Microsoft avvisar Gears of War till pc

Robot
Medlem
Microsoft avvisar Gears of War till pc

Oväntat, de vill ju självklart nå ut till så många som möjligt. Så när försäljningen börjat sjunka på XB360 så släpper de det till PC


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

100% att det kommer till PC sen när Vista är lanserat :).

Medlem

Jupp


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

va faaaan....

Medlem

Gytt!
Ska bli kul att testa till PC.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

En snabb titt i kristallkulan visar sanningen: Gears of war kommer till PC, men det kommer att bli exklusivt för Windows Vista endast.

Allt annat vore en skräll.

Medlem

Kommer säkert förr eller senare, dock så har jag nyss skaffat 360 så jag är nöjd, måste vara det fedtaste jag spelat på år å dar.


signatur
Medlem

hoppas verkligen att det kommer te PC

Medlem

Äh skaffa en Yesbox istället grappar;)

Medlem

imo passar spelet inte för PC, det är så konsol det kan bli.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker inte att de avfärdar ryktet utan snarare säger att för tillfället behöver det inte meddelas något. Så visst är det på G men de vill inte få en minskad försäljning av GoW till 360 och därav säger de ingenting. That´s my theory


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Tror nog det är rätt säkert att det släpps till PC tids nog... jag menar Microsoft ger ut spelet, de satsar stenhårt på Vista som en spelplattform så varför skulle de inte släppa deras nya mjölkko till PC? Exklusivt till Vista då naturligtvis... frågan är väl bara när... om ett år gissar jag på

Skrivet av Molotov:

imo passar spelet inte för PC, det är så konsol det kan bli.

Spelet kanske skulle kunna anpassas och göra sig bra som ett FPS på PC, men då skulle det inte längre vara GOW...IMO är det de konsolliga sakerna (Coop splitscreen, enkla kontroller som gör att man kan fokusera på strategi, etc) som gör spelet så bra.

Jag tror att de som inte är intresserade av att köpa en 360 (för att de är pc-gamers!) skulle bli besvikna på GOW för att det är för konsolligt...

PaZ
Medlem

Det är klart att det kommer till pc, och det är precis det som gör xbox och ps3 överflödiga för sådana som mig..

Skrivet av PaZ:

Det är klart att det kommer till pc, och det är precis det som gör xbox och ps3 överflödiga för sådana som mig..

Äsch, det är PC som är överflödig nu när spel som halflife2, doom3 och prey har börjat dyka upp på en billigare och smidigare plattform.

Medlem

Skaffar man Vista för att kunna spela Vista-exklusiva titlar så spelar man ju Microsoft rakt i gapet. Nog för att jag gärna skulle spelat Gears of War, men krävs det att jag säljer min själ för att få äran så avstår jag hellre.

PaZ
Medlem

oj, det kommer dröja länge innan den ersätter pc:n för mig. jag föredrar en renodlad konsoll som komplement. en pc är så mycket mer...

Skrivet av PaZ:

oj, det kommer dröja länge innan den ersätter pc:n för mig. jag föredrar en renodlad konsoll som komplement. en pc är så mycket mer...

Sen kan man ju fråga sig hur mycket extra man måste punga ut med för att hålla sin PC fräsh nog för spel (jämfört mot hur mycket en dator kostar att köpa och underhålla om man skiter i spelen och bara surfar, ordbehandlar, gör musik, eller vad som nu innefattas i "så mycket mer").

Medlem

Varför står det TPS-pangaren Halo 2 är väl fps.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Och vart kom Halo 2 in i bilden? Det här är Gears of War..
Kommer inte bli bra till pc alls tror jag men det kommer komma. Kassasucce ju, varför skulle de inte släppa det?

Inaktiv
Skrivet av asker:

Skaffar man Vista för att kunna spela Vista-exklusiva titlar så spelar man ju Microsoft rakt i gapet. Nog för att jag gärna skulle spelat Gears of War, men krävs det att jag säljer min själ för att få äran så avstår jag hellre.

Finns en risk att Vista till skillnad från boxen blir hakkad.

Medlem
Skrivet av Heya:

Och vart kom Halo 2 in i bilden? Det här är Gears of War..
Kommer inte bli bra till pc alls tror jag men det kommer komma. Kassa succe ju, varför skulle de inte släppa det?

Halo 1 och 2 var titlar som gavs ut exklusivt till Xbox/360 men sen kom ut till PC, antar att det blir samma sak med GoW. Vista exklusivt eller ej, det lär komma till PC.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

klossen har du druckit nu igen


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

halo 2 har inget med detta att göra. varför? för att halo serien suger och gears of war e de enda bra xbox har.
självklart okmmer det till PC, vänta bara tills dom inte säljer lika många till xbox.

glömde jag säga att jag hatar Xbox? :S


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Varför hatar du xbox?
finns ett antal spel till xbox360 som är bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

PaZ
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av PaZ:

oj, det kommer dröja länge innan den ersätter pc:n för mig. jag föredrar en renodlad konsoll som komplement. en pc är så mycket mer...

Sen kan man ju fråga sig hur mycket extra man måste punga ut med för att hålla sin PC fräsh nog för spel (jämfört mot hur mycket en dator kostar att köpa och underhålla om man skiter i spelen och bara surfar, ordbehandlar, gör musik, eller vad som nu innefattas i "så mycket mer").

"så mycket mer" var medvetet vagt
Sen så kan man spela de allra flesta spel med en hyfsat gammal dator (min är 3,5 år och funkar förträffligt), bara man sänker grafikinställningarna. Man behöver ju inte ha state of the art..

Medlem
Skrivet av asker:

Skaffar man Vista för att kunna spela Vista-exklusiva titlar så spelar man ju Microsoft rakt i gapet. Nog för att jag gärna skulle spelat Gears of War, men krävs det att jag säljer min själ för att få äran så avstår jag hellre.

Så köper man en 360 för att spela 360-exklusiva spel så är det en helt annan sak?

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av asker:

Skaffar man Vista för att kunna spela Vista-exklusiva titlar så spelar man ju Microsoft rakt i gapet. Nog för att jag gärna skulle spelat Gears of War, men krävs det att jag säljer min själ för att få äran så avstår jag hellre.

Så köper man en 360 för att spela 360-exklusiva spel så är det en helt annan sak?

ägd!

Medlem

Det här är bara ett sett att få PC-användare att köpa en Xbox 360 och GoW, självklart kommer de till PC så fort de börjar sälja dåligt.

12
Skriv svar