IGN recenserar Playstation 3

Robot
Medlem
IGN recenserar Playstation 3

6/10 är... Sådär. Ska se vad ps/wii-fanboysen i klassen säger, jag har ju redan fått onda blickar sedan jag köpt en 360...

Medlem

Framtiden för PS3 ser ju perfekt ut, 10/10. Releaseutbudet av spel och online supporten som verkar vara den stora boven. Hårdvaran och kontrollen fick också bra betyg.

Om några år så kommer PS3 vara störst på marknaden, va så säker

Medlem

Det mest intressanta med den kommande generationen konsoller är om det är grafiken som är viktigast eller ej. Om grafiken verkligen är viktig kommer Wii att få stryk av de andra konsollerna. Grafiken på Wii är redan idag mycket föråldrad.

Men om det nu är så att grafiken inte är det viktigaste kommer Nintendo ta hem kriget då deras satsning känns som mest nyskapande och verkligen något nytt.

Själv vet jag inte vad jag står i debatten. Visst är bra grafik kul och viktigt men trots allt är det känslan och spelglädjen som är avgörande för ett spel. Utan bra känsla och spelbarhet klarar sig inget spel oavsett grafik.

Frågan vi nu kommer få besvarad är om bra spelkänsla och mycket glädje kan klara sig utan grafik?

Förmodligen behövs både och vilket innebär att nästa generation har en kobination av Nintendos nyskapande kontroller och kraften hos 360 och PS3. Nintendo kommer då att få betala räkning då deras Wii inte kommer att sälja så bra medan de andra kopierar konceptet och kammar hem vinsten i den generation som följer på denna.

Flakmonkey
Skrivet av Carolus Rex:

Det mest intressanta med den kommande generationen konsoller är om det är grafiken som är viktigast eller ej. Om grafiken verkligen är viktig kommer Wii att få stryk av de andra konsollerna. Grafiken på Wii är redan idag mycket föråldrad.

Men om det nu är så att grafiken inte är det viktigaste kommer Nintendo ta hem kriget då deras satsning känns som mest nyskapande och verkligen något nytt.

Själv vet jag inte vad jag står i debatten. Visst är bra grafik kul och viktigt men trots allt är det känslan och spelglädjen som är avgörande för ett spel. Utan bra känsla och spelbarhet klarar sig inget spel oavsett grafik.

Frågan vi nu kommer få besvarad är om bra spelkänsla och mycket glädje kan klara sig utan grafik?

Förmodligen behövs både och vilket innebär att nästa generation har en kobination av Nintendos nyskapande kontroller och kraften hos 360 och PS3. Nintendo kommer då att få betala räkning då deras Wii inte kommer att sälja så bra medan de andra kopierar konceptet och kammar hem vinsten i den generation som följer på denna.

Tror nog att svaret är något mellanting... Kommer iaf vara så för mig personligen... Vissa spel vill jag ha så snygga som möjligt, ta Gears of War tex, medan det kvittar för andra titlar, ofta partyspelsliknande spel... Tror ni inte det finns plats för båda två?

Sen apropå recensionen så hänger ju det här "framtidsbetyget" mycket på om man gillar den typen av spel som kommer eller inte... Jag menar gillar man inte Metal Gear Solid, Final Fantasy, etc etc så faller det ju rätt platt

Medlem

Stackars PS3:/

Medlem
Skrivet av Mahone:

Framtiden för PS3 ser ju perfekt ut, 10/10. Releaseutbudet av spel och online supporten som verkar vara den stora boven. Hårdvaran och kontrollen fick också bra betyg.

Om några år så kommer PS3 vara störst på marknaden, va så säker

Erkänn att du brukar hänga på gamespots System war forum

Medlem

min filosofi är ju att gotta sig i allt, varför välja när man kan spela allt?


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av RozZy:

Stackars PS3:/

Stackars dig.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Carolus Rex:

Det mest intressanta med den kommande generationen konsoller är om det är grafiken som är viktigast eller ej. Om grafiken verkligen är viktig kommer Wii att få stryk av de andra konsollerna. Grafiken på Wii är redan idag mycket föråldrad.

Men om det nu är så att grafiken inte är det viktigaste kommer Nintendo ta hem kriget då deras satsning känns som mest nyskapande och verkligen något nytt.

Själv vet jag inte vad jag står i debatten. Visst är bra grafik kul och viktigt men trots allt är det känslan och spelglädjen som är avgörande för ett spel. Utan bra känsla och spelbarhet klarar sig inget spel oavsett grafik.

Frågan vi nu kommer få besvarad är om bra spelkänsla och mycket glädje kan klara sig utan grafik?

Förmodligen behövs både och vilket innebär att nästa generation har en kobination av Nintendos nyskapande kontroller och kraften hos 360 och PS3. Nintendo kommer då att få betala räkning då deras Wii inte kommer att sälja så bra medan de andra kopierar konceptet och kammar hem vinsten i den generation som följer på denna.

Vissa spel vill jag ha så snygga som möjligt, ta Gears of War tex, medan det kvittar för andra titlar, ofta partyspelsliknande spel... Tror ni inte det finns plats för båda två?

Visst stämmer det att vissa spel inte behöver grafiken alls. Men at få en konsoll att nå framgång enbart med partyspel tror jag inte på. De flesta måste välja mellan konsoller och har inte råd att köpa båda och väljer nog den med bäst grafik. I teorin så finns det plats för båda men ekonomin hos privatpersonerna kommer nog sätta käppar i hjulet.

Medlem

RE4 till GC bevisade att hårdvaran inte har någon större betydelse utan det går o göra "den generationens snyggaste konsol spel" så Wii kommer klara sig bra


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

RE4 till GC bevisade att hårdvaran inte har någon större betydelse utan det går o göra "den generationens snyggaste konsol spel" så Wii kommer klara sig bra

Jo kanske ett tag till i alla fall, men kan verkligen inte se Wii's grafik hålla om 3 år.

Medlem

Tänker köpa nintendo en generation efter denna. Var så säker att nintendo kommer satsa på VR


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mahone:

Framtiden för PS3 ser ju perfekt ut, 10/10. Releaseutbudet av spel och online supporten som verkar vara den stora boven. Hårdvaran och kontrollen fick också bra betyg.

Om några år så kommer PS3 vara störst på marknaden, va så säker

Erkänn att du brukar hänga på gamespots System war forum

Nä jag är inte ens medlem hos gamespot

Medlem

Jag har inte så bra koll på de olika konsollerna, förutom att jag vet grunden om de men så som alla pratar om PS3 så trodde jag att det skulle komma ut som världens bomb och verkligen vara något "woooow". Jag personligen har köppt X360 för nån månad sen bara för att, inte för att jag "tycker att den är bäst" eller "väntar på ps3 för den är bäst på pappret".

Men jag som neutral människa förväntade mig lite mer av en rätt överdriven PS3.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Varför PS3 får så taskiga betyg här o där, är för Sony körde för hårt med sin Hype kampanj, och när människor/Gamers blir hypade så får man skyhöga förväntningar. Och sällan saker och ting kan leva upp till dem förväntningarna. Så Sony har skjutit sig själv i foten lite grann här. Dem borde inte ha varit så kaxiga om allt, och kanske inte öppnat käften lika mycket, då kanske folk inte hade haft sina förväntningar och sluppit bli besvikna.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Mahone

*Om några år så kommer PS3 vara störst på marknaden, va så säker *

synd bara att microsoft redan håller på att jobba med nästa maskin, och den lär komma om just ett par år eller så.

sony har många år mellan varje maskin.

det såg man bara på ps2 och ps3.

det va inte så väldigt lång tid mellan xbox och 360.

Inaktiv

hahaha 6/10.. Nåja det är ju iaf ett av de bättre betygen jag sett.

Jag har absolut noll intresse för denna överhypade "tegelsten" aka Floppstation3. Och lika glad för det är jag men gladast är nog räven.

Wii60 for the win!

Medlem

Knirk

Så fort något släpps så sitter det redan ett gäng och skissar/planerar på nästa projekt. X360 har varit ute ett år men räkna med att det INTE kommer något nytt från Microsoft först efter 3 år eller så... inte innan.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Knirk:

Mahone

*Om några år så kommer PS3 vara störst på marknaden, va så säker *

synd bara att microsoft redan håller på att jobba med nästa maskin, och den lär komma om just ett par år eller så.

sony har många år mellan varje maskin.

det såg man bara på ps2 och ps3.

det va inte så väldigt lång tid mellan xbox och 360.

Varför ska man släppa en ny konsoll då den som redan finns säljer bra?

Inaktiv
Skrivet av tiger84:

Wii60 for the win!

du har inte sett video review/gameplay video av Red Steel? spelet som endå skulle visa hur revolutionerande Wii's kontroller skulle vara?
haha, jag dör x'D

ps3 styr upp, utan tvekan. den har bara massa wii propaganda att bråka med för tillfället, men så fort folk brutit handlederna av sig och slagit ut tänderna på flickvännen med allt viftandes, så kommer ps3 komma tillbaka till tronen, med 360 brevid sig

Inaktiv
Skrivet av Carolus Rex:

Det mest intressanta med den kommande generationen konsoller är om det är grafiken som är viktigast eller ej. Om grafiken verkligen är viktig kommer Wii att få stryk av de andra konsollerna. Grafiken på Wii är redan idag mycket föråldrad.

Men om det nu är så att grafiken inte är det viktigaste kommer Nintendo ta hem kriget då deras satsning känns som mest nyskapande och verkligen något nytt.

Själv vet jag inte vad jag står i debatten. Visst är bra grafik kul och viktigt men trots allt är det känslan och spelglädjen som är avgörande för ett spel. Utan bra känsla och spelbarhet klarar sig inget spel oavsett grafik.

Frågan vi nu kommer få besvarad är om bra spelkänsla och mycket glädje kan klara sig utan grafik?

Förmodligen behövs både och vilket innebär att nästa generation har en kobination av Nintendos nyskapande kontroller och kraften hos 360 och PS3. Nintendo kommer då att få betala räkning då deras Wii inte kommer att sälja så bra medan de andra kopierar konceptet och kammar hem vinsten i den generation som följer på denna.

Du själv verkar så insyltad i grafiksnacket. Det finns fler faktorer såsom nedladdningsmöjligheter, tanka musik film osv, lättåtkomlighet, pris, prestanda osv osv osv..

Är inte bara svart eller vitt.. typ

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Carolus Rex:

Det mest intressanta med den kommande generationen konsoller är om det är grafiken som är viktigast eller ej. Om grafiken verkligen är viktig kommer Wii att få stryk av de andra konsollerna. Grafiken på Wii är redan idag mycket föråldrad.

Men om det nu är så att grafiken inte är det viktigaste kommer Nintendo ta hem kriget då deras satsning känns som mest nyskapande och verkligen något nytt.

Själv vet jag inte vad jag står i debatten. Visst är bra grafik kul och viktigt men trots allt är det känslan och spelglädjen som är avgörande för ett spel. Utan bra känsla och spelbarhet klarar sig inget spel oavsett grafik.

Frågan vi nu kommer få besvarad är om bra spelkänsla och mycket glädje kan klara sig utan grafik?

Förmodligen behövs både och vilket innebär att nästa generation har en kobination av Nintendos nyskapande kontroller och kraften hos 360 och PS3. Nintendo kommer då att få betala räkning då deras Wii inte kommer att sälja så bra medan de andra kopierar konceptet och kammar hem vinsten i den generation som följer på denna.

Du själv verkar så insyltad i grafiksnacket. Det finns fler faktorer såsom nedladdningsmöjligheter, tanka musik film osv, lättåtkomlighet, pris, prestanda osv osv osv..

Är inte bara svart eller vitt.. typ

Jag försöker vara realistisk.

Hur många av den stora massan bryr sig om hur bra nedladningstjänsten är? PS2 sålde bättre än Xbox trots att xboxen var bättre vad gäller onlinekapaciteten.

Vilken maskin har bäst onlinemöjligheter menar du? Möjligheter som kommer att göra att man väljer den konsollen före de andra baserat på dess unika onlinemöjlightet? Ingen skulle jag vila säga.

Vad det handlar om är hur folk upplever spelen och däri tror jag grafiken spelar en stor roll även om ingen vågar erkänna det. Själv spelar jag mycket pc-strategispel med kass grafik men när det gäller konsoller är bra grafik ett plus. Det är onekligen kul när man känner igen spelarna i sitt hockeylag eller ser flera hundra soldater på skärmen i hög kvalitet när man spelar ett FPS.

Jag vet som sagt inte om Wii kan väga upp detta med nya kontroller (för det är det enda nytt wii har) då det är en xbox med nya kontroller. Jag hoppas det för jag önskar att något revolutionerar konsollvärlen.

Jag är dock skeptiskt till om det är så kul så det är värt att betala 2700:- för en ny kontrollmetod då jag redan nu äger en xbox som kan leverera samma prestanda förutom just kontrollmetoden. Men jag hoppas de lyckas med Wii...

Medlem

Wii kommer ju utan tvekan få spelaren att kännas sig som personen i spelet, men när de kommer till känsla i ljud och bild, vilket betyder jävligt mycket för mig, så kommer Wii inte ha nån chans.

Wii är nog mer en partykonsoll (lite som Guitar Hero m.m.) medan PS3 och Xbox 360 lutar mer åt spelkonsoll.

Medlem

Tror inte PS3 vinner denna halvan av decenniet, tyvärr.

1
Skriv svar