Games for Windows-sajt öppnad

Robot
Medlem
Games for Windows-sajt öppnad
Citat:

For the first time, you’ll be able to earn LIVE achievements in Halo 2 for Windows Vista.

..

Jaha, så fick vi också ta del av achievements-kakan \o/. Synd att inte Halo 2 var cross-plattformat.

Inaktiv

Kanske blir det iom Vista.

Medlem

Jag gillar inte Microsoft...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Yay achievments... *gäsp*


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av skribb:

Jag gillar inte Microsoft...

ill drink to that! *drunk*


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Synd att MS bara är intresserade av att riva ner gränsen mellan konsoler och PC, inte Windows och Linux. Games For Windows blir närmast ett steg i motsatt riktning. Plus att det ser fult ut på spelförpackningarna.

Medlem

Tycker det ser helt okej ut på förpackningarna och det behövs tydligare märkning. Kunder är allt bra dumma ibland, folk kommer fram och håller Company of heroes i handen och frågar mig om det är ett PC spel...

men att slå samman konsoller och PC känns inge vidare...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

fy fan för windows och deras direct x
open gl = spel till alla, det verkar ut 2004 och dooom 3 utvecklarna fattat.

Medlem

Redmac märkningen för tillfället är tillräckligt tydlig sen att folk inte klara av att läsa "PC CD-Rom" eller "PC DVD" Är ju en helt annan sak. Men denna märkning är inte på något sätt positiv för oss som spelar. Den är bara ett sätt för microsoft att öka sitt monopol då om ett spel skall få ha märkningen måste det uppfylla vissa krav, så som att det får inte nämnas på baksida att det funkar med annat än Vista (när det nu släpps) även om det skulle funka med XP eller Linux*. Och jag tror flera tillverkare vill ha denna markering på sina spel.

*Iallafall har jag för mig att jag läste något sådan när denna markering först visades


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar