoppas jag förvisso att DICE gör "det perfekta" Battlefield-spelet en dag. De kan dock lika gärna göra ett smygspel ala Hitman (länge ryktades det om ett DICE-spel som skulle heta "The Contractor") eller en variant på PacMan.

Medlem

On topic:
Najs med svensk state-of-the-art motor Hoppas på najs spel i framtiden.

Off topic:
DICE har (indirekt) gjort det perfekta BF spelet: PRMM.
Där håller folk ihop. Gör man inte det så dör snabbt och smärtsamt
Allt som folk klagar på i VBF2 fungerar generellt i PRMM.

IMO är PRMM BF2s CS. (mumma förkortningar!)


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av bleak:

grattis till dice om dom kan utmana crysis på graffefronten

dom kommer inte att komma i närheten av Cryengine 2 ... aldrig

Med tanke på de senaste bilderna som visats på denna sidan, från det kommande skitspelet Crysis, så verkar det som att LEGO lätt skulle kunna utmana Crytek... men men, vad vet jag, sitter här och sorterar frimärken dagen i ända...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

PRMM? förövrigt go dice!


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av LevelDesign:

För första gången i världen demonstrerades igår DICEs senaste grafikmotor Frostbite under ett föredrag på Högskolan i Skövde.

Say what?? Jag studerar på Högskolan i Skövde och har inte fått någon som helst information om det här? Vafan.. poängen med samarbetet var väl ändå att vi skulle få ut något av det?

Medlem

Typiskt, missa det här! :\


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Varför klagar folk på nya saker som är i görningen?

Är ni bitter eller?

Tänk på Tony Rickardsson.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Struggle:

PRMM?

Project Reality Mini Mod.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av LevelDesign:

För första gången i världen demonstrerades igår DICEs senaste grafikmotor Frostbite under ett föredrag på Högskolan i Skövde.

Say what?? Jag studerar på Högskolan i Skövde och har inte fått någon som helst information om det här? Vafan.. poängen med samarbetet var väl ändå att vi skulle få ut något av det?

Om du hade vart programmerare på datorspelsutvecklingen hade du nog vetat. De var de enda som bjöds in.

Är du programmerare så kan jag bara beklaga att du inte kollat din mail ^_^

Inaktiv

Undrar om detta med miljöer som går att förstöra är nästa hype.
Jag hoppas det. Läskigt bra AI kan bli nästa stora grej.

Inaktiv
Skrivet av MisterBister:
Skrivet av clark.dennis:
Skrivet av LevelDesign:

För första gången i världen demonstrerades igår DICEs senaste grafikmotor Frostbite under ett föredrag på Högskolan i Skövde.

Say what?? Jag studerar på Högskolan i Skövde och har inte fått någon som helst information om det här? Vafan.. poängen med samarbetet var väl ändå att vi skulle få ut något av det?

Om du hade vart programmerare på datorspelsutvecklingen hade du nog vetat. De var de enda som bjöds in.

Är du programmerare så kan jag bara beklaga att du inte kollat din mail ^_^

Tyvärr är jag grafiker. Förstår dock inte hur en ny grafikmotor inte är relevant för vår linje, heh. Nåväl, hade nog ändå inte haft tid med tanke på animationsprojekten som rullar i full hastighet för tillfället

Medlem

Jag ska göra mitt exjobb på DICE nu i vår, förmodligen kommer jag jobba med AI:n till Bad Company, fan vad gött det kommer bli!

Skrivet av Zeatrix:

Jag ska göra mitt exjobb på DICE nu i vår, förmodligen kommer jag jobba med AI:n till Bad Company, fan vad gött det kommer bli!

Jobba gratis åt EA?

FML
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av bleak:

grattis till dice om dom kan utmana crysis på graffefronten

dom kommer inte att komma i närheten av Cryengine 2 ... aldrig

Med tanke på de senaste bilderna som visats på denna sidan, från det kommande skitspelet Crysis, så verkar det som att LEGO lätt skulle kunna utmana Crytek... men men, vad vet jag, sitter här och sorterar frimärken dagen i ända...

Snacka skit, såg du inte dem bilderna när de jämnförde verkligheten mot spelet? Läskigt snyggt.

Förövrigt, som Battlefield inte krävde tillräckligt nu =|

Medlem

*suck*
Folk måste börja förstå att:
Snyggare spel --> Större hårdvarukrav.
Är det svårt att ta till sig eller?

Sitter det verkligen personer där ute och väntar på ett spel med grafik ála UE3, men med systemkrav som Halflife?

När utvecklare släpper screenshots från sina spel, tror ni inte de renderas på en av de fetaste datorerna på marknaden? De t.o.m. kanske är för-renderade för allt vi vet...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av bleak:

grattis till dice om dom kan utmana crysis på graffefronten

dom kommer inte att komma i närheten av Cryengine 2 ... aldrig

Med tanke på de senaste bilderna som visats på denna sidan, från det kommande skitspelet Crysis, så verkar det som att LEGO lätt skulle kunna utmana Crytek... men men, vad vet jag, sitter här och sorterar frimärken dagen i ända...

Snacka skit, såg du inte dem bilderna när de jämnförde verkligheten mot spelet? Läskigt snyggt.

Så snyggt var det inte alls, det var bara att de följde refbilden så korrekt de kunde, kan göra si andra motorer, tro mig. Dessutom så pratar jag inte om de bilderna, alla bilder där de har palmer ser bra ut eftersom de har budgeterat för överdrivet realistiska palmer i det spelet. Kolla på http://www.fz.se/bildarkiv/images/Crysis/fever_3.jpg - ser fan värre ut än Robocop 1. Om de ändå skall göra ett spel som kommer bli astrist att spela så kan de gott göra så att det håller en jämn grafisk kvalitet genom hela spelet, inte bara genom skogen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Presentationen var på SIGRAD, en grafikkonferans. Står lite lite om det i conferance postern

Inaktiv

Bad Company finns förvisso redan. Kul spel vill jag minnas, men Space Harrier var roligare.


signatur

Just Another Noob
Jocke

12
Skriv svar